Knut Marius Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 BÆÆRT! Feil. Vaskemiddel er fy. Gnikk av skitt med ei våt fille, la det tørke og ha på sitronolje igjen med ein gang. Var i musikksjappe i dag og kjøpte sitronolje. Men han karen der sa at vann (våt fille) på gripebrettet var fy-fy... Han sa jeg skulle ha sitronoljen på med en gang og så gnikke Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Vel, våt fille har fungert bra for meg. Altså, ikkje klissvåt, men fuktig, så får du fekk den verste dritten først. Prøvde å gnikke vekk skitten kun med sitronolje første gangen eg gjorde det på RG-en min, men det fungerte heller dårlig. Men for all del, berre prøv uten å vaske først, kan hende det funker. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hehe, ja jeg tror det funka ganske greit. Gnikka som en gud fra en annen verden Nothing's like a shiny guitar! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Nothing's like a shiny guitar! True. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Siden du er eneste som henger her nå Satrucci_: Spilt mye i det siste eller? Hvaslags type musikk spiller du? Spilt lenge? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Skal man bare gnikke på gripebrettet over strengene med sitronoljen? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 knutmarius: Speler det meste faktisk, alt fra blues til harkaar dømetall. =D Akkurat no driver eg på med SRV-versjonen av Little Wing. Nydelig låt. razh0r: Yup, ha olje på ein klut og gnikk i veg. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Skal man bare gnikke på gripebrettet over strengene med sitronoljen? Ta av strengene. Endret 31. mai 2005 av HalTan Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Evt. det, ja. Eller gnikk over strengerne og bytt strenger etterpå, så mister du ikkje spennet i halsen. =P Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Akkurat no driver eg på med SRV-versjonen av Little Wing. Nydelig låt. Fin låt ja Men syns den høres en smule vanskelig ut for meg.... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 [klisjè]øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve[/klisjè] =P Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hvor lenge har du spilt da Satrucci_? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Bare lurer på en ting (angående at jeg skal kjøpe ny gitar snart ). Er det stor forsjell fra "vanlige" gitarer og signatur gitarer? Sånn lydmessig (eller andre ting..). Har blitt litt sugen på en ESP LTD KH-202 (kirk hammet signatur gitar). Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 LTD Kh-202 er ikke en signatur gitar da, det er en kopi av en signatur gitar Signaturgitarer er jo bare vanlige gitarer som bestemte gitarister bruker. Og lydmessig er det jo forskjell på alle gitarer, så det kommer veldig an på hvilken gitar det er. En ES-335 og en Telecaster er veldig forskjellige lydmessig enten de er signaturgitarer eller ikke Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Fikk lyst til å poste en av mine mange tele-designs, som jeg håper å få laget en dag: Dette er en Thinline Tele med noen custom features: * Bigsby B16 freset inn i lokket. (B16 bygger normalt nokså høyt, faktisk så mye at man må "shimme" halsen for å få en brukbar vinkel.) * To f-hull mot normalt ett på Thinlines- * Kontrollplaten er fra en "Sting-bass", (Fender Precision, som også bassisten i Green Day bruker.) Denn har ikke plass til noen switch, så pickup-velgeren setter jeg oppe som på en Les Paul. * Jeg har en Harmonic Designs Super-90 bridge PU liggende som jeg vil bruke i denne. Super 90 er en P90 i Telecaster fasong. * Jeg skal ikke ha en humbucker til halsen slik som på tegningen, men derimot en single coil av et eller annet slag, en DeArmond tror jeg. Geir Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Mulig du blir litt fornærmet, TWFA.... syns telecasteren din blir litt "crowded" med to f-hull og Bigsby og kontrollplate.... rotete, rett og slett. Og med det samme jeg kritiserer, min preferanse og smak sier PALISANDER gripebrett! T'Weed Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Smak og behag... Fornærmet blir jeg sjelden. Jeg tror den blir mindre "rotete" i virkeligheten. men det finner jeg bare ut hvis jeg lager den. Jeg er også litt usikker på fargene. Har så lyst på en Mary Kaye, men det er slett ikke sikkert at det skulle være denne gitaren. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hvor lenge har du spilt da Satrucci_? 7-8 år. Har vore ein del "passiv" speling iløpet av den tida. Har liksom berre tatt fram gitaren i ny og ne uten å egentelig øve. =P Begynte igjen for alvor rett før jul. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) 7-8 år. Har vore ein del "passiv" speling iløpet av den tida. Har liksom berre tatt fram gitaren i ny og ne uten å egentelig øve. =PBegynte igjen for alvor rett før jul. OK. Jeg har bare spilt gitar i ca 2 år, og inntil for et par måneder siden var det kun akustisk gitar. Kan forklare hvorfor jeg syns Little Wing virka litt i hardeste laget hehe (Har riktignok fått høre at jeg spiller rimelig bra for å ha spilt så kort tid men ) Tips til noen bra sanger som ikke er så vanskelige/raske som Little Wing? Endret 1. juni 2005 av knutmarius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå