Valkyria Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Enig... Annen halsfarge, markører, pickups, neck og utforming... det eneste de har tilfelles er svartfargen. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Noen som har noe å anbefale innen jazz og/eller blues på gitar? Gjerne avansert... Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Prøv deg på Scuttle Buttin' av SRV du. Då tenker eg du har å henge fingrane i i ei periode. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Noen som vet hva slags humbuckere det er på denne gitaren? Og er det bare Gibson Les Paul (de dyre variantene) som har 490R? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor hvordan fikk du frem den Ibanes logoen? 9594156[/snapback] ligna litt på den gitaren her egentlig Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 9598713[/snapback] det vil jeg ikke si at den gjorde. neck'en er andre veien og body'en er jo en annen utforming.. 9598998[/snapback] jeg sa ikke at den ligna 100%, men litt. Likheter - Hardtail bridge - sort farge - hvit kant tundt kroppen/halsen forskjeller - mekanikk farget sort - omvendt hode - hvite istedet for sorte dots - annen pickupkonfigurasjon. - Med Ibanez logo (selv om jeg fikk inntrykk av at trådstarter ville ha med egentlig) bodyen en annen utforming? Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 KimNK: Link til deg: http://www.themusiczoo.com/fendercustom.htm Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 her er er hvertfall mitt bidrag Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ble ganske kul synes jeg da Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor oh yes .. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Noen som vet hva slags humbuckere det er på denne gitaren? Og er det bare Gibson Les Paul (de dyre variantene) som har 490R? 9602176[/snapback] Epiphone Les Paul gitarene har vel en egen pickupvariant som kalles "Alnico Classic". Siden to 490 koster mer en 2/3 av hva en komplett Epiphone koster hadde det nok vært dårlig butikk å utstyre dem med den. Geir Lenke til kommentar
oOF Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 KimNK: Link til deg: http://www.themusiczoo.com/fendercustom.htm 9603189[/snapback] Hva som er så flott med ferdigslitte gitarer, er helt uforståelig for meg. De ser da bare ut som om slipemaskina har gjort jobben. Sikkert gode å spille på, men allikevel... Lenke til kommentar
jealei Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 hei, noen som vet om en norsk side hvor jeg kan få tak i push/push pot til gitaren? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Hva skal du bruke den til? (Hva skal den switche mellom?) Mener du at du vil ha den i en pot bokstavlig her, altså at du ønsker noe ala Fender's S1-switch som har en 4 polet 2 veis bryter som push/push i midten av volumkontrollen? Er det for å slippe en separat minitoggle? I så fall er jeg ikke sikker på hvor lett det er å få tak i. Fender selger sin bare til folk som alt har en Fendergitar og som skal ha den som reservedel, så jeg tror ikke du finner den så lett på noen norsk side. Men de finnes på eBay... Geir Endret 30. september 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Starfighter1234 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hei. Hvordan tror dere en Roland Cube 30x vil fungere sammen med en Fender Standard Stratocaster? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 hei, jeg skal bruke den til og switce mellom/kombinere pickupene jeg har på gitaren, Lenke til kommentar
kalli Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Mitt bidrag: Endret 30. september 2007 av kalli Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Mitt bidrag: 9606298[/snapback] Hei, nesten som min nye Les Paul jo. Geir Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Tiden er kommet for innkjøp av forsterker. Det jeg lurer på er om det er et godt valg å gå for en Vox Tonelab LE, fremfor en forsterker. Siden jeg vil ha lettere for å ta opp med et slikt brett, og for at jeg vil ha mange effekter og forskjellige simuleringer av forsterkertyper i et brett. Budsjettet mitt er satt til prisen av en Tonelab LE, 3850kr. Kom med forslag. Blir en god del forskjellig som spilles, og vil ha mest mulig god lyd for pengene, og variasjon i lyden. Jazzy til stoner-aktig. Edit: Mulig jeg har missforstått det, men det er meningen at man for eksempel kan koble seg til innlinje på forsterker med dette brettet, å spille gjennom stereoanlegget? Endret 30. september 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Mitt bidrag: 9606298[/snapback] Hei, nesten som min nye Les Paul jo. Geir 9606813[/snapback] Synes du er tøff jeg som bestiller slikt fra ebay... Selv har jeg en regel om jeg skal prøve den før penger skifter eier... Prøvde en Gibson Les Paul Standard i Gøteborg (musikkbørsen) som ikke var noe god å spille på... Nå regner jeg med at med litt justeringer her og der, så hadde den blitt bra...men det skal være unødvendig på nye gitarer... Men post bilder når den kommer fram i allefall... Det så jo ut til å være en snasen gitar... Hadde du kjøpt den noen uker tidligere, så hadde jeg vært utrolig misunnelig...men klarer ikke siden jeg er så fornøyd med min egen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg har en litt annen "regel": Hvis jeg kjøper fra eBay så betaler jeg ikke mer enn at jeg kan selge den og få igjen pengene dersom jeg ikke liker den. Så langt har det fungert greit. Og så skal det sies at jeg ikke tror noe på at det lages mange mandagsprodukter i den prisklassen slike gitarer ligger i. Det kan selvsagt hende de er dårlig satt opp og trenger justering slik du nevner, men det er neppe noe man ikke kan justere vekk. At de ikke "burde" være sånn er jeg forsåvidt enig i, men når jeg kjøper en splitter ny Supreme 20 000 under gatepris her i landet er jeg villig til å være litt romslig akkurat på det punktet. Da har jeg råd til å spandere noen kroner på et profesjonellt oppsett. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå