Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det verdt å velge en Roland Cube 60x fremfor en 30x? Mtp. prisen i forhold til lyd.

9380641[/snapback]

Såvist jeg vet finnes det ikke noen 60x ennå. 60'en er den gamle modellen, uten powersqueezer og innebygget tuner etc. Med mindre du trenger de ekstra wattene ville jeg si nei.

 

Husk at forholdet mellom wattstyrke og lydvolum er logaritmisk, du må tidoble wattstyrken for å doble volumet. En 60-watter er kraftigere enn en 30-watter, men det er ikke sånn at den en låter som en mild bris og den andre som en orkan...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Aha!

 

Men da går jeg nok for en 30x, powersqueezer er vel greit å ha, siden jeg bor på hybel.

 

Tenkte på denne, kom over en video på youtube hvor Demarco viser den frem.

 

30 watt er sikkert nok for en liten hybel. :)

9381677[/snapback]

Jupp, det er den gode gamle 60'en. Til hybelbruk klarer du deg ellers fett med en Microcube om så er, men skal du spille sammen med noen er nok en 30x tingen ja.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

som mange vet kommer min nye gitar til hagstrøm om noen dager :)

siden den forsterkeren jeg allerede har suger max, så skal jeg kjøpe meg en ny og bedre.

 

Jeg skal ikke bruke den på konserter og slikt, skal bare bruke den hjemme, så det er ikke noe viktig om at den må kunne spille høyt og slikt :) (men det skal selvsagt være god lyd i den!)

 

Jeg har et budsjett på ca 1000kr før bursdagen min, så jeg henvenner meg til noe rundt den prisklassen, så mitt endelige spørsmål er:

 

Hvilken forsterker egner seg best til mine krav?

 

takk :)

Lenke til kommentar

Nei de har ikke 2 gitarinnganger, få gitarforsterkere har det. Vil du ha nogenlunde kvalitet over lyden kjører du ikke to gitarer på samme forsterker.

 

pris:

15x ligger på 1000 eller noe rundt der veileden pris, microcube er noen hundre dyrere, rundt 1200.

 

kvalitet:

topp for den prisklassen.

 

erfaringer:

ja

 

microcube har kun 2 watt forsterker og 5" høyttaler, men effekter og romklang, og kan gå på batteridrift.

 

15x har 15watt og 8" høyttaler (fyldigere lyd), men mangler effekt, romklang og ikke fullt så mange typer vreng. Den er billigere og bedre lyd med mindre muligheter.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...