Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokon som har erfaringar med/har prøvd ut Luna Henna Paradise akustiske gitarar?

Og korleis er kvaliteten på Electromatic Hollowbody-gitarane til Gretch? (G5126 for eks.)

Varierande?

Endret av huf
Lenke til kommentar
Jeg har i det siste merket (siden jeg prøver meg på vanskeligere og vanskeligere sanger...) at jeg har et problem med å spille med lillefingeren...

er det normalt, og kan jeg klare meg videre med å bare bruke ring, lange og pekefingeren? Noen andre med erfaring som kan fortelle?

og er det noen måte å få med lillefingeren på?

:)

9337399[/snapback]

er vel på grensen ved Bumping, men uansett: Jeg tok mye påtvungede hammer ons og pull offs med lillefingeren! Gjør det av og på (pulloff hammer on) helt til du blir sliten i lillefingeren!

Gjør det et par ganger om dagen, og du får bedre styrke i lillefingeren til slutt :) That's how I did it anyways

Lenke til kommentar

Har holdt på med en billig akustisk nylongitar en stund nå for å lære meg å spille, og er veldig sugen på en elgitar ettersom det passer min spillestil bedre. Noen tips til hva jeg skal kjøpe? Ettersom det er min første, så gidder jeg ikke hive ut alt for mye, et par lapper til sammens (der gitar er mest, selvsagt)..trenger gitar og forsterker, evt. andre ting som må til. Spiller metall ala In Flames, Killswitch Engage, Pantera, osv, den typen lyd. At gitaren ser fet og "metall" (om det går an å si det slik) ut gjør ingenting ;)

Takker for tips!

Lenke til kommentar

Hvis du vil spille metall ala de bandene der får du ingenting til et par lapper. Jeg ville heller spart opp til en god metallforsterker og en god el-gitar. Hvis du virkelig vil spille el-gitar, så kan du like godt bla opp en god del peng for å få fet lyd og god spillekomfort. Prøv utstyr i en butikk og se hva du liker. Ibanez, Schecter & LTD er generelt sett gode merker å prøve hvis du vil spille thrash, death og metalcore. Forsterkere til den typen metal er generelt ganske dyre hvis du vil ha god lyd. Med mindre du kan klare deg med forsterkere ala Roland Cube 30x/20x. Disse har ganske god metallvreng.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med IDL gitarer? Fant en liknende Pensa Suhren jeg snakka om for noen sider siden.. Kosta 3950 på tilbud. Husker ikke modellnavnet, men kan finne det ut.

Men først og frems, noen med erfaringer? Var iallefall genialt god å spille på ;)

9352931[/snapback]

*Bump*

Lenke til kommentar

Hadde en gjest her et par dager og tok han med på Hagstrøm for å se på akustiske gitarer. (Han har en Morgan men ønsker en bedre gitar.) Så han prøvde en gitar i mellomklassen (rundt 7-8000 tror jeg) og den billigste heltre Martin-modellen (til 12000+ på tilbud med Fishman montert, 9990 uten). Resultatet var litt interessant. Det er et tydeligere sprang i kvalitet og spillbarhet mellom en gitar til 8000 og en til 12000, enn mellom en til 4000 og en til 8000.

Nå var han ikke helt klar for spandere 12000 på rappen, men forskjellen var såpass markant at han bestemte seg for å spare til han hadde råd til en Martin.

Geir :)

Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde hvertfall ikke kjøpt det derre Eagle tullet. Min mening.

Har sett på venner som har kjøpt merker de ikke har hørt om før. Huff a meg.

9363848[/snapback]

Tenkte det jeg også..vil Ibanezen jeg linka fungere sånn halveis ok?

Lenke til kommentar
Må nesten kjøpe en litt billigere en nå, for så å heller investere i en "skikkelig" en litt senere...Har sett på 20x/30x, fin pris på de. Når det gjelder gitar..hva med:

http://www.eaglemusic.no/shop/strengeinstr...agle-aev400-mbk

https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...visprodukt=1020

9363721[/snapback]

Mitt forslag: Cube + http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=757

;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...