Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

elexir suger.. gå for Ernie Ball.. Jeg bruker 012..

9455809[/snapback]

Med mindre du kjenner han som skal ha nye strenger og vet eksakt hvaslags utstyr han har og hvordan hans musikk- og lydpreferanser er, er dette et meningsløst utsagn. Du liker ikke elexir, greit nok, men for at andre skal kunne bruke det til noe, må du si hvorfor du ikke liker dem. Ditto for en blankoanbefaling av Ernie Ball. For begge typene gjelder det også at de fører en rekke forskjellige modeller med forskjellige egenskaper...

 

M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:thumbup:

elexir suger.. gå for Ernie Ball.. Jeg bruker 012..

9455809[/snapback]

Med mindre du kjenner han som skal ha nye strenger og vet eksakt hvaslags utstyr han har og hvordan hans musikk- og lydpreferanser er, er dette et meningsløst utsagn. Du liker ikke elexir, greit nok, men for at andre skal kunne bruke det til noe, må du si hvorfor du ikke liker dem. Ditto for en blankoanbefaling av Ernie Ball. For begge typene gjelder det også at de fører en rekke forskjellige modeller med forskjellige egenskaper...

 

M.

9456685[/snapback]

 

Greit... Hvis du vil ja strenger som ikke går ann og bende med (glir av de), og som mister den nye følelsen etter en uke (uansett hvor lenge de varer).. Så gå for Elexir.. Hvis ikke.. Bruk Ernie Ball :thumbup:

 

Jeg tror heller ikke strenger kan gi deg en lengre sustain med mindre du tyr til tjukke (monster tjukke) strenger.. Det er i alle fall min erfaring..

 

Lær deg heller og skru på forsterkeren og lær deg og bruk tone og volum kontrollen på selve gitaren.. Alt for mange som ikke kan det, og bruker masse penger på tull ! :whistle:

 

Ha en videre god dag!

Endret av JorgenSeverin
Lenke til kommentar
Vil du ha sustain, streng opp med 0.16's.

9456133[/snapback]

Notert.

9457637[/snapback]

 

0,160 er en meget tykk drop bass streng om det i det hele tatt selges, tror nok ikke KimNK mente det helt fullhjertet :)

 

edit: eller tenkte du på 0,063 inch, Kim?

edit: Jeg resonerer meg frem til: helt sikkert...

9457980[/snapback]

 

Alt kan skaffes..

 

7-strengs sett f.eks og droppe den lyseste.. Hjelper litt hvertfall..

Lenke til kommentar

Jeg har Guitar pro 5, og skulle nå laste ned en power tab... det funket selfølgelig ikke... Så jeg lastet ned Power Tab programmet, men smart som jeg er hadde jeg allerede krysset av at jeg altid skulle åpne denne filtypen i GP5 :no:

Nå kan jeg ikke endre det, og hver gang jeg åpner en power tab, åpnes den i GP5, og der blir bare handlingen avbrutt. Hva må jeg gjøre for å tilbakestile dette?

 

takk :ph34r:

Lenke til kommentar

En ting jeg har forsøkt å finne ut av når det gjelder Gibson Les Paul-gitarer...

 

Noen har 60's neck, noen har 50's neck..

Jeg trenger definitivt en tynn hals. De med tykke halser er et mareritt (sterkt overdrevet) å spille på for meg med korte muskuløse fingre...

 

59 er visstnok en slik feit halsprofil...tror jeg...

Noen som vet av en side som kan forklare litt rundt dette med halsprofilene til Gibson? Eller som kan forklare det for meg?

 

Skal definitivt ha meg en Gibson Les Paul innen kort tid...med mindre noe uforutsett og dyrt skjer... :roll:

Planen er enten en brukt Custom eller ny Standard...evt. Classic..

Noe usikker på forskjellen mellom Classic og Standard dog. Forskjellige pickup'er, men hva det har å si for lyden er jeg usikker på...

Dersom noen har noe å si om dette også, så hadde jeg vært takknemlig... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...