Bertelsen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vil du nevne noen gitarer som har et bra floydsystem Kim? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 No er ikkje floydgitarar akkurat det eg føl mest med på for tida, men rundt 10k må ein rekne med å gi fra seg for ein gitar med bra Floyd. Floydgitarar vil eg likevel ikkje anbefale for ein nybegynnar uansett kor god den er. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Så da er det det bedre å gå for en uten floyd ... Men jeg vil kjøpe en gitar for å ha den lenge, det er vel fult mulig å dra ut whammy'n? Da vil den jo ikke være i 'veien'. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Schecter Hellraiser C-1 med Floyd Rose http://www.musiciansfriend.com/product/Sch...itar?sku=513134 Jeff Loomis i Nevermore bruker den. Personlig liker jeg ikke tremolo på gitar. Er litt i veien og det blir avogtil krøll når jeg skal stemme gitaren. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Ja, jeg leste at det var et rent helvete å stemme noen gitarer med floyd rose, spesielt Jackson DXMG. Noen skrev også at den har et dobbelt låse-system, noen som vil forklare hva det er? Jeg ser at den er en slags lås ved hodet hvertfall. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 kan dere hjelpe meg med ny el-gitar? jeg spiller litt rock, litt sånn bakgrunns greie også solo'er osv, hva ville dere anbefalle meg? jeg legger i sånn rundt 5k brukt/ny spiller ingen rolle Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvis du slenger på 1,5k til får du denne nydelige her. Skulle kjøpt den selv om jeg hadde hatt penger nå. Link Lenke til kommentar
veluci Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Sagevik er grei butikk ja, må dra til kvadrat for å få et større utvalg, men det er jo ikke lange turen 9292493[/snapback] kvadrat befinner jo seg i sandnes.. er ikke så veldi langt unna da, men kunne tenkt meg og funne en plass i stavanger, fordi eg jobber på båt, og det er derfor ikke god nokk tid til og reise til sandnes... så er det en plass i stavanger eg kan kjøpe gitar? Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Sagevik er grei butikk ja, må dra til kvadrat for å få et større utvalg, men det er jo ikke lange turen 9292493[/snapback] kvadrat befinner jo seg i sandnes.. er ikke så veldi langt unna da, men kunne tenkt meg og funne en plass i stavanger, fordi eg jobber på båt, og det er derfor ikke god nokk tid til og reise til sandnes... så er det en plass i stavanger eg kan kjøpe gitar? 9295266[/snapback] Sagevik oO De har også butikk i stavanger sentrum. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Så da er det det bedre å gå for en uten floyd ... Men jeg vil kjøpe en gitar for å ha den lenge, det er vel fult mulig å dra ut whammy'n? Da vil den jo ikke være i 'veien'. 9294553[/snapback] Å dra ut vinglepinnen gjer ingen forskjell. Tremoloen er jo der fortsatt. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Når deg gjelder Floyd Rose, melder et par gitarteknikere jeg kjenner at det største problemet er at mange flinke selvlærte "gitarteknikere" skrur seg helt bort uten å ha greie på hva de driver med. De karene har jo ikke noe i mot det, akkurat, fordi det betyr penger i kassa. Nå har riktignok ikke jeg eksperimentert så mye med min gitar med FR på, men synes ikke det er vanskelig å verken stemme gitaren, eller skifte strenger på den. Men det er jo fullt mulig at jeg har hatt flaks. Bruksanvisningen er kjekk å ha. Endret 16. august 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Er du selvlært, og hvilken gitar har du? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Greia er jo at billige floyds er flaut ustabile og kinkige å bruke. Pluss at dei stel ein del ressursar som ellers kunne ha blitt brukt på å heve den generelle kvaliteten på instrumentet. Endret 16. august 2007 av KimNK Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Den nye Gibson-gitaren så god ut å spille på Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Den er stygg, den er ikke "flying" lengre(mer som "anchoring v" ^^ ), og den er helt sikkert ENDA verre og sitte og spille med enn den originale V'en XD Endret 16. august 2007 av Strat90 Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Er det noen forskjell i lyden med en LP uten pickup cover og en med? Isåfall hva? Vurderer å sette på covers på LP'en. Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 må si at den iallefall SER veldig... rar ut Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) må si at den iallefall SER veldig... rar ut 9296900[/snapback] pfft, sjekk de her du flere under her.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor edit: kramergitaren er jo døfet da Endret 16. august 2007 av Stratosphere Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Er det noen forskjell i lyden med en LP uten pickup cover og en med?Isåfall hva? Vurderer å sette på covers på LP'en. 9296871[/snapback] Ja og nei. Det er en forskjell på deksler av plast og metall. Et metalldeksel vil påvirke magnetfeltet og dermed lyden. Et plastdeksel (selv om det er krommet) vil ikke gjøre det. Men selv med et plastdeksel kan du oppleve forskjeller rett og slett fordi du skrur skruene opp gjennom dekselet. De bli stående høyere enn de andre polene, og gjerne litt nærmere strengene og det påvirker igjen lyden. Jeg opplevde det tydelig når jeg satte deksel på humbuckeren på min Thinline. Det krevde en god del fikling og justering å få en lyd jeg var fornøyd med ettepå. Men nå hadde jeg ikke noen vitenskapelig tilnærming til prosessen, det var bare prøving og feiling. Edit: Det låter ikke dårligere med eller uten, bare anderledes. Så du kan sette på et deksel og justere skruene og høyden på hele pickupen til du er fornøyd. Geir Endret 16. august 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg tok nå fram igjen den første elgitaren min(urørt i 2 år). En gitar av merke Pearl River(?). Men når jeg kobler til forsterker var det ikke lyd når jeg spilte clean. Når jeg spilte med vreng derimot var det litt lyd, men den var clean. Ser ikke ut som pickupvelgern har noe å si på lyden, høres lik ut i alle posisjoner. Så jeg åpnet dekslet bak til tone, volum og pickupvelger. Der hadde de to ledningene til den nederste volumknotten løsnet. Så jeg(med litt hjelp fra fatter'n ) loddet de på igjen. Men problemet er der fortsatt, og alle ledninger ser nå ut til å sitte på plass. Har også hatt opp pickup'ene for å se, men alt ser bra ut. Så hva nå? Noen som har peiling? Fant et lite bilde av gitaren på google: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå