Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte i starten på en nylonstrenget gitar. Jeg kjøpte meg etterhvert en Sony spolebåndopptager (etter å ha gått med avisen), og så tok jeg mikrofonen fra båndopptageren og stappet inn gjennom lydhullet på gitaren. Det funket det også.

 

Når jeg fikk min første elektriske gitar oppdaget jeg at input-trinnet på båndopptageren introduserte en fantastisk "ren" støy i gitarsignalet (en fuzz uten innslag av vreng eller harmonics om du vil) når den ble skrudd opp. Jeg hadde faktisk planer om å få tatt ut det input-trinnet og montert det i en egen boks, men det ble aldri noe av.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Vel, hvis du har for vane å gjøre en Pete Townshend og knuse gitaren fra tid til annen, kan det jo være greit å ha noen slike i reserve som du plukker fram før siste låta. Sånn i stedet for å knuse din originale 1963 Fender mener jeg... ;)

 

Edit: Valkyria var før meg...

 

Geir :)

9465748[/snapback]

Ikke ornt'li klasse over gitarknusinga før du knuser en av Elvis sine gitarer etter å ha fylt den med bensin og tent på.... :D

Gjør en Townshend/Hendrix manøver...

 

Spøk til side...

Gitarknusing er jeg generelt imot. Det blir som å knuse malerier i min verden...

Men de Jysk gitarene tror jeg ikke funker til noe særs annet :roll:

Det blir som å knuse et bilde av et maleri...

Lenke til kommentar
problemet er bare at den åpnes i guitarpro, for å så bli avbrutt.... får aldri sjangs til å lagre den :no:

 

Edit:

http://ultimate-guitar.com/tabs/n/nobuo_ue...e_power_tab.htm

man kan ikke trykke dirrekte på linken her om det var det du mente

9458627[/snapback]

*bump*

:)

 

setter pri på svar, eller burde jeg poste i programvare seksjonen?

9464642[/snapback]

Funker fint i min gp 4/5

sikker på du ikke har endret noen innstillinger eller ikke har original versjon av programmet?

:hmm:

eventuelt prøv å reinstalere programmet

Endret av ngk
Lenke til kommentar

Ad. "Jyskgitaren". Har en sånn billigfenderkopi, jeg. Kostet riktignok 680 kroner uten forsterker, pusset over endene på frets med en keramisk fil, intonerte den, og ga potmeterene en runde med rens, monterte et sett nye strenger og så er det en helt grei gitar.

 

Har brukt den på spillejobb flere ganger, så den har tjent seg inn mange ganger. Kjøpte den fordi den var lakkert sølv metallic, og det sto i annonsen at den hadde "horny" sound, hva nå selgeren måtte mene med det.

 

Hvorfor tror mange at det må koste mange tusen for å være spillbart?

Lenke til kommentar

Trenger ikke koste mange tusen for å være spillbart...

Selv har jeg en kongelig Japse fender strat fra 1991 som kostet 2500,- da...

Tilsvarer litt mer i dag kanskje, men dog...

Den er godt spillbar og gir meg mye spilleglede.

Det kan du riktignok treffe på å få med en "jysk" gitar (skal bli nytt uttrykk) også, men det er i tilfelle mer unntaket enn regelen.

Du får som regel hva du betaler for...

Jysk tilbyr en spillbar gitar...men regner med liten spilleglede.

Den forhåndsdømminga tar jeg meg friheten å gjøre da jeg har prøvd mange gitarer på typisk el-kjøp, Smart club og slike.

Spillbar...ja

Spilleglede...nei

Lyd... underkjent... kan riktignok ha noe med forsterkeren som også følger med å gjøre også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...