bjavaa Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er det noen som har tips til øvelser som hjelper med å "synke" høyrehånden med venstre? Sliter veldig med å picke samtidig som jeg skifter tone Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 http://www.sound1.no/index.html?http&&&www...p?Produkt_ID=50de står den er i lønn, men på bildet er den mørk... er dette feil fra sound1 sin side, eller er det mørk lønn? 9290066[/snapback] *bump* Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Sidan dei brukar samme bilde på alle, så reknar eg med at det berre er bildet som er misvisande, ja. Lenke til kommentar
Meits Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er det noen her som faktisk har Eastwood Airline-gitaren, eller tenker dere som meg - "Den der hadde det vært helsikes tøft å ha, men på grunn av at jeg vil beholde et snev av integritet lar jeg være å kjøpe den. Men jeg må jo ha den. En eller annen gang."? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Jeg får gitaren min etterpå ja, den koster 799 på Østfold Musikk, men jeg bryr meg ikke, jeg er glad i den når jeg får den jeg <3 1 spørsmål : Hvordan skal jeg holde fingrene som jeg "slår" med ? Hvis jeg skal slå over alle 6 strengene.. Endret 18. august 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Skjønner ikke helt hva du mener her. Jeg får jo ikke vreng på vrengkanalen, bare clean lyd(som er veldig svak). På cleankanalen er det ikke lyd i det hele tatt. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg har en gammel akustisk Ibanez gitar fra 70tallet med affeksjonsverdi og knekt headstock (for tredje gang, nut er intakt..). Hvor kan man få reparert en slik feil? Vet ikke om noen steder jeg kan få repart slike skader, men Oslo (bor i Skien) kunne vært ett alternativ.. Lurer også på hva en slik reperasjon ville kostet.. Den har en affeksjonsverdi for meg, men om det koster ALT for mye blir det nok ikke noe av. Her er noen bilder for intereserte; Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 av ren nysjerrighet lurer jeg på: hvordan klarte du det? det skal jo mye kraft til for å knekke en headstock. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 mulig du må bytte hele halsen på den gitaren? Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Nei, halsen er helt ok.. (uhm, tror jeg..^^ den er iallefall ikke synelig skadet) Headstock er limt før. To ganger faktisk.. Den har knekt 3 ganger; 1. I marokko, når den ble tatt med på safaritur (ikke av meg) på en kamel (beats me..). Den ble dengang fikset av en lokal snekker! Han gjorde en god jobb, og man kan ikke engang se, eller føle skjøten i etterkant 2. Stilte gitaren på utsiden av rommet mens jeg ryddet, også ble den dyttet overende og landet med fretboard ned. 3. Klassetur til Polen. Romkamerater+lekesloss+gitar liggende på seng=gitar som den er idag.. Jeg er overrasket at den ikke er mer herpetopp enn hva den er nå.^^ Det er forresten ett hull i den også fra når et bilde (..faktisk) fallt på den.. En skikkelig ulykkesgitar Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 av ren nysjerrighet lurer jeg på: hvordan klarte du det?det skal jo mye kraft til for å knekke en headstock. 9312032[/snapback] Nei, det skal ingenting til. mulig du må bytte hele halsen på den gitaren? 9312055[/snapback] Neida. Hodebrudd er veldig vaneleg, spesielt på akustiske gitarar og Gibson, det har med halskonstruksjon og vinkel å gjere. Det er mogeleg å reparere, men det ikkje så billeg. Skal du ha det skikkeleg gjort er du nødt til å gi gitaren til ein son veit kva han driver med. Har sett mange fæle bruddreps. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ja, har hørt om det med Gibson gitarene. De var visst verre enn de fleste! Skal se om jeg finner en god reperatør og forhøre meg om pris.. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Jeg har en gammel akustisk Ibanez gitar fra 70tallet med affeksjonsverdi og knekt headstock (for tredje gang, nut er intakt..). Hvor kan man få reparert en slik feil? Vet ikke om noen steder jeg kan få repart slike skader, men Oslo (bor i Skien) kunne vært ett alternativ.. Edit: Prøv Ba musikk broren min fikk fikset en nestenbrekt hals der for et par år siden. Kjempefornøyd. (Vet ikke om jeg ville brukt dem til å justere messingblås, derimot) edit2: Bah, op musikk var det han hadde brukt... I følge bildet, skulle de være i stand til å reparere din skade... M. Endret 19. august 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Nei, halsen er helt ok.. (uhm, tror jeg..^^ den er iallefall ikke synelig skadet) Headstock er limt før. To ganger faktisk.. Den har knekt 3 ganger; 1. I marokko, når den ble tatt med på safaritur (ikke av meg) på en kamel (beats me..). Den ble dengang fikset av en lokal snekker! Han gjorde en god jobb, og man kan ikke engang se, eller føle skjøten i etterkant 2. Stilte gitaren på utsiden av rommet mens jeg ryddet, også ble den dyttet overende og landet med fretboard ned. 3. Klassetur til Polen. Romkamerater+lekesloss+gitar liggende på seng=gitar som den er idag.. Jeg er overrasket at den ikke er mer herpetopp enn hva den er nå.^^ Det er forresten ett hull i den også fra når et bilde (..faktisk) fallt på den.. En skikkelig ulykkesgitar 9312247[/snapback] kunne jo vært en mulighet å gjort det selv, hvis du tør http://www.projectguitar.com/tut/crack.htm Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Noen som vet hva riffet i School of Rock når Dewey henter inn instrumentene fra bilen sin, kalles? Meget kjent riff. Skulle gjerne visst det. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Cream - Sunshine of Your Love? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Unnskyld, men kan noen si meg hvordan jeg skal holde fingrene mine, som jeg slår på strengene med ? Skal jeg holde dem i kryss , eller hva ? Både Akustisk gitar, og el Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er flere måter å gjøre dette på. Noen samler tommel og pekefinger til et pinsettgrep, og bruker det, eller man kan holde hånden som en "spade" og slå an med fingertuppene. Tror det er de to mest vanlige teknikkene. Er vel stort sett det jeg bruker, hvis man ikke skal bruke fingerspill eller plekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå