Bønne Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
svamp Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Eg treng råd: Har lenge vore på jakt etter akustisk gitar, og i dag fann eg ein eg likte på musikk-magazinet i Bergen. Det var ein Guild GAD-40CE, heiltre stål med cutaway og mic, men uten "kontrollpanel". Den kosta 7700 med kasse og nytt strengesett, men eg skulle få den for 6700 på grunn av nokre hakk på framsida av kassa. OK pris? Nokon som har meiningar om GAD-40CE eller Guild generelt? Lenker: GAD-40CE på Guild sine sider (Gitaren hos MM hadde gjennomsiktig pick guard) Harmony central review Ellers lurer eg på poenget med pick guard? For ikkje å lage riper? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ellers lurer eg på poenget med pick guard? For ikkje å lage riper? 9500155[/snapback] Rett og slett for å slippe å skade treverket. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 På strat-type gitarer brukes også pickguarden som feste for nesten all elektronikk, så du kan jo si at det er et poeng med den også. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Eg treng råd:Har lenge vore på jakt etter akustisk gitar, og i dag fann eg ein eg likte på musikk-magazinet i Bergen. Fant meg akkustisk gitar i dag som var helt digg å spille på. Bra lyd var det i den også. Ikke prøvd den opp mot forsterker riktignok, men der er jeg mer kresen når det gjelder elektriske gitarer. Jeg fant en Yamaha 370 som jeg betalte 2400,- for. Det var ikke lang betenkningstid. De færreste akkustiske gitarer er så gode å spille på, selv om du legger på 5-10.000 kroner. Jeg har lenge lett etter en akkustisk gitar opp til 7000,- som høres bra ut og er skikkelig god og lettspilt... jeg fant da altså en til 2400,-. Eller, dvs. 2700,- men jeg fikk 300 avslag... Yamaha 370...utrolig god gitar. Griffin = Utrolig fornøyd mann... Edit: Pickguard var vel kanskje ment som beskyttelse, men tror strengt tatt at den er mer for pynt i dag Det er min oppfattelse i allefall... Endret 15. september 2007 av Griffin Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Dersom noen skulle lete etter en rimelig men god akustisk med elektronikk, kan jeg anbefale yamaha fgx720 til noe under 5000 kr. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hm... Les Paulen jeg har bestilt lar vente på seg pga forsinket forsterker, i mellomtiden har jeg blitt litt usikker på om jeg heller vil ha en superstrat. Nå som jeg trodde jeg hadde bestemt meg og greier... Den lokale gitarpusheren hadde et par stilige Ibanez osv i 4000-kr-klassen. Jeg får prøve å klimpre litt på disse en dag. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (...) i mellomtiden har jeg blitt litt usikker på om jeg heller vil ha en superstrat. 9500842[/snapback] Neineinei! Gå for LP. Viktig å legge seg til gde vaner så tidleg som mogeleg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Noen som så Rockeskolen på TV2 kl. 20 i dag? (Lørdag) Hvilken gitar var det Ronny Le Tekrø spilte på? Ligna på en Burns (Jet Sonic), men er jammen ikke sikker. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Noen som så Rockeskolen på TV2 kl. 20 i dag? (Lørdag) Hvilken gitar var det Ronny Le Tekrø spilte på? Ligna på en Burns (Jet Sonic), men er jammen ikke sikker. 9503537[/snapback] En av de var hvertfall en Ibanez gitar... Noe sånt tror jeg...! Lenke til kommentar
greiven Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Noen som vet hva jeg skal gjøre når det står en strek opp, og øverst på streken står det "full", sånn at jeg får den tonen som jeg skal ha på "full". Samme problem når det står 1/2 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Bends, heil- og halvtone. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er det best å ha tykke strenger når man bender? Vil også ha så bra sustain som mulig. Har det seg slik at strengene som følger med nye gitarer er av dårlig kvalitet? Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Rett fra fabrikken er det nok ikke dårlig kvalitet på strengene (hos de større merkene i alle fall), men kjøper du en gitar som har stått i butikken og har blitt spillt på mange ganger vil de være dårlige. Uansett tror jeg det lønner seg og bytte strenger når man kjøper en ny gitar Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Kasadu Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er det noen som kan poste linker til nettkurs/kurs for bass? Finner ikke noe selv. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kanskje du får flere svar hvis du spør på basstråden på forumet? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hvordan kan jeg slide 0'er? Her f.eks, hvordan skal jeg få me 0 når jeg slider? Skal jeg slå null elller hva? Endret 16. september 2007 av Kiimmeen Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det du har som eksempel er jo en banke- og så nappetone. Slå løs, banke ned strengen med venstre hånd på tredje bånd og så "nappe" den til løs streng igjen. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kan du forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå