Griffin Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Det er sjelden det er noen egentlig gode alternativ på qxl...dessverre. Du får som regel hva du betaler for og en gitar til 400,- er som regel bare ett dyrt fang med ved. Grei gitar dersom du: a) egentlig bare vil plukke litt en gang i året eller to. b) absolutt ikke har råd til gitar og de siste 200,- etter gitarkjøpet må gå til mat. Bedre enn ingenting sier du? Vel, en gitar med nypris på 400,- (eller 1000,- for den saks skyld) vil motarbeide din progress, og kanskje gjøre at du mister motet. Derfor er det bedre å legge av de pengene til noe bedre og heller vente ett par måneder ekstra. Snakker da seff nypris. Brukt er det ikke så sort/hvitt. Det finnes de som ikke vet hva de har. Som faktisk fikk en knall gitar til 2000,- for noen år siden som selger den billig til nettopp deg... Endret 14. august 2007 av Griffin Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Var ikke mange gitarer på qxl.. Ser på Østfold musikk og der var det en 4/4, jeg antar det er voksen strl, til 1300kr. Jeg sier 900kr til han, har hørt det går å prute se 9279545[/snapback] sjekk den her: https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=590 fri frakt med visa, og 1000,- kroner. men den er rosa da.. edit: patrick1991 : ville også testa en slik en: http://www.idmusikk.no/index.php?main_page...d742a131b228930 og en slik en: http://www.musikborsen.no/frameset.aspx?artno=147881&fm=1 eventuelt en Roland Cube 60, hvis det hadde vært mulighet for det Endret 14. august 2007 av Stratosphere Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=590 Just like Robbie Williams Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=590 Just like Robbie Williams 9279949[/snapback] Just Like Prince Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Angående QXL- er helt enig i at det er mye lakkert oppfyringsved der, må innrømme at jeg eier noen gram av det, men det er fullt mulig å gjøre bra kjøp. Jeg har en kompis som kjøpte en Stagg stålstrenger der, han ga 1100.- kroner for den. Gitaren låter som om den koster fire ganger så mye, og den kostet da egentlig omtrent det dobbelte, i følge listeprisen. Var på en fest på Bøverbru/Toten sist helg, og der var den gitaren med. Det var en god del habile gitarister der, for å si det mildt, mange prøvde den, og gjettet på "rundt fem lapper" da de ble spurt om hva den hadde kostet. Enig i at det er litt sjansespill på QXL, men vet man hva man skal se etter, og styrer unna det absolutt billigste, kan man gjøre bedre kjøp enn i en butikk. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Angående QXL- er helt enig i at det er mye lakkert oppfyringsved der, må innrømme at jeg eier noen gram av det, men det er fullt mulig å gjøre bra kjøp. Jeg har en kompis som kjøpte en Stagg stålstrenger der, han ga 1100.- kroner for den. Gitaren låter som om den koster fire ganger så mye, og den kostet da egentlig omtrent det dobbelte, i følge listeprisen. Var på en fest på Bøverbru/Toten sist helg, og der var den gitaren med. Det var en god del habile gitarister der, for å si det mildt, mange prøvde den, og gjettet på "rundt fem lapper" da de ble spurt om hva den hadde kostet. Enig i at det er litt sjansespill på QXL, men vet man hva man skal se etter, og styrer unna det absolutt billigste, kan man gjøre bedre kjøp enn i en butikk. 9280118[/snapback] Helt sant... du kan få gitarer som har "slumpet" til å få relativt godt materiale... Men ser jeg STAGG noen steder på en gitar, så ville jeg uansett gjettet 1000-1500 kroner Relativt kjent merke...nesten alle kjenner noen som har kjøpt seg oppfyringsved fra de... Lenke til kommentar
jealei Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hei har et spørsmål, kjøpte meg en nybegynner el-gitar i fjor, og nå føler jeg at det er tid for og bli litt mer seriøs, burde jeg bare vrake gitaren og kjøpe spilter ny isåfall noen tips ikke så alt for dyr helst, eller kan jeg "oppgradere" gitaren? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hei har et spørsmål, kjøpte meg en nybegynner el-gitar i fjor, og nå føler jeg at det er tid for og bli litt mer seriøs, burde jeg bare vrake gitaren og kjøpe spilter ny isåfall noen tips ikke så alt for dyr helst, eller kan jeg "oppgradere" gitaren? 9280668[/snapback] Vil neppe lønne seg å oppgradere. Enkeltdeler er dyre og sannsynligvis er det kropp / hals det er spart aller mest på... Selvfølgelig, skulle du komme over fx pickuper til en billig penge, skader det ikke å prøve, men det lureste er nok å gå for en ny gitar. Er det noe konkret du ikke liker med gitaren din? M. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Splitter ny gitar, nei. Brukt gitar, ja. Da kan du gjøre gullkjøp da! (også drite deg ut) Lenke til kommentar
jealei Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 vel, jeg har ikke prøvd så veldig mnage andre gitarer, men det som jeg ikke liker med den den at den mangler strenglås, det er 4 pickup'er på dne med hører knapt forskjell, den er billig, det er vel det jeg kommer på nå Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva med Tenson gitarer ?Akustiske. http://www.ostfoldmusikk.no/catalog/produc...products_id=126 1300kr.. Litt "dyrt" for meg, er ikke dyrt, men har andre prioriteringer, som for eksemel treningsabonnement for 5000kr, og diverse bil og førekort utgifter som kommer på "litt" mer enn 1300kr. + sidene for meg er nylon strenger, fint utseende, helt vanlig og er vel en gjennomsnittlig gitar. Tror jeg kjøper denne på Torsdag, er den verdt 1300kr , hvis noen vet, eller kan gjette ? Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 JD_Scrubs, du kan jo spørre om du kan få noe mer på kjøpet da. Skulle ikke du ha et eller annet med gitaren? eller husker jeg feil Lenke til kommentar
jealei Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 noen som har en el-gitar og foreslå til en ikke så altfor dyr penge? Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er det noen som vet om en bra side der det går an å lære seg skalaer? Helst alle posisjonene. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg synes Dette var en grei side Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Takk Hviste ikke om den siden på justinguitar.com. Lenke til kommentar
Patrick1991 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 hei , bare lurer på en ting Jeg vurderer å kjøpe nye "aktive" EMG pickuper på KH202'en min, siden de gamle ikke er det. Er dette å anbefale? og isåfall hvilken kombinasjon? F.eks. EMG 81/81 el 81/60 osv. heller mot to stk. 81, siden det er det Kirk selv bruker.. Jeg spiller for det meste metall, og er ikke så nøye med clean lyden Uansett, takk til den som svarer i motsetning til min forrige post Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hva synest folket er stiligst? Strat sunburst med mørk hals: eller Strat sunburst med lys hals (fant ikke noe skikkelig bilde, så jeg har brukt vår alles venn paint til å edite bildet ) : (for bedre sammenligning, lagre begge bildene med navn slik at de kommer etter hverandre (f eks bilde1 og bilde2)) Sliter med å velge ny gitar, og håper andre kan hjelpe takk Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 spiller ingen rolle (det er american strat, så begger er på 10 000+/- kr) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå