Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merket er Falcon. Er rimelig fornøyd med den til idag, da jeg testa en fender med trefarga gripebrett.

9432625[/snapback]

 

Klargjør litt, er det falcon eller fender du vurderer? Forskjell på det..

9432665[/snapback]

 

Ble litt fort der.. Den jeg vurderer er en Falcon. Testa en Fender i ei gitarsjappe idag.. Slik skal det være

Lenke til kommentar

Svarte også, jeg bestilte en Epi Les Paul og en Cube 30X den 27.8, fikk beskjed om ca en ukes leveringstid. Nå er gitaren på lager, men forsterkeren er ventet inn om 23 dager... :(

 

Jeg vet ikke om jeg skal vente eller gå for en annen forsterker. 20X er på lager, men den mangler jo litt av effektene i forhold til 30X. Det skal ikke være enkelt...

Lenke til kommentar

Ja, mulig det. Jeg har hørt demoene på Rolands hjemmesider uten å bli helt klok, både fordi demoene var mangelfulle og fordi det var vanskelig å sammenligne det som ble spilt.

 

På sidene står det også at forskjellen (bortsett fra størrelse/effekt) er at 30X har "Amp modeling" mens 20X har "Effect modeling". Hva betyr dette i praksis?

 

Har f.eks. 20X noe som tilsvarer R-fier-modusen til 30x?

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Ja, mulig det. Jeg har hørt demoene på Rolands hjemmesider uten å bli helt klok, både fordi demoene var mangelfulle og fordi det var vanskelig å sammenligne det som ble spilt.

 

På sidene står det også at forskjellen (bortsett fra størrelse/effekt) er at 30X har "Amp modeling" mens 20X har "Effect modeling". Hva betyr dette i praksis?

 

Har f.eks. 20X noe som tilsvarer R-fier-modusen til 30x?

9438297[/snapback]

Sett på Vox sine modelleringsampar som eit alternativ?

Lenke til kommentar
Sett på Vox sine modelleringsampar som eit alternativ?

9440126[/snapback]

Nei, men takk for tipset. Jeg så en

på Youtube av ADxxVT-serien, og det så jo ut som et alternativ. Hvordan er disse i forhold til Cube? Jeg er ute etter en forsterker til å leke meg med hjemme, jeg har ikke behov for mye volum. Jeg betaler imidlertid gjerne litt for god lyd, men vil også ha diverse effekter å leke meg med. Hvis jeg får lyd som er noe i nærheten av metallica (i den grad det lar seg gjøre med utstyr av denne typen selvsagt) er det perfekt. ;)

 

Edit: Vox AD30VT (som vel er den mest aktuelle) er på lager også, stort pluss. :)

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...