fbassbassbass Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Herregud, så stygge Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Rosemalt strat! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Rosemalt strat! 9559774[/snapback] Me wants! Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hæhæ... Nå vet jeg hvordan jeg ikke skal male gitarene dersom jeg finner ut at jeg vil gjøre det :!: Rosemaling...passer best på ei fele tror jeg... Anyways.. Fant en ganske stødig kar på et annet forum (er vel ikke lov å nevne hvilket).. Andreas Bryn Andreas på urørt Noe vi kommer til å høre på radio'n framover. Sjelden jeg blir veldig imponert over amatører som legger ut eget på nett...men dette var veldig bra. Sjekk ut Follow my footsteps.... Endret 23. september 2007 av Griffin Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Herregud, så stygge 9559341[/snapback] det kan du trygt si Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Rosemalt strat! 9559774[/snapback] Knut Reiersrud spiller noe han kaller for en hallingcaster.... Kanskje den... LOL! er vel ikke helt min smak, men i riktig sammenheng... M. Edit: thumbup bare for å tydeliggjøre Edit: Vel, skjekk aldri en god historie... Knuts hallingcaster er en telecaster som er bygget om for å få en langeleikaktig lyd... Endret 24. september 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det man reagerer på er de uvante fargene, spesielt bakgrunnsfargen. Rødt er faktisk ikke så dumt, dog Jeg har i alle år tenkt på å lage en rosemalt strat, men rett på treet uten bakgrunnsfargen. Jeg tror det hadde blittt fint. Geir Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Ringve museum har hatt en utstilling "Stratocaster, kongen blant elgitarer". (Vel, kanskje ikke alle som er helt enige, men...) Bilder derifra her M. Edit: bertelsens rosemalte strat som tok meg dit... takker! Endret 24. september 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg fikk den nye gitaren min på fredag! Men dro rett til Tyskland, så har ikke fått testet den skikkelig enda. Tenkte jeg kunne legg opp litt bilder og info om min nye herlige øks! Det er en Ibanez RG620QM, japansk produsert Ibanez og er en UK spotmodel fra -97 og -02. Mitt eksemplar er fra -02, kjøpte den brukt for 5600,- og den er i helt nydelig stand. Den bærer på Ibanez V7 i hals og en V8 i bro; lager veldig god lyd i denne Mahogany-gitaren. Den har også original EDGE-bro. Halsen er litt rundere enn den klassiske RG-halsen, det er en Ultra-neck, utrolig lettspilt og god hals! Hvis du noen gang kommer over denne gitaren, anbefaler jeg den på det sterkeste! Ibanez RG 620QM 1 Ibanez RG 620QM 2 Ibanez RG 620QM 3 Ibanez RG 620QM 4 Ibanez RG 620QM 5 Ibanez RG 620QM 6 Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Siden basstråden er litt død spør jeg her. Har starta med bass, for å klare opp i det da Utrolig digg og mektig instrument. Tenker på å kanskje bestille deler fra Warmoth og sette sammen, da det virker som at du får mer for pengene på den måten. Nå må jeg bare få noen til å sparke meg i ræva + og - faktorer ang. Warmoth anyone? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Sikkert en del folk som følger begge trådene, men måten å vekke basstråden til live på er jo å poste der... Kjenner ikke til delene du har tenkt på å kjøpe, men det er jo et relativt krevende byggesett du går i gang med... Ting må passe og monters rimelig perfekt ellers så ender du med et instrument som i beste fall låter dårlig og i værste fall er umulig å få stemt eller å spille på... Har du kunnskap om instrumentbygging og er god til å skru, er det sikkert et spennede prosjekt, men jeg tror ikke jeg ville ha satt i gang med noe slikt med mindre delene kostet et beløp jeg hadde råd til å tape... TWFA driver jo å bygger seg noe (en bass?) han har sikkert noen innspill og råd å komme med. Hvis du føler at dette er noe du kan og vil, så lykke til (Har den drøm om å gjøre noe slikt selv, men har hverken tid eller råd om dagen...) M. