Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaringer med Guitar Playback?

 

Svar så fort som mulig, vurderer sterkt å bestille en gitar derfra.

9533788[/snapback]

Siden ingen svarer, kan vi nok gå ut fra at ingen har handlet derfra. Hvilken modell er du ute etter?

 

Geir :)

9537045[/snapback]

 

Som Strat90 sa er jeg ute etter en Hagstrøm XL-5.

 

Gitaren er US only, så jeg har ikke fått tak i noen som er villige til å ta den inn.

 

Derfor vurderer jeg sterkt å importere den fra utlandet. ;)

 

XL-5_ISM.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja, hadde kjøpt den på flekken hvis den ikke hadde den tremolo greia, kan ikke fordra de, gi meg sånn på Les paul, eller floyd rose, eller string-trough så hadde jeg kjøpt den...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Jeg sitter og klimprer litt på gitarsoloen i "Telephone Call From Istanbul" ("Big Time"-versjonen) av Tom Waits , og jeg synes den er så flott. Derfor lurer jeg på hvilken skala den går i.

 

Akkordene er : Fm, Bbm, C, Fm

 

En liten del av soloen går slik :

 

e|-3-4-3---------8-7-6--------------------

b|--------6--------------6------------------

g|----------4h5-----------6-5-3------------

d|------------------------------------------

a|---------------------------------4-3-1---

e|------------------------------------------

 

e|-----------------------------------------------------11-

b|-------------------------5--------6--6---9---9----11-

g|-------------6-5-3-0-5---0-5-----5------10----------

d|-----2-1-2---------------------------------------------

a|-3-----------------------------------------------------

e|-------------------------------------------------------

 

Forresten, om noen har en full tab til denne versjonen hadde det vert kjempeflott.

Det er forsatt noen deler jeg ikke har funnet ut av. :)

Endret av Laman
Lenke til kommentar

En strat og en tele har helt forskjellige pickuper og vil låte forskjellig, men de er rimelig like å spille på, fordi halsene er samme skala.

 

Men det er slik at både strater og teler finnes i ulike bredde og krumming (vintage 7,25 og moderne 9,5" diameter) på gripebrettet, og ulike profiler på halsen. Så en de kan føles forskjellige avhengig av modell allikevel.

 

Og så finnes de jo med gripebrett i både palisander og lønn, og det føles ulikt også.

 

Men en lønnetre strathals vil ligne en tilsvarende telehals.

 

'72 Deluxe'n er skikkelig rockegitar.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

KJøpte en reim til klassisk gitar men nå skjønner jeg ikke hvordan den skal brukes. :p

 

Har en western gitar med en "knott" under slik som på el gitarer, og trodde at denne reima hadde feste til dette i enden, men nei, den er formet som en krok i den ene enden(som jeg har skjønt skal i hullet jeg ikke husker navnet på.Midt på gitaren) og en løkke i den andre.

 

Noen med råd om hvordan reima skal brukes?

Lenke til kommentar

Den skal settes fast i lydhullet, som du antyder, med kroken, så ned på undersiden av gitaren, opp på baksiden, og så rundt halsen din. På Western- gitarer er det like vanlig å bruke en vanlig gitar- reim, som man fester i reimfestet, og evt. rundt halsen over gripebrettet, der man benytter en snor for å feste den.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
269498.jpg

:love:

 

Hvor mye må man punge ut med vis man skal få en grei telecaster i Norge? Har aldri prøvd og spille på en telecaster men prøvd en stratocaster, den var helt sykt digg og spille på. Er det mye forskjell på de? Syntes telecasterne er finere.

9540651[/snapback]

 

Kommer ann på om man skal ha USA eller Mexico. Men fra ca 7000 og oppover.

Den du viste bilde av mener jeg å huske koster 7695, og er Mexico-produsert. Du får jo fatt i originale amerikanske av den modellen, men de overstiger fort 20.000

9542363[/snapback]

 

Hva med en MIJ? Jeg betalte rett under 6000kr for min inkl. toll og moms. Og det var ikke den billigste.

 

EDIT: Siden jeg brukte(anbefales): http://www.craftedinjapan.co.uk/gallery_74267.html

Endret av TPRTPR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...