Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæhæ... Nå vet jeg hvordan jeg ikke skal male gitarene dersom jeg finner ut at jeg vil gjøre det :!:

 

Rosemaling...passer best på ei fele tror jeg...

 

Anyways..

Fant en ganske stødig kar på et annet forum (er vel ikke lov å nevne hvilket)..

Andreas Bryn

Andreas på urørt

 

Noe vi kommer til å høre på radio'n framover.

Sjelden jeg blir veldig imponert over amatører som legger ut eget på nett...men dette var veldig bra.

 

Sjekk ut Follow my footsteps....

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Rosemalt strat!

9559774[/snapback]

 

Knut Reiersrud spiller noe han kaller for en hallingcaster.... Kanskje den... LOL!

 

er vel ikke helt min smak, men i riktig sammenheng... :thumbup:

 

M.

 

Edit: thumbup bare for å tydeliggjøre

 

Edit: Vel, skjekk aldri en god historie... Knuts hallingcaster er en telecaster som er bygget om for å få en langeleikaktig lyd...

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Jeg fikk den nye gitaren min på fredag! Men dro rett til Tyskland, så har ikke fått testet den skikkelig enda. Tenkte jeg kunne legg opp litt bilder og info om min nye herlige øks! :w00t:

 

Det er en Ibanez RG620QM, japansk produsert Ibanez og er en UK spotmodel fra -97 og -02. Mitt eksemplar er fra -02, kjøpte den brukt for 5600,- og den er i helt nydelig stand.

Den bærer på Ibanez V7 i hals og en V8 i bro; lager veldig god lyd i denne Mahogany-gitaren. Den har også original EDGE-bro. Halsen er litt rundere enn den klassiske RG-halsen, det er en Ultra-neck, utrolig lettspilt og god hals!

 

Hvis du noen gang kommer over denne gitaren, anbefaler jeg den på det sterkeste! :cool:

 

Ibanez RG 620QM 1

Ibanez RG 620QM 2

Ibanez RG 620QM 3

Ibanez RG 620QM 4

Ibanez RG 620QM 5

Ibanez RG 620QM 6

 

:love:

Lenke til kommentar

Siden basstråden er litt død spør jeg her.

 

Har starta med bass, for å klare opp i det da :) Utrolig digg og mektig instrument.

 

Tenker på å kanskje bestille deler fra Warmoth og sette sammen, da det virker som at du får mer for pengene på den måten.

 

Nå må jeg bare få noen til å sparke meg i ræva :p

 

+ og - faktorer ang. Warmoth anyone?

Lenke til kommentar

Sikkert en del folk som følger begge trådene, men måten å vekke basstråden til live på er jo å poste der...

 

Kjenner ikke til delene du har tenkt på å kjøpe, men det er jo et relativt krevende byggesett du går i gang med... Ting må passe og monters rimelig perfekt ellers så ender du med et instrument som i beste fall låter dårlig og i værste fall er umulig å få stemt eller å spille på... Har du kunnskap om instrumentbygging og er god til å skru, er det sikkert et spennede prosjekt, men jeg tror ikke jeg ville ha satt i gang med noe slikt med mindre delene kostet et beløp jeg hadde råd til å tape... TWFA driver jo å bygger seg noe (en bass?) han har sikkert noen innspill og råd å komme med.

 

Hvis du føler at dette er noe du kan og vil, så lykke til :) (Har den drøm om å gjøre noe slikt selv, men har hverken tid eller råd om dagen...)

 

M.

Lenke til kommentar
Sikkert en del folk som følger begge trådene, men måten å vekke basstråden til live på er jo å poste der...

 

Kjenner ikke til delene du har tenkt på å kjøpe, men det er jo et relativt krevende byggesett du går i gang med... Ting må passe og monters rimelig perfekt ellers så ender du med et instrument som i beste fall låter dårlig og i værste fall er umulig å få stemt eller å spille på... Har du kunnskap om instrumentbygging og er god til å skru, er det sikkert et spennede prosjekt, men jeg tror ikke jeg ville ha satt i gang med noe slikt med mindre delene kostet et beløp jeg hadde råd til å tape... TWFA driver jo å bygger seg noe (en bass?) han har sikkert noen innspill og råd å komme med.

 

Hvis du føler at dette er noe du kan og vil, så lykke til :) (Har den drøm om å gjøre noe slikt selv, men har hverken tid eller råd om dagen...)

 

M.

9563142[/snapback]

 

Tanken var jo å kjøpe kropp, hals, elektronikk og hardware.

 

Jeg er klar over at det er viktig å være presis, så no slurv skal jeg ikke gjøre :p

 

Delene jeg har sett på blei vel tilsammen rundt 4500 eller no (uten toll og moms), så det er jo ikke allverden om det ikke skulle gå perfekt :p

 

Om bassen ville bli god (er noen som har peiling på blandt annet stedet vi øver) så er jo dette en billig penge å betale for et godt instrument :)

 

Er Gecko 5-strenger jeg har lurt litt på :)

Lenke til kommentar
Siden basstråden er litt død spør jeg her.

Har starta med bass, for å klare opp i det da :) Utrolig digg og mektig instrument.

Tenker på å kanskje bestille deler fra Warmoth og sette sammen, da det virker som at du får mer for pengene på den måten.

Nå må jeg bare få noen til å sparke meg i ræva :p

+ og - faktorer ang. Warmoth anyone?

9563049[/snapback]

Skal du sparkes bak, eller noe annet sted, så må du nesten komme innom... ;)

 

Bare gode erfaringer med Warmoth. Kjøpte alt til den nye bassen min derfra, bortsett fra pickuper og elektronikk som jeg hadde fra før.

 

Jeg anbefaler at du kjøper delene samlet om du kan, da sparer du frakt. Og så bør du be dem om å sjekke at halsen passer nøyaktig i halslomma (neck pocket) på kroppen, da slipper du justeringer når du får den. Min var faktisk ørlite for trang til halsen. Ikke at det er så vanskelig å fikse, men det er jo greit at ting er perfekt fra starten av.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hæhæ... Nå vet jeg hvordan jeg ikke skal male gitarene dersom jeg finner ut at jeg vil gjøre det  :!:

 

Rosemaling...passer best på ei fele tror jeg...

 

Anyways..

Fant en ganske stødig kar på et annet forum (er vel ikke lov å nevne hvilket)..

Andreas Bryn

Andreas på urørt

 

Noe vi kommer til å høre på radio'n framover.

Sjelden jeg blir veldig imponert over amatører som legger ut eget på nett...men dette var veldig bra.

 

Sjekk ut Follow my footsteps....

9559985[/snapback]

 

Ikke dårlig det der, veldig deilig å høre på.

Lenke til kommentar

morn :) for alle dere som har prøvd dart-spillet til sony ericsson-mobilene, så kan jeg meddele at jeg har tabbet den håpløst teite melodien! (eller prøvd i det minste)

 

den går sånn her:

 

e ------------7---5--------5------------------------------7--8----------

h --5--5--8-----------------8---5-----5---------5----8-----------------

g -----------------------------------7------------------------------------

d ------------------------------------------------------------------------

a ------------------------------------------------------------------------

e ------------------------------------------------------------------------

 

e ------------7--5-------5-----------------------------------------------

h --5--5--8-----------------8---5-----5---5-----------------------------

g -----------------------------------7----------7---7---5---7---5---4----

d -------------------------------------------------------------------------

a -------------------------------------------------------------------------

e -------------------------------------------------------------------------

 

have fun :p

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...