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Sikkert en del folk som følger begge trådene, men måten å vekke basstråden til live på er jo å poste der... Kjenner ikke til delene du har tenkt på å kjøpe, men det er jo et relativt krevende byggesett du går i gang med... Ting må passe og monters rimelig perfekt ellers så ender du med et instrument som i beste fall låter dårlig og i værste fall er umulig å få stemt eller å spille på... Har du kunnskap om instrumentbygging og er god til å skru, er det sikkert et spennede prosjekt, men jeg tror ikke jeg ville ha satt i gang med noe slikt med mindre delene kostet et beløp jeg hadde råd til å tape... TWFA driver jo å bygger seg noe (en bass?) han har sikkert noen innspill og råd å komme med. Hvis du føler at dette er noe du kan og vil, så lykke til (Har den drøm om å gjøre noe slikt selv, men har hverken tid eller råd om dagen...) M. 9563142[/snapback] Tanken var jo å kjøpe kropp, hals, elektronikk og hardware. Jeg er klar over at det er viktig å være presis, så no slurv skal jeg ikke gjøre Delene jeg har sett på blei vel tilsammen rundt 4500 eller no (uten toll og moms), så det er jo ikke allverden om det ikke skulle gå perfekt Om bassen ville bli god (er noen som har peiling på blandt annet stedet vi øver) så er jo dette en billig penge å betale for et godt instrument Er Gecko 5-strenger jeg har lurt litt på Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Tenkte jeg skulle legge inn en liten blues sak som jeg liker veldig godt, og holder på å spille på. Det er ikke jeg som har laget den. Den kommer fra gprotab.net(Guitar Pro side) Blues_Exercises___Minor_Blues_v1.zip Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Siden basstråden er litt død spør jeg her.Har starta med bass, for å klare opp i det da Utrolig digg og mektig instrument. Tenker på å kanskje bestille deler fra Warmoth og sette sammen, da det virker som at du får mer for pengene på den måten. Nå må jeg bare få noen til å sparke meg i ræva + og - faktorer ang. Warmoth anyone? 9563049[/snapback] Skal du sparkes bak, eller noe annet sted, så må du nesten komme innom... Bare gode erfaringer med Warmoth. Kjøpte alt til den nye bassen min derfra, bortsett fra pickuper og elektronikk som jeg hadde fra før. Jeg anbefaler at du kjøper delene samlet om du kan, da sparer du frakt. Og så bør du be dem om å sjekke at halsen passer nøyaktig i halslomma (neck pocket) på kroppen, da slipper du justeringer når du får den. Min var faktisk ørlite for trang til halsen. Ikke at det er så vanskelig å fikse, men det er jo greit at ting er perfekt fra starten av. Geir Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 TPRTPR Sweet den der, vær så snill å legg opp mer om du har mer av de godsakene der på lur Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Fant ikke så mye mer blues, men har denne samlingen med metal licks. Heavy_Metal_Guitar_School___25_Essential_Metal_Licks_v1.zip Lenke til kommentar
haarod Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hæhæ... Nå vet jeg hvordan jeg ikke skal male gitarene dersom jeg finner ut at jeg vil gjøre det :!: Rosemaling...passer best på ei fele tror jeg... Anyways.. Fant en ganske stødig kar på et annet forum (er vel ikke lov å nevne hvilket).. Andreas Bryn Andreas på urørt Noe vi kommer til å høre på radio'n framover. Sjelden jeg blir veldig imponert over amatører som legger ut eget på nett...men dette var veldig bra. Sjekk ut Follow my footsteps.... 9559985[/snapback] Ikke dårlig det der, veldig deilig å høre på. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) morn for alle dere som har prøvd dart-spillet til sony ericsson-mobilene, så kan jeg meddele at jeg har tabbet den håpløst teite melodien! (eller prøvd i det minste) den går sånn her: e ------------7---5--------5------------------------------7--8---------- h --5--5--8-----------------8---5-----5---------5----8----------------- g -----------------------------------7------------------------------------ d ------------------------------------------------------------------------ a ------------------------------------------------------------------------ e ------------------------------------------------------------------------ e ------------7--5-------5----------------------------------------------- h --5--5--8-----------------8---5-----5---5----------------------------- g -----------------------------------7----------7---7---5---7---5---4---- d ------------------------------------------------------------------------- a ------------------------------------------------------------------------- e ------------------------------------------------------------------------- have fun Endret 24. september 2007 av Stratosphere Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg har nå bestilt en Hagstrøm F300. Pics når den kommer. Følger det forresten med kabler når man kjøper en forsterker? Tenker da på en Cube 30x. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Følger ikke med tror jeg. Følgte ikke med når jeg kjøpte for en stund sida, men så kjøpte jeg ikke den du kjøpte. Edit: Og Hagstrøm er fett. Kommer nok til å eBaye en Swede en gang Endret 24. september 2007 av king_of_kong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå