Khalifen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 På engelsk er banketone en hammer-on, og nappetone er pull-off. Enklere å skjønne nå? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kinda, men skal så vidt jeg vet går det ikke ann og hamre en "0" tone? Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 '65 strat RÅNE-RAUD Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kinda, men skal så vidt jeg vet går det ikke ann og hamre en "0" tone? 9508635[/snapback] Slå 0, hamre 3 og slepp til 0 igjen. Logisk? Yatakk. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kinda, men skal så vidt jeg vet går det ikke ann og hamre en "0" tone? 9508635[/snapback] Slå 0, hamre 3 og slepp til 0 igjen. Logisk? Yatakk. 9508831[/snapback] og hvis du enda ikke har skjønt det, så skal du ikke hamre første tone; 0, den skal du "PICKE"! Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Fy flate så fin den var.Hvem sin? 9508830[/snapback] Owner: Th3 Internetz. Anar ikkje... Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Da har jeg solgt min Ibanez SA-260 og har bestilt en brukt Ibanez RG620QM!! Bestilte den brukt for 5600,- Det er en 2002 spotmodel fra England. Regner med å ha den på onsdag/torsdag og skal legge opp bilder umiddelbart! Slik ser den ut Original EDGE V7 & V8 Pickups 24XJ Jumbo Frets Mahogany Body, quilted maple top Ultra neck Jeg gleder meg! Endret 16. september 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Leker litt med tanken på å lage min egen variasjon over en av Daniel Gildenlöws signaturgitarer siden prisen er litt i overkant stiv for en studentlommebok. Tanken var å få til noe med omtrent samme spesifikasjoner, men til en pris jeg kan leve med. I korte trekk vil det si: - Piezo - SD SH-2 og SH-4 - coilslitting Det jeg trenger er et godt og ganske rimelig utgangspunkt. Kravene er som følger: - to humbuckere - god plass til kontroller. Kommer til å trenge minst to poter og to brytere. - god plass til batteri - strat-type strengesadler, eller hva det nå heter på norsk. Legger ved et bilde for sikkerhets skyld. Tremolo er ikke nødvendig. - helst ikke særlig mye dyrere enn 3500,- Original elektronikk spiller ingen rolle siden den kommer til å bli pælmet ut uansett. Det jeg trenger er en god hals og en god kropp. Fortrinnsvis i en slags strat-form, og helst ikke archtop siden det trolig vil vanskeliggjøre eventuell installasjon av flere kontroller enn originalt. Så langt er det beste alternativet jeg har klart å komme opp med en Ibanez RG-321, eventuelt den tilsvarende modellen med EMG om det er greit å montere andre pickuper i EMG-hullene. Alle forslag til alternative gitarer, eller andre synspunkt og tanker mottas med takk. Endret 16. september 2007 av kakk Lenke til kommentar
jealei Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 hei! jeg lurte på om det er i det hele tatt mulig og bytte til emg humbucker på min ibanez grg dx170 Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Da har jeg solgt min Ibanez SA-260 og har bestilt en brukt Ibanez RG620QM!! Bestilte den brukt for 5600,- Det er en 2002 spotmodel fra England. Regner med å ha den på onsdag/torsdag og skal legge opp bilder umiddelbart! Slik ser den ut Original EDGE V7 & V8 Pickups 24XJ Jumbo Frets Mahogany Body, quilted maple top Ultra neck Jeg gleder meg! 9509185[/snapback] Så salgs-tråden NYDELIG finish på den! Gratulerer! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 er det bare meg eller er ibanez og emg blitt en hype? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Enig. Folk trur dei let som kongar med ein gong dei køyrer Ibanez og EMG på higain-amps. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Unnskyld for at jeg spurte Endret 16. september 2007 av jealei Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Var ikkje sikta til deg, i alle fall ikkje i mitt tilfelle. Såg ikkje posten din eingong. Men, joda. Det er sjølvsagt fullt mogeleg. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 ok, jeg hørte at det var veldig vansklig pga man måtte endre hele måten ledningene gikk på og noe surr Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) ok, jeg hørte at det var veldig vansklig pga man måtte endre hele måten ledningene gikk på og noe surr 9510103[/snapback] Jeg går ut fra at gitaren din har to humbuckere og en single-coil i midten. Da er det lettest å bytte alle tre pickupene. Gjør du det er det helt kurant. Husk da å bytte ut volum- og tonekontrollene med EMG sine også. (De følger med i pakken.) De opererer på 25K, mens de gamle antagelig er 250 eller 500K. Du må (bør) også bytte ut jackinngangen med EMG sin, da den virker som en bryter som kobler ut batteriet når ledningen ikke er plugget i. Ellers vil du måtte skifte batterier ofte. EMG har snap-koblinger på sine pickuper og kontroller, så du slipper å lodde. (Men du må antagelig lodde av de gamle, om du ikke bare vil klippe ledningene...) Du må også finne plass til batteriet et sted nede i kontrollrommet. Eventuelt kan du få laget et eget batterirom på gitaren. Det bør gjøres av noen som har trening i den slags arbeid så du ikke ødelegger instrumentet. Dersom du ønsker å beholde en eller to av de originale pickupene på gitaren, må du installere en krets som konverterer signalet fra dem til aktivt, for eksempel en PA-2 booster. Ellers vil enten de originale eller EMG'ene fungere dårlig, avhengig av hvilken volumkontroll du installerte. Geir Endret 17. september 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Kasadu Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Kanskje du får flere svar hvis du spør på basstråden på forumet? 9507663[/snapback] Fant ikke den tråden, link? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Kanskje du får flere svar hvis du spør på basstråden på forumet? 9507663[/snapback] Fant ikke den tråden, link? 9511176[/snapback] Forumets uoffisielle basstråd bare fint å få litt mer aktivitet der... M. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Dette må jeg si har vært noen gode dager for unge herr Griffin.. Lørdag: Innkjøp av Yamaha FX370. En svært god gitar til svært rimelig penge. I dag: Innkjøp av en Gibson Les Paul Standard. Ingen nærmere instroduksjon trengs tror jeg Pluss jeg investerte i en Cube-30X amp til stuebruk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå