FJERNET111 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 kan noen på gitarnorge prøve å tabbe Coerced Coexistence? heh... Vil ha den sangen Lenke til kommentar
andesam Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 fikk pluttselig lyst til å kjøpe en LTD KH-202.. Noen som har prøvd denne gitaren? Den er kanskje litt dyr for meg, men når jeg først skal kjøpe så kan jeg jo kjøpe noe ordentlig. Hvordan er det med kvalitet og lyd på denne gitaren? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) fikk pluttselig lyst til å kjøpe en LTD KH-202.. Noen som har prøvd denne gitaren? Den er kanskje litt dyr for meg, men når jeg først skal kjøpe så kan jeg jo kjøpe noe ordentlig. Hvordan er det med kvalitet og lyd på denne gitaren? Har denne gitaren, men har ikke noen skikkelig forsterker så jeg kan ikke si så mye om lyden. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd God å spille på, lite støy og mye moro hehe. Kvaliteten på selve gitaren virker også god og jeg liker at den er helfarget svart. edit: Ganske rå lyd på vreng også, selv på min jallaforsterker til 1000kr Endret 25. mai 2005 av SBS Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) fikk pluttselig lyst til å kjøpe en LTD KH-202.. Noen som har prøvd denne gitaren? Den er kanskje litt dyr for meg, men når jeg først skal kjøpe så kan jeg jo kjøpe noe ordentlig. Hvordan er det med kvalitet og lyd på denne gitaren? Har denne gitaren, men har ikke noen skikkelig forsterker så jeg kan ikke si så mye om lyden. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd God å spille på, lite støy og mye moro hehe. Kvaliteten på selve gitaren virker også god og jeg liker at den er helfarget svart. edit: Ganske rå lyd på vreng også, selv på min jallaforsterker til 1000kr den gitaren har jeg å... meget fornøyd er jeg også EDIT: leif Endret 25. mai 2005 av jokkakim Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kan du si litt mer om "economypicking"? Det var nytt for meg. Economypicking.. Stemmer som SGE sier. Man picker på en måte som er mest energi og bevegelsessparende. Spille rman en tone med ndeover-pick på f.eks. E strenger, og etterpå skal spille en tone på A strengen, fortsetter man med nedpicket man startet på i tonen på E strengen. Derfor er det fordelaktig å plassere tonene i grupper på 3 på hver streng. Kanskje litt kronglete forklart, men søk litt på nett, så finner du ut mer. Det er en slags gjennomtenkt alternatepicking-stil. Takk for svar. Jeg driver med den Another Day-soloen nå (ble inspirert av videoen din ). Det går helt fint for seg, annet enn den raske delen. Der klarer jeg ikke å henge med i svingene. Noen som har noen råtips? Jeg sjekket litt ut det der med economy picking, men ble ikke mye klokere. Det lignet jo svært på sweeping. Kanskje det er bare et synonym for sweeping? (øver mer) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Om jeg har forstått det rett, så ER det ikke sweeping, men KAN innebære bl. annet sweeping. Economypikcipg går altså ut på å gjøre så lite som mulig arbeide for å slå an tonene. Eller noe slikt. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 stemmer det HalTan... hvem er det som har den sangen, huf? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Om jeg har forstått det rett, så ER det ikke sweeping, men KAN innebære bl. annet sweeping. Ved sweeping lar du vel plekteret flyte rett over strengane, men med economypicking tar du nytt anslag, men slår i samme retning som forrige. (Dersom du skal ned på neste streng og siste anslag var ned, that is.) Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 hvem er det som har den sangen, huf? Dream Theater Lenke til kommentar
hylo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Øy! Her sitter nå en bassist med litt feriepenger som kommer inn. Jeg har lyst å kjøpe denne Orange'n og denne RR'en. Prisen kommer totalt på 3200 ca. Da lurer jeg på, er det verdt det? Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Har nå betsemt meg for å kvitte meg med den gamle 10watt Laney forsterkeren min . det var en forsterker som følgte med en nybegynnerpakke og var grei nok da. Men IKKE NÅ LENGER! Har sett på to Marshall MG forsterkere. MG30 DFX MG50 DFX Er veldig usikker på hvilken. Hadde vært fint med kritikker for og imot begge to. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 No er eg ikkje heilt sikker på prisklassen der, men for prisen av ein ny slik vil eg tru at du kan få deg ein fin brukt røramp. Verdt å ta ein titt. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Prisklasse:ca 3000 (MG50 DFX er ikke i den prisklassen, men tok den med fordet). Hadde også vært fint med noen tips om andre forsterkere. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Har nå betsemt meg for å kvitte meg med den gamle 10watt Laney forsterkeren min . det var en forsterker som følgte med en nybegynnerpakke og var grei nok da. Men IKKE NÅ LENGER! Har sett på to Marshall MG forsterkere. MG30 DFX MG50 DFX Er veldig usikker på hvilken. Hadde vært fint med kritikker for og imot begge to. Ingen av disse kommer til å levere noe bedre lyd enn 10w'ern, omtrent i hvert fall. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Det er derfor jeg spør dere fordi jeg ikke har peiling på forsterkere. kom med noen andre tips da. Endret 27. mai 2005 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Stikkordet her blir vel brukt. Helst rør. =P Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 har en brukt Marshall AVT 50 på rommet her nå som jeg kunne få kjøpt for 2500,- men er den verdt det? har også et tilbud om en brukt Marshall MG100 dfx til 3000,- Lenke til kommentar
GTS Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg vil si 2500 er en fin pris. Om jeg ikke husker helt feil, ligger de vel på godt over det dobbelte i butikken. Ta å sjekk prisen på www.sound1.no AVT'ene er egentlig veldig greie. Derimot er MG-serien en ren tragedie. Styr for all del unna! Selv har jeg kost meg etter dagens rør-skift i min Mesa/Boogie Single Rectifier Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 ok, da blir jeg nok gån for avt'n... men MG'n har jo 50watt mer og fler effekter da.... men det stiller ikke opp med at avt'n har et rør? eller!? Lenke til kommentar
GTS Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Røret er igrunn veldig mye gimmick fra Marshall sin side. Jeg tror hovedårsaken til at AVT'en låter fetere, er at konstruksjonen er helt annen, og mye bedre. Den har såvidt jeg husker et utganstrinn som emulerer responsen til et rør-sluttrinn. AVT serien gir bedre grunnlyd, men som du sier går du glipp av effektene til MG serien. 50W mer ville jeg ikke hengt meg for mye opp i. 50W pleier å være mer enn nok i det fleste tilfeller. Om du har lyst til å legge litt mer penger i amp, kan du jo kikke etter en brukt røramp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå