Knut Marius Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Innanfor samme sjanger? Nja...ikke så viktig det egentlig. Jeg er ganske allsidig i musikksmak Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Vel, det greiaste er å ta ei låt du liker som ikkje høyres alt for vanskelig ut. Lenke til kommentar
goggen92 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 hei :!: dødsbra link ,men du må ta med blade gitarer det er jo værdens beste gitarer (www.bladeguitars.com) Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 hei :!: dødsbra link ,men du må ta med blade gitarer det er jo værdens beste gitarer (www.bladeguitars.com) What link...? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 www.bladeguitars.com kanskje? Såg forøvrig ikkje kva som var så dødsbra med den linken heller egentelig. =/ Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Er det mye stress å skifte pickguarden på en Stratocaster? Det er vel ikke det? Hvor får man kjøpte pickguards, og hvor mye koster de sånn ca? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Skal man bare gnikke på gripebrettet over strengene med sitronoljen? Ta av strengene. Blir det ikke mye arbeid hver gang man skal ha på sitronolje da? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Du trenger ikkje meir enn 2-3 ganger i året, det er vel egentelig like greit å ta det når du alikevel skal skifte strenger. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Er ujje nye stress å skifte plekterbrett på strat, du må bare skru pickups inn i det nye og feste potmetre. Sound1 har allslags plekterbrett fra Steel Diamond til vanlig svart plastikk, du må ringe dem for å få bestilt da. H/H For 2 humbuckers og S/S/S for 3 single-coils. Kan være like greit å skifte knotter i samme slengen, er ingen stor fan av fender sine knotter (med unntak av Mark Knopflers sin løsning ) Jeg har tunge metallknotter på strattene mine som er mye mer behagelig å håndtere og jevnere å justere, tilsvarende har de på www.emusikk.no Lykke til! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Når vi først er inne på plekterbrett, nokon som veit kor eg kan få tak i til Ibanez RG? Tenkte på speilfinish eller børsta stål. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 www.tabs.no kan sikkert fikse det Satch Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Luv u. <3 Sendte avgårde ein mail no. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Takk for hjelpa tørrfisk Men på min strat så er det en humbucker i bridgen, så på det gamle plekterbrettet har dem kutta høl til den og greier. Finnes det noen som er for S/S/H ? Jeg har aldri gjort noe med gitaren selv før... Er det stor sjanse for at jeg kan tulle til noe? Og en annen ting; De skruknottene på gitaren min sitter ikke helt nede på plekterbrettet, og det går ikke an å dytte dem ned. Hva kan det komme av? På de andre stratocasterene jeg har sett så stikker ikke potmeterene opp så mye som her.. Edit: Noen som veit om en side på nettet der det står litt om hvordan man kan modifisere ting på en strat? Endret 2. juni 2005 av knutmarius Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Riktig, det heter S/S/H At knottene stikker opp er bare fordi at hullet inni dem ikke er så dypt, viss du kjøper metallknotter med en liten skrue på siden vil du kunne justere høyden akkuratt som du selv vil. Vet ikke om noen særlig gode sider men, bare spør her viss det er noe du lurer på Endret 2. juni 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 takk tørrie Skrudde opp gitaren min nå for første gang. Ble så nysgjerrig på hvordan den så ut inni.. Fikk vel ting på plass igjen, men er bare litt usikker på om jeg har skrudd til pickupene i riktig høyde... Er det veldig viktig? Bortsett fra at dem er i veien hvis dem er for nærme strengene.. Kanskje jeg får ta å kjøpe noen sånne metallknotter da. Det ser vel litt mer fancy ut og enn de jalla plastknottene Får man kjøpt sånt i vanlige musikksjapper, eller må man på nett? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Det er ikke så viktig med høyden i den forstand at noe blir skadet, men ta de så høyt opp som du kan for å få maksimal sustain og lettere overtoner, men ikke så høyt at strengene blir påvirket av magnetismen (viss du har aktive EMG mikker så kan du ta de så høyt du bare vil ) Midterste mikken er greit å ha litt lavt nede. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 et lite spørsmål angående forsterkere: Kan en Marshall ATV150H Drive 2 stk. ATV412A/B? Altså at to gitarister deler på forsterker, men har hvert sitt høytalerkabinett.. (har ikke så alt for mye peilig på akkurat dette ) Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 andesam: kort og godt : nei Da måtte forsterkeren hatt en mixer, ellers overlapper dere bare hverandre Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 ok. Men han 2 gitarister dele en forsterker og et kabinett da? (uten av det blir noe trøbbel med det...) Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Nei, ikke uten en mikser. For det første så har kabinettet bare en inngang som kan benyttes, og for det andre vil effekten antakelig bli så høy at dere kan risikere å sprenge kabinettet. Endret 2. juni 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå