Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kul gitar i utgangspunktet, men nokre av detaljane tek seg ikkje ut for fem flate øre tykkjer eg. Raude zebra PU's og den hovudskallen. *grøss*

Trur den modellen floppa rimeleg fort. Det er vel stort sett det samme som ein studio som var hakket billegare.

9383828[/snapback]

 

Enig der, fjerna hodeskallen + gjort begge PU'ene helt sorte.

Lenke til kommentar

noen som har noen heite tips på hvordan jeg burde justere gitaren min. er en halvakustisk morgan som jeg kjøpte for ca 3 uker siden. Treet har gitt seg litt nå og 12 bånd på nederste (e) strengen har begynt å klirre. Har halvveis fiksa istykker den gamle akustiske jeg har, så vil ikke ødelegge oppsettet helt enda :p

Lenke til kommentar
noen som har noen heite tips på hvordan jeg burde justere gitaren min. er en halvakustisk morgan som jeg kjøpte for ca 3 uker siden. Treet har gitt seg litt nå og 12 bånd på nederste (e) strengen har begynt å klirre. Har halvveis fiksa istykker den gamle akustiske jeg har, så vil ikke ødelegge oppsettet helt enda :p

9394858[/snapback]

Hvis du har høydejusterbare stoler, så kan du jo prøve å justere opp dem litt, det skulle vanskelig kunne skade om du gjør det innen rimelighetens grenser. Men, om du har butikkjøpt gitar, burde du få butikken til å ta en titt på den.

 

Skal dette gjøres helt riktig, må du sannsynligvis inn og justere truss-rod med tilhørende reintornering (dvs intoneringen bør nok justeres om du gjør noe med stolhøyden også...) Gjør du feil med trussroden, kan du nok klare å bortimot ta knekken på gitaren, så forsiktig der, max en kvart omdreining (eller var det en åttenedels) og så får gitaren ligge et døgn, er beskrivelsen jeg har sett et sted (for bass)

 

M.

Lenke til kommentar
noen som har noen heite tips på hvordan jeg burde justere gitaren min. er en halvakustisk morgan som jeg kjøpte for ca 3 uker siden. Treet har gitt seg litt nå og 12 bånd på nederste (e) strengen har begynt å klirre. Har halvveis fiksa istykker den gamle akustiske jeg har, så vil ikke ødelegge oppsettet helt enda :p

9394858[/snapback]

 

Sjekk om du har justeringsmuligheter på broen. Det kan være at du har individuelle justeringsmuliheter for hver streng (vanligvis i form av unbrakoskruer), eller en tommelskrue på hver side for hele broen. (litt vanskelig å uttale seg uten å ha sett bilde....)

 

Det kan også være på sin plass å sjekke krummingen på halsen. Denne kan justeres via truss rod, men kanskje ikke det du vil prøve på om du ikke har erfaring.

 

Ellers kan det som eewar sier være en løsning å skifte til tjukkere strenger. (her må du prioritere litt, da tjukkere strenger for mange kan bety at gitaren blir mer tungspilt)

 

Edit: Mysjkin var før meg

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Da var Schecter Omen 6 og en Cube 30x bestillt.. :)

 

http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=757

9392933[/snapback]

 

er en god kombinasjon det der, ville nok valgt noe tilsvarende hvis jeg hadde hatt samme budsjett ;)

 

edit:

 

hvis man skifter fra 09-42 til 10-46, vil man merke nevneverdig forskjell?

 

og man kan fortsatt stemme gitaren eadghe med 10-46?

 

takker for svar :)

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar
Da var Schecter Omen 6 og en Cube 30x bestillt.. :)

 

http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=757

9392933[/snapback]

 

er en god kombinasjon det der, ville nok valgt noe tilsvarende hvis jeg hadde hatt samme budsjett ;)

 

edit:

 

hvis man skifter fra 09-42 til 10-46, vil man merke nevneverdig forskjell?

 

og man kan fortsatt stemme gitaren eadghe med 10-46?

 

takker for svar :)

9395476[/snapback]

 

fra 09-42 til 10-46, bør ikke være så stor forskjell. kommer også litt an på hvilken type strenger det er:hvilket merke, om de er coated osv. Det blir kanskje litt vanskeligere å "bende" (hvis ikke du er rimelig proff på det området)

 

Selvfølgelig kan du stemme eadghe med 10-46, og det funker også bedre og stemme ned i d# med 10-46,(hvis du spiller noe som er lagt ned i d#, som faktisk er nokså mye)

:D

Lenke til kommentar

Bytter strenger for første gang nå, men har vel ikke den letteste gitaren å bytte strenger på. Har en av typen Louder. Tror det er en kopi av en Strato, men går så langt dårlig. Har kommet i gang med 5 og 6 strengen, men når jeg gikk i gang på 4. strengen så røk den når jeg skulle surre opp. På den 5. strengen gikk det bare ca. en halv runde før jeg var redd for at den også skulle ryke.

 

Noen som har lignende gitar eller som kan hjelpe meg? Er et tremolosystem på den, men ikkem av typen Floyd Rose. Noe som ikke gjør det enklere når det er så og si umulig å finne instruksjonsvideoer.

 

Strengene er fra Peavey og er lagd av Nikkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...