KimNK Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kor mange posisjonar har pickupvelgaren på C22? Og det er berre ein ting som hindrar meg i å bytte til ein C22 med stoptail. Intonasjon. Eg fattar berre i h**** ikkje korleis det skal gå til. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Han brasilianske gutten fikk god hjelp av effekter også... Skulle ikke forundre meg om han har en rik far. Hele typen virka det som han hadde en "sponsor" Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Skulle ikke forundre meg om han har en rik far. Hele typen virka det som han hadde en "sponsor" 9271588[/snapback] Hæ? Kvar er logikken? Fordi han var god og brukte eit par pedalar, så må han ha rik far eller ein sponsor? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nais... Det får'n si... Hva ga du for slikkepinnen? Han brasilianske gutten fikk god hjelp av effekter også... Skulle ikke forundre meg om han har en rik far. Hele typen virka det som han hadde en "sponsor" 9271588[/snapback] Poenget? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Kor mange posisjonar har pickupvelgaren på C22?Og det er berre ein ting som hindrar meg i å bytte til ein C22 med stoptail. Intonasjon. Eg fattar berre i h**** ikkje korleis det skal gå til. 9270901[/snapback] Det er en 3-veis pickupvelger. Intonasjonen utføres kun på øverste og nederste streng, ved hjelp av allenbolts'ene. Min er hvertfall 99% perfekt intonert, noe jeg ble positivt overrasket over. edit: se post nedenfor. [bilde av prs] Nais... Det får'n si... Hva ga du for slikkepinnen? 9400kr inkl frakt. Måtte betale 2300kr i moms, så alt i alt ble det rett under 12000 kroner. Ellers var gitaren utrolig strøken da den kom. Fikk med kasse med alle papirer osv. Er utrolig fornøyd med dette kjøpet. Endret 13. august 2007 av razh0r Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg er da ekstremt fersk i faget, men skal da prøve iherdig å lære meg å spille gitar. Er den typiske personen som ikke kan noe særlig om gitarer, men alltid har hatt lyst til å klare å spille. Får låne en akustisk gitar, nylon tråder av en kompis i morgen tror jeg, og har forsåvidt funnet et par sider med noe bra begynnelse sanger.. Hva burde jeg prøve meg på først ? Første oppgave er å spille 1 hel sang, plettfritt. Om det er en barnesang eller ei blåser jeg i jeg kan litt av Metallica Nothing else matters, og 3 grep av Johnny cash - Hurt ^^ Alt som er i en rettning av kommentarer mottas med takk Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kor mange posisjonar har pickupvelgaren på C22?Og det er berre ein ting som hindrar meg i å bytte til ein C22 med stoptail. Intonasjon. Eg fattar berre i h**** ikkje korleis det skal gå til. 9270901[/snapback] Nå fant jeg ut hvordan man intonerer! De to store skruene er jo for å stille strengehøyden. Greia er at det er to skruer hvor man stiller selve greia fram og tilbake. Sjekk bildet her: Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 billigste akustiske gitaren med nylon strenger selges hvor ? Helst under 1000lappen.. Så en til 800 engang, med kasse og stemmer osv Får høre med han lokale gitar fyren Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Ahh, så det no Slitan forresten Razh0r, vurderer å kjøpe meg en sånn en selv. Endret 13. august 2007 av jokkeman Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 billigste akustiske gitaren med nylon strenger selges hvor ? Helst under 1000lappen.. Så en til 800 engang, med kasse og stemmer osv Får høre med han lokale gitar fyren 9273628[/snapback] Min mor kjøpte en klassisk gitar til 230 kr på gooba.no Bra lyd for prisen og grei å spille på også. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) billigste akustiske gitaren med nylon strenger selges hvor ? Helst under 1000lappen.. 