Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

BÆÆRT! Feil. :)

Vaskemiddel er fy.

Gnikk av skitt med ei våt fille, la det tørke og ha på sitronolje igjen med ein gang.

Var i musikksjappe i dag og kjøpte sitronolje. Men han karen der sa at vann (våt fille) på gripebrettet var fy-fy... Han sa jeg skulle ha sitronoljen på med en gang og så gnikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, våt fille har fungert bra for meg. Altså, ikkje klissvåt, men fuktig, så får du fekk den verste dritten først. Prøvde å gnikke vekk skitten kun med sitronolje første gangen eg gjorde det på RG-en min, men det fungerte heller dårlig. Men for all del, berre prøv uten å vaske først, kan hende det funker. :)

Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting (angående at jeg skal kjøpe ny gitar snart :D). Er det stor forsjell fra "vanlige" gitarer og signatur gitarer? Sånn lydmessig (eller andre ting..). Har blitt litt sugen på en ESP LTD KH-202 (kirk hammet signatur gitar).

Lenke til kommentar

LTD Kh-202 er ikke en signatur gitar da, det er en kopi av en signatur gitar :)

Signaturgitarer er jo bare vanlige gitarer som bestemte gitarister bruker.

Og lydmessig er det jo forskjell på alle gitarer, så det kommer veldig an på hvilken gitar det er. En ES-335 og en Telecaster er veldig forskjellige lydmessig enten de er signaturgitarer eller ikke :)

Lenke til kommentar

Fikk lyst til å poste en av mine mange tele-designs, som jeg håper å få laget en dag:

B16Thinline.JPG

Dette er en Thinline Tele med noen custom features:

* Bigsby B16 freset inn i lokket. (B16 bygger normalt nokså høyt, faktisk så mye at man må "shimme" halsen for å få en brukbar vinkel.)

* To f-hull mot normalt ett på Thinlines-

* Kontrollplaten er fra en "Sting-bass", (Fender Precision, som også bassisten i Green Day bruker.) Denn har ikke plass til noen switch, så pickup-velgeren setter jeg oppe som på en Les Paul.

* Jeg har en Harmonic Designs Super-90 bridge PU liggende som jeg vil bruke i denne. Super 90 er en P90 i Telecaster fasong.

* Jeg skal ikke ha en humbucker til halsen slik som på tegningen, men derimot en single coil av et eller annet slag, en DeArmond tror jeg.

Geir :)

Lenke til kommentar
7-8 år. Har vore ein del "passiv" speling iløpet av den tida. Har liksom berre tatt fram gitaren i ny og ne uten å egentelig øve. =P

Begynte igjen for alvor rett før jul.

OK. Jeg har bare spilt gitar i ca 2 år, og inntil for et par måneder siden var det kun akustisk gitar. Kan forklare hvorfor jeg syns Little Wing virka litt i hardeste laget ;) hehe (Har riktignok fått høre at jeg spiller rimelig bra for å ha spilt så kort tid men :))

Tips til noen bra sanger som ikke er så vanskelige/raske som Little Wing?

Endret av knutmarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...