Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Kan være en ide å strekke dem litt etter at du har satt de på...

Så slipper du at de mister stemminga hele tiden...

 

Dette gjør du:

Stem gitaren.

 

Du legger noen av fingrene (antall uvesentlig/personlig) under en streng helt ved strengefestet, løfter strengen litt opp og presser ned med tommelen.

Deretter flytter du hånda litt lengre opp mot hodet (hodet med stemmeskruer, ikke med nese og slik :roll: ) og gjentar. Dette gjør du hele veien oppover langs strengen.

 

Gjenta for hver streng.

 

Stem gitaren igjen og gjenta prosessen.

Dette gjør du til gitaren holder stemminga godt til tross for strekkinga på strengene.

 

Ikke sikker på om jeg forklarte dette spesielt godt... dersom noen kan forklare det bedre, så be my guest.

 

Det er mye enklere å demonstrere... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kan være en ide å strekke dem litt etter at du har satt de på...

Så slipper du at de mister stemminga hele tiden...

 

Dette gjør du:

Stem gitaren.

 

Du legger noen av fingrene (antall uvesentlig/personlig) under en streng helt ved strengefestet, løfter strengen litt opp og presser ned med tommelen.

Deretter flytter du hånda litt lengre opp mot hodet (hodet med stemmeskruer, ikke med nese og slik  :roll: ) og gjentar. Dette gjør du hele veien oppover langs strengen.

 

Gjenta for hver streng.

 

Stem gitaren igjen og gjenta prosessen.

Dette gjør du til gitaren holder stemminga godt til tross for strekkinga på strengene.

 

Ikke sikker på om jeg forklarte dette spesielt godt... dersom noen kan forklare det bedre, så be my guest.

 

Det er mye enklere å demonstrere... :p

9469453[/snapback]

 

Joda, kan det. Men det tar fortsatt litt tid (hvis man har det travelt :whistle: ).

Lenke til kommentar

Har lurt litt på om jeg skal kjøpe meg en gitar i det siste. Jeg er helt nybegynner, og har ikke peiling på utstyr i det hele tatt. Det eneste jeg vet er at jeg liker denne formen (og fargen) veldig godt:

 

gibs%2057lp%20custom2_100_37.JPG

 

EDIT: Om det ikke hadde vært så mye gull er nok det drømmeutseende mitt. På en gitar altså.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Har lurt litt på om jeg skal kjøpe meg en gitar i det siste. Jeg er helt nybegynner, og har ikke peiling på utstyr i det hele tatt. Det eneste jeg vet er at jeg liker denne formen (og fargen) veldig godt:

 

gibs%2057lp%20custom2_100_37.JPG

 

EDIT: Om det ikke hadde vært så mye gull er nok det drømmeutseende mitt. På en gitar altså.

9473427[/snapback]

 

 

Den gitaren du viser der er vel en Gibson Les Paul Custom. Kan ikke så mye om de gitarene, men hvis du er nybegynner med stramt budsjett er det garantert ikke gitaren å starte med ;)

 

Du kan ta en titt på Epihone sine Les Paul modeller, kanskje LTD EC-serien kan være tingen? :)

 

Kan gi deg noen tips på gitarer du kan sjekke ut:

 

LTD EC500

Epiphone Les Paul standard - Honeyburst

Epiphone Les Paul standard - Ebony

 

Håper noen av gitarene virker interessante :)

Lenke til kommentar
Den første der var nydelig! Hvordan er den sånn kvalitetsmessig?

9474954[/snapback]

 

Har hørt at LTD sin EC500 skal være ganske bra! Her har du 2 brukeromtaler om gitaren, de roser den ihvertfall! :)

Tar jeg ikke helt feil er den også montert med EMG 60 i neck og EMG 81 i bridge. Som er en bra pickup kombanisjon hvis du spiller mye metal/hard rock. Regner med at det er du du vil spille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...