Khalifen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kim: Veit du noe om SQ-Squierne som ble laget i perioden etter Japan Vintage-modellene? Husker jeg kunne kjøpe en for rundt 2000 med kasse for en tid siden. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Trur eg kjenner han som solgte den, det var ein SQ, men ikkje Strat. Den kunne til forveksling vere lik, men den var mindre og hadde litt annarleis form. Strat-elektronikk hadde den heller ikkje. Trur den låt nesten som ein Telecaster med midpickup. Svart med kvitt plekterbrett sant? Joda, god gitar, men eg hadde heller sikta på ein SQ-Stratocaster, slik som den vintagegitar har inne. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Nei, sant Tele-hals, strat-kropp. To pickups med boost-knapp. Het Bullet om jeg ikke tar helt feil. Vel, det ble Tele'n istedet. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Trenger tips til en forsterker, har ikke allverdens penger, rundt 3-4000, men kan gå litt høyere om nødvendig. Spiller metal og rock, og har prøvd en Mesa Boogie Express 5-25 (tror jeg det var) og elsket den. Men, trenger tips. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 hei er det noe som vet strengetykkelsen på strengene som følger med ibanez-gitarene? strengene jeg har nå burde vært skiftet ut, og er ikke sikker på hvilket strengesett jeg skal kjøpe til gitaren.. takker for svar Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Frå fabrikk er det sikkert 09-42 eller 10-46. Men fikk du ikkje satt opp gitaren når du kjøpte den? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Frå fabrikk er det sikkert 09-42 eller 10-46.Men fikk du ikkje satt opp gitaren når du kjøpte den? 9229998[/snapback] nei, kjøpte den på internett, så er nok bare de folka på ibanezfabrikken som har "satt opp" gitaren da.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Lever den inn på ei forretning og be dei sette den opp for deg med 10-46. 09-42 er for småjenter og pingler. Altså, ein gitar MÅ settast opp på nytt etter den har komme frå fabrikken. Endret 7. august 2007 av KimNK Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Lever den inn på ei forretning og be dei sette den opp for deg med 10-46. 09-42 er for småjenter og pingler.Altså, ein gitar MÅ settast opp på nytt etter den har komme frå fabrikken. 9230047[/snapback] hva tror du prisantydningen er på dette? eier nåla i veggen at the moment.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Varierer veldig. Du får nesten gå og spørre. Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 09-42 er for småjenter og pingler. 9230047[/snapback] Ååh Men, hvordan vil tjukkere strenger høres ut i forhold til pinglestrengene mine? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Etter mitt syn: Bedre uansett, men her kjem sikkert ein flisespikkar som tykkjer at gitarlyden til alle random supershredders er kanonbra. Jo kraftigare strangar, jo betre akustiske eigenskapar får du ut av plankebiten gitaren er laga av pluss at sjølve strengen lét fyldigare. Men du bør leite deg fram til ein strengetype både du og gitaren din er komfortabel med. No brukar eg 10-52 på C24'en, 10-46 på Straten (Tjukke strengar på Fender generelt har ein tedens til å bli for rotete og muddy) og 12-56 på LP'en. Endret 8. august 2007 av KimNK Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Nå er det jo strengt tatt supershreddegitaren min jeg har tynne strenger på da =) . Det får duge. JEg liker det. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hey, noen som har noe anbefaling når det gjelder gitar-strenger? Tenkte på 10-52 kanskje 54? eller blir det for tykt? Spiller for det meste med standar tuning/dropped D tuning. Har en Epiphone g-400 Vintage (SG). Onklen min anbefaler å få tak på no rotosound strenger men vet ikke hvor, en kamerat anbefaler elixir. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hey, noen som har noe anbefaling når det gjelder gitar-strenger? Tenkte på 10-52 kanskje 54? eller blir det for tykt? Spiller for det meste med standar tuning/dropped D tuning. Har en Epiphone g-400 Vintage (SG). Onklen min anbefaler å få tak på no rotosound strenger men vet ikke hvor, en kamerat anbefaler elixir. 9231792[/snapback] tror ikke du går feil hvis du vurderer ernie ball eller d'addario-strengesett Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jaja, så utolmidig som jeg er så bestilte jeg en gitar-reim og 2stk sett med Elixir Nanoweb 010-052 light-heavy. Så satser på at de er bra. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jaja, så utolmidig som jeg er så bestilte jeg en gitar-reim og 2stk sett med Elixir Nanoweb 010-052 light-heavy. Så satser på at de er bra. 9231885[/snapback] er nok ikke dårlig de, er mange som bare sverger til det merket skal ha god holdbarhet har jeg hørt. har hørt noe sånt som at hvis man setter på nye strenger, må man justere trussroden slik at halsen er satt opp til den strengetykkelsen? er det nødvendig? takker for svar Lenke til kommentar
Hvordangaardet Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg bruker D'addario 010-046(kjøpt på smartclub!), og de holder dritbra til divebombs og all mulig crap jeg kan finne på med gitaren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå