Griffin Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Kan være en ide å strekke dem litt etter at du har satt de på... Så slipper du at de mister stemminga hele tiden... Dette gjør du: Stem gitaren. Du legger noen av fingrene (antall uvesentlig/personlig) under en streng helt ved strengefestet, løfter strengen litt opp og presser ned med tommelen. Deretter flytter du hånda litt lengre opp mot hodet (hodet med stemmeskruer, ikke med nese og slik ) og gjentar. Dette gjør du hele veien oppover langs strengen. Gjenta for hver streng. Stem gitaren igjen og gjenta prosessen. Dette gjør du til gitaren holder stemminga godt til tross for strekkinga på strengene. Ikke sikker på om jeg forklarte dette spesielt godt... dersom noen kan forklare det bedre, så be my guest. Det er mye enklere å demonstrere... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Eller berre ta tak midt på strengen og strekk i veg. Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Kjøpte en Gitarpakke fra Ibanez idag, men jeg får ikke skrudd på distortion! Forsterkeren er en Ibanez 15 watt. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ikke sikker på om jeg forklarte dette spesielt godt... dersom noen kan forklare det bedre, så be my guest. Det er mye enklere å demonstrere... 9469453[/snapback] Se litt ut i videoen her, enkel og grei forklaring Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 If you got a Floyd Rose system...eh...good luck :!: Hehe... Jo da... funker sikker bra den metoden der... tror kanskje min er noe enklere lell...men kanskje ikke å forklare.. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Godt mulig, men der er det i alle fall litt enklere å se hva som skjer ettersom det er en video Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 hold over strengene på 12. bånd med venstre hand og strekk strengene utover med høyre hand. Du vil jo strekke jevnt over hele strenga uansett om du drar en plass eller opp langs hele strenga. Ikke gjør ting vanskeligere enn det er. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kan være en ide å strekke dem litt etter at du har satt de på...Så slipper du at de mister stemminga hele tiden... Dette gjør du: Stem gitaren. Du legger noen av fingrene (antall uvesentlig/personlig) under en streng helt ved strengefestet, løfter strengen litt opp og presser ned med tommelen. Deretter flytter du hånda litt lengre opp mot hodet (hodet med stemmeskruer, ikke med nese og slik ) og gjentar. Dette gjør du hele veien oppover langs strengen. Gjenta for hver streng. Stem gitaren igjen og gjenta prosessen. Dette gjør du til gitaren holder stemminga godt til tross for strekkinga på strengene. Ikke sikker på om jeg forklarte dette spesielt godt... dersom noen kan forklare det bedre, så be my guest. Det er mye enklere å demonstrere... 9469453[/snapback] Joda, kan det. Men det tar fortsatt litt tid (hvis man har det travelt ). Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hva synes folk om Hagstrøm F301? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Har lurt litt på om jeg skal kjøpe meg en gitar i det siste. Jeg er helt nybegynner, og har ikke peiling på utstyr i det hele tatt. Det eneste jeg vet er at jeg liker denne formen (og fargen) veldig godt: EDIT: Om det ikke hadde vært så mye gull er nok det drømmeutseende mitt. På en gitar altså. Endret 11. september 2007 av figure_02 Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har lurt litt på om jeg skal kjøpe meg en gitar i det siste. Jeg er helt nybegynner, og har ikke peiling på utstyr i det hele tatt. Det eneste jeg vet er at jeg liker denne formen (og fargen) veldig godt: EDIT: Om det ikke hadde vært så mye gull er nok det drømmeutseende mitt. På en gitar altså. 9473427[/snapback] Den gitaren du viser der er vel en Gibson Les Paul Custom. Kan ikke så mye om de gitarene, men hvis du er nybegynner med stramt budsjett er det garantert ikke gitaren å starte med Du kan ta en titt på Epihone sine Les Paul modeller, kanskje LTD EC-serien kan være tingen? Kan gi deg noen tips på gitarer du kan sjekke ut: LTD EC500 Epiphone Les Paul standard - Honeyburst Epiphone Les Paul standard - Ebony Håper noen av gitarene virker interessante Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Epiphone LP Custom kostar vel 5-6.000,- Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ellers har du jo Swede-serien fra Hagstrøm som er ganske like med tanke på utseende ihvertfall. Så noen nye modeller i Tunes, til rundt en 5k. Husker ikke navnet sånn rent i farten, men. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Den første der var nydelig! Hvordan er den sånn kvalitetsmessig? Lenke til kommentar
maradona Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har Epiphone LP Custom selv, og er ganske fornøyd med den. Er enig i at det ble litt for mye gull, men jeg fikk den litt billigere så da tok jeg den. Finnes også i hvit. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Den første der var nydelig! Hvordan er den sånn kvalitetsmessig? 9474954[/snapback] Har hørt at LTD sin EC500 skal være ganske bra! Her har du 2 brukeromtaler om gitaren, de roser den ihvertfall! Tar jeg ikke helt feil er den også montert med EMG 60 i neck og EMG 81 i bridge. Som er en bra pickup kombanisjon hvis du spiller mye metal/hard rock. Regner med at det er du du vil spille? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Tipper det er det det blir ja. Nå veit jeg ikke helt hva en pickup er da. Det som tar opp lyden? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Pickupene er gitarens mikrofoner ja. http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_pickup Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Er bm det samme som hm ? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 hva er det snakk om her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå