Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...er det et eller anna billigmerke ingen har hørt om.

Er nok det :thumbup:

Trur jeg å, for lyden er ikke bra..

Men på en annen side er selve gitaren bra utformet. Ser ikke ut som noe billi arbeid fra taiwan..

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

bytte strenger...? vaske halsen med ei fille el.

hvis ikke du bil bytte strengene (lite penger :p) så kan du jo ta av strengene og vaske de.. kanskje koke de, selv om dette kanskje funker best med bass strenger (har ikke testa det selv).

Lenke til kommentar
Når jeg går litt nærmere etter i sømmene på gitaren min kan jeg se at det har begynt å legge seg en del "møkk" under strengene, på selve halsen til gitaren. Noen som har noen gode tips om hva jeg bør gjøre for å rense opp der?

Skift strenger, vaske og olje halsen.

Lenke til kommentar
bytte strenger...? vaske halsen med ei fille el.

hvis ikke du bil bytte strengene (lite penger :p) så kan du jo ta av strengene og vaske de.. kanskje koke de, selv om dette kanskje funker best med bass strenger (har ikke testa det selv).

Strengene er ganske nylig skiftet, så de er fine. Det var selve halsen (båndene) som det har samla seg en del skitt med årenes løp. Det er kanskje dumt å bruke noe kraftigere enn en våt klut? Jeg vet ikke hvordan treverket og sånt reagerer på fettløsende midler osv...

Lenke til kommentar
BÆÆRT! Feil. :)

Vaskemiddel er fy.

Gnikk av skitt med ei våt fille, la det tørke og ha på sitronolje igjen med ein gang.

Denne sitronoljen folk snakker om... Er det viktig? Har ikke brukt noe sånt før, og jeg vet ikke om den tidligere eieren gjorde det heller (jeg kjøpte brukt). Hva er den godt for? Spilleegenskaper, utseende eller holdbarhet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...