Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

... men åssen finner jeg ut om det er 4 ledninger på humbuckeren? og er det et projekt som er verdt og satse på?

9516035[/snapback]

 

Som før nevnt, skru av et deksel og se etter.

 

Om det er noe å satse på, må du vel nesten avgjøre selv? Det avhenger av om du er ute etter mer singlecoil- lyd eller ikke, det. Liker du lyden i humbuckere best, så har det vel ikke noe for seg. På den annen side koster det jo ikke all verden for delene, og det er fort gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hagstrøm i Bergen tar vel inn de fleste Hagstrømgitarer om du bare spør pent.

9497080[/snapback]

 

Ja, det håper jeg. Har sendt de mail.

 

Gitaren er visst US-only, fikk tilbake mail fra Tre45 nå.

 

Venter fortsatt på mail fra Hagstrøm. Hva skal jeg gjøre hvis de ikke tar den inn?

 

Jeg ser at de selger gitaren på Playback Guitar, men hvor trygt er det å bestille der? Er sjansen stor for at jeg kan få et 'mandags-produkt'; med div skader på lakk, løs jack-kontakt osv?

9519361[/snapback]

 

Ingen?

Lenke til kommentar
Noen som veit om lette sanger ? Helst ikke finger spill , for sliter med Simpel Man av Lynard Skynard liksom

9529541[/snapback]

Rockin' in a free world, Hurricane eller Heart of gold av Neil Young.

Lette å spille... funker dritbra på akkustisk. Godt egnet til fest. Dersom omgangskretsen din ikke kjører McCrap Volum 1 til 1000 da... :D

 

Ellers så kan du sjekke ut Beatles eller Bob Dylan.

 

Alle disse er lette å spille, men som du kan utvikle ganske langt.

 

Nå var ikke Beatles noe til artister, men de var gode låtskrivere...så der kan du finne noen gullkorn å imponere flickorna med :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som veit om lette sanger ? Helst ikke finger spill , for sliter med Simpel Man av Lynard Skynard liksom

9529541[/snapback]

Nå var ikke Beatles noe til artister, men de var gode låtskrivere...så der kan du finne noen gullkorn å imponere flickorna med :thumbup:

9531347[/snapback]

Erhm.. :ermm: Det er nok ikke bare bare tekstene dems som gjorde dem til verdens mest suksessrikeband, som har solgt mest worldwide, ever. Forresten så kan Beatles-sanger være ganske vanskelige å spille noen ganger pga det geniale, men kompliserte akkordvalget til (for det meste) Lennon og McCartney..

Lenke til kommentar

Stemte ned gitaren nå for å spille diverse sanger som spiller med stemmingen et hakk ned, men jeg sliter med at strengene blir så slappe, og når jeg spiller power chords da så kommer de ofte i kontakt med gripebrettet.

 

Sleit ikke med dette før jeg bytta strenger, så regner med at jeg har gjort det selv, men hva kan det skyldes? Sånn at jeg ikke begår samme feilen neste gang, selv om jeg tror det kan ha noe med at jeg stemte de for langt opp når jeg surret de opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...