9273628[/snapback] Billigste jeg finner sånn i farten er i Norsk musikkdistribusjons katalog. En Catalunja SGN-4090 til 1295, men da må du kjøpe stemmer og bag i tillegg. NB Norsk musikkdistribusjon selger ikke til sluttbrukere, men de kan sikkert fortelle deg hvem som forhandler der du bor. Ellers så finner jeg en Walden N350 til samme pris i em nordic-katalogen. Skal du ha noe billigere ikke-brukt, kan Smart club være stedet... M. Edit: Ellers vil jo det å handle hos "han lokale gitar fyren" ofte gi deg bedre service og assisanse enn hva du får ved å kjøpe på en eller annen nettbutikk, tviler også på om selgerene i Smart Club er for interessert i å hjelpe deg (eller hvem som nå skal ha gitaren) i å skifte strenger og stemme den opp om et år om det skulle være behov for det... Endret 13. august 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har ikke peiling, kan skrive av det som står på den: WRG20R Guitar amplifyer - Woodrock Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Skulle ikke forundre meg om han har en rik far. Hele typen virka det som han hadde en "sponsor" 9271588[/snapback] Hæ? Kvar er logikken? Fordi han var god og brukte eit par pedalar, så må han ha rik far eller ein sponsor? 9271717[/snapback] Blitt litt flama for den kommentaren der. Men det jeg mente var bare at det skulle ikke forundre meg i det hele tatt om han ikke kjøpte utstyret selv. Det høres rimelig bra ut og bare hele han virker sånn. Vet ikke helt hvorfor, men det er noe med han. Det var ikke noe mer enn det jeg mente Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) billigste akustiske gitaren med nylon strenger selges hvor ? Helst under 1000lappen.. Så en til 800 engang, med kasse og stemmer osv Får høre med han lokale gitar fyren 9273628[/snapback] Mulig å få bare nylon gitar til 400kr. kvaliteten vet jeg heller ikke om, bare så det en gang. Hvor: Husker ikke.. Endret 14. august 2007 av Hidephix Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 På QXL er det mulig å kjøpe svært rimelige kassegitarer, også nylonstrenger. Lenke til kommentar
Patrick1991 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg vurderer å kjøpe meg en Line 6 Spider III 75W, og lurer på om noen har noe av erfaring med, ja, ihvertfall Spider 3 serien da... Jeg spiller for det meste metall, og av det jeg har sett av denne virker den helt syk når du vrir om til "INSANE!" på amp model bryter'n Litt specs: 12 Custom Amp Models from Clean to Insane 7 Smart Control FX (up to 3 simultaneous) including Tape Echo, Sweep Echo, Standard Delay (all with Tap Tempo) Chorus/Flanger, Phaser, Tremolo, and Reverb 250 artist-created presets 150 song-based presets Plus 36 user programmable presets Built-in front panel tuner 12” Custom Celestion® Speaker Dimensions: 20.5L x 17.25H x 10.75D Tenkte også å kjøpe til denne da: :!: Line 6 FBV Express foot controller Access to 4 Presets on Spider III Dedicated, hands-free channel switches Wah/Volume pedal with toe switch On/Off Chromatic Tuner Interface* Tap Tempo Control Powered by Spider III Som sagt... Har noen erfaringer eller veldig sterke anbefalinger av andre forsterkere?? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hei, jeg har et spørsmål, vis jeg skal spille inn gitar lyden direkte inn i pcen, har sånn line in greie, hva slags program burde jeg bruke til og ta opp? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) hei, jeg har et spørsmål, vis jeg skal spille inn gitar lyden direkte inn i pcen, har sånn line in greie, hva slags program burde jeg bruke til og ta opp? 9278952[/snapback] Et alternativ er Audacity funker greit for meg. Edit: Jeg bruker v 1.3.3, har ikke hatt noen problemer med den. M. Endret 14. august 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Var ikke mange gitarer på qxl.. Ser på Østfold musikk og der var det en 4/4, jeg antar det er voksen strl, til 1300kr. Jeg sier 900kr til han, har hørt det går å prute se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå