Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg solgt min Ibanez SA-260 og har bestilt en brukt Ibanez RG620QM!! Bestilte den brukt for 5600,-

 

Det er en 2002 spotmodel fra England.

Regner med å ha den på onsdag/torsdag og skal legge opp bilder umiddelbart! :D

 

Slik ser den ut

 

Original EDGE

V7 & V8 Pickups

24XJ Jumbo Frets

Mahogany Body, quilted maple top

Ultra neck

 

Jeg gleder meg! :w00t:

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Leker litt med tanken på å lage min egen variasjon over en av Daniel Gildenlöws signaturgitarer siden prisen er litt i overkant stiv for en studentlommebok. Tanken var å få til noe med omtrent samme spesifikasjoner, men til en pris jeg kan leve med. I korte trekk vil det si:

- Piezo

- SD SH-2 og SH-4

- coilslitting

 

Det jeg trenger er et godt og ganske rimelig utgangspunkt. Kravene er som følger:

- to humbuckere

- god plass til kontroller. Kommer til å trenge minst to poter og to brytere.

- god plass til batteri

- strat-type strengesadler, eller hva det nå heter på norsk. Legger ved et bilde for sikkerhets skyld. Tremolo er ikke nødvendig.

- helst ikke særlig mye dyrere enn 3500,-

 

Original elektronikk spiller ingen rolle siden den kommer til å bli pælmet ut uansett. Det jeg trenger er en god hals og en god kropp. Fortrinnsvis i en slags strat-form, og helst ikke archtop siden det trolig vil vanskeliggjøre eventuell installasjon av flere kontroller enn originalt.

 

Så langt er det beste alternativet jeg har klart å komme opp med en Ibanez RG-321, eventuelt den tilsvarende modellen med EMG om det er greit å montere andre pickuper i EMG-hullene.

 

Alle forslag til alternative gitarer, eller andre synspunkt og tanker mottas med takk.

post-18965-1189973672_thumb.jpg

Endret av kakk
Lenke til kommentar
Da har jeg solgt min Ibanez SA-260 og har bestilt en brukt Ibanez RG620QM!! Bestilte den brukt for 5600,-

 

Det er en 2002 spotmodel fra England.

Regner med å ha den på onsdag/torsdag og skal legge opp bilder umiddelbart! :D

 

Slik ser den ut

 

Original EDGE

V7 & V8 Pickups

24XJ Jumbo Frets

Mahogany Body, quilted maple top

Ultra neck

 

Jeg gleder meg! :w00t:

9509185[/snapback]

 

Så salgs-tråden ;) NYDELIG finish på den! Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
ok, jeg hørte at det var veldig vansklig pga man måtte endre hele måten ledningene gikk på og noe surr

9510103[/snapback]

Jeg går ut fra at gitaren din har to humbuckere og en single-coil i midten. Da er det lettest å bytte alle tre pickupene. Gjør du det er det helt kurant. Husk da å bytte ut volum- og tonekontrollene med EMG sine også. (De følger med i pakken.) De opererer på 25K, mens de gamle antagelig er 250 eller 500K. Du må (bør) også bytte ut jackinngangen med EMG sin, da den virker som en bryter som kobler ut batteriet når ledningen ikke er plugget i. Ellers vil du måtte skifte batterier ofte.

 

EMG har snap-koblinger på sine pickuper og kontroller, så du slipper å lodde. (Men du må antagelig lodde av de gamle, om du ikke bare vil klippe ledningene...)

 

Du må også finne plass til batteriet et sted nede i kontrollrommet. Eventuelt kan du få laget et eget batterirom på gitaren. Det bør gjøres av noen som har trening i den slags arbeid så du ikke ødelegger instrumentet.

 

Dersom du ønsker å beholde en eller to av de originale pickupene på gitaren, må du installere en krets som konverterer signalet fra dem til aktivt, for eksempel en PA-2 booster. Ellers vil enten de originale eller EMG'ene fungere dårlig, avhengig av hvilken volumkontroll du installerte.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...