Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg treng råd:

Har lenge vore på jakt etter akustisk gitar, og i dag fann eg ein eg likte på musikk-magazinet i Bergen.

 

Det var ein Guild GAD-40CE, heiltre stål med cutaway og mic, men uten "kontrollpanel".

 

Den kosta 7700 med kasse og nytt strengesett, men eg skulle få den for 6700 på grunn av nokre hakk på framsida av kassa. OK pris?

 

Nokon som har meiningar om GAD-40CE eller Guild generelt?

 

Lenker:

 

GAD-40CE på Guild sine sider (Gitaren hos MM hadde gjennomsiktig pick guard)

 

Harmony central review

 

Ellers lurer eg på poenget med pick guard? For ikkje å lage riper?

Lenke til kommentar
Eg treng råd:

Har lenge vore på jakt etter akustisk gitar, og i dag fann eg ein eg likte på musikk-magazinet i Bergen.

 

Fant meg akkustisk gitar i dag som var helt digg å spille på. Bra lyd var det i den også. Ikke prøvd den opp mot forsterker riktignok, men der er jeg mer kresen når det gjelder elektriske gitarer.

 

Jeg fant en Yamaha 370 som jeg betalte 2400,- for. Det var ikke lang betenkningstid. De færreste akkustiske gitarer er så gode å spille på, selv om du legger på 5-10.000 kroner.

Jeg har lenge lett etter en akkustisk gitar opp til 7000,- som høres bra ut og er skikkelig god og lettspilt... jeg fant da altså en til 2400,-. Eller, dvs. 2700,- men jeg fikk 300 avslag...

 

Yamaha 370...utrolig god gitar.

Griffin = Utrolig fornøyd mann...

 

Edit: Pickguard var vel kanskje ment som beskyttelse, men tror strengt tatt at den er mer for pynt i dag :p

Det er min oppfattelse i allefall...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Hm... Les Paulen jeg har bestilt lar vente på seg pga forsinket forsterker, i mellomtiden har jeg blitt litt usikker på om jeg heller vil ha en superstrat. Nå som jeg trodde jeg hadde bestemt meg og greier... :(

 

Den lokale gitarpusheren hadde et par stilige Ibanez osv i 4000-kr-klassen. Jeg får prøve å klimpre litt på disse en dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...