Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Låter den bra da?

9197898[/snapback]

Er det berre meg, eller er det litt snålt å spørre om ein gitar som kosta femogtjuetusen ny låter bra? =|

 

Edit: razhor: eg trur Dragon pickupsa likevel trivs godt med både 6L6 og EL84-vreng. Dvs. naturleg overdrive.

9200260[/snapback]

 

Har desverre ingen røramp som jeg kan bruke den med. Ettersom min skrøpelige 15W transistorforsterker tok kvelden, bruker jeg nå PC'n som forsterker. Kobler gitaren i en effektpedal (funker som preamp) og deretter inn i PC'en, hvor jeg bruker Amplitube 2 til å få fram forskjellige lyder. Låter knallbra må jeg bare si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri bestilt noe gitar-relatert online før, og skal nå bestille en Toneport UX1..

 

Hvis noen kunne kommet med erfaringer o.l. fra forskjellige nettbutikker hadde det vært flott :)

 

De har produktet på Sound1, anbefales denne nettbutikken?

 

Helt til sist; jeg ser at produktbeskrivelsen til Toneport UX1 på Sound1.no sier at Gearbox softwaren har 5 forsterker-modeller fra PodXT.

 

Dette passer ikke overens Line6' sine hjemmesider.

Er dette muligens bare en skrivefeil, eller har de kanskje et gammelt produkt på lager med mindre forsterkermodeller inkludert? :hmm:

 

Takk og mvh., Lars. :ph34r:

Lenke til kommentar

Det stemmer forsåvidt, alt etter hva man er ute etter. En forsterker mange gitarister bruker heter Bassman (Fender) og var så vidt jeg vet i utgangspunktet beregnet for bassgitarer. Jeg har selv hatt gleden av å låne en slik for noen spilleoppdrag, og parret med 4 x 12" var den aldeles fantastisk.

 

Jeg har også hørt fantastisk gitarlyd fra et dobbeltstack med bass-ampegs, med forbehold om tillegg av diverse effekter.

 

I utgangspunktet er det som nevnt lagt opp til noen vesensforskjeller, men lydmessig er alt mulig. Jeg har en kompis som sverger til å bruke en Yamaha B-100 transistor bassforsterker som hovedforsterker i oppsettet sitt. Og det låter kule! (på to kabinetter på 4 x 10")

Lenke til kommentar

Headroom ja, skulle ønske jeg hadde ett eller annet som kunne dempe den gamle Orangen jeg hadde. Den var etter sigende "bare" på 60w, men det var komplett umulig å få god lyd ut av den med mindre resten av bandet befant seg i Molde, mens jeg hadde oppsettet mitt i Trondheim. Vi snakker muligens om et annet slags headroom, men det fantes ikke power soak på den tiden, dessverre.

 

Nåvel...poenget bør vel være at man kan få bra lyd fra hva som helst. Bra i denne sammenhengen er hva du selv trives med.

Lenke til kommentar

De har produktet på Sound1, anbefales denne nettbutikken?

 

9201496[/snapback]

 

Jeg kjenner en som kjøte alt utstyret sitt der. Siden han har kjøpt så mye får han nå rabatt på alt som ikke er på tilbud. Men egentlig tror jeg ikke han kjøpt noe særlig mer en mic, mic forsterker, gitar forsterker og gitar. Mulig han kjøpte et par effektpedaler, men tviler.

 

Hvertfall han sa ikke noe negativt om den butikken da jeg vurderte å handle derfra med hans rabatter.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg vurderer en ny gitar, men om det blir noe jeg bestiller eller en gammel falcon fra en venn av meg vet jeg ikke.

 

Har siden jeg begynte med gitar hatt lyst på denne Men finner ikke noe som likner så altformye.. Noen som vet om noen, eller om hvor man får de der, og hva de evt koster?

Lenke til kommentar

De har produktet på Sound1, anbefales denne nettbutikken?

 

9201496[/snapback]

 

Jeg kjenner en som kjøte alt utstyret sitt der. Siden han har kjøpt så mye får han nå rabatt på alt som ikke er på tilbud. Men egentlig tror jeg ikke han kjøpt noe særlig mer en mic, mic forsterker, gitar forsterker og gitar. Mulig han kjøpte et par effektpedaler, men tviler.

 

Hvertfall han sa ikke noe negativt om den butikken da jeg vurderte å handle derfra med hans rabatter.

9205108[/snapback]

 

Takker for svar :) Det viser seg at de ikke har produktet inne, og det koster (veil.) bare 50,- mer enn om jeg kjøper fra dem, så jeg tar en tur innom den lokale butikken idag ;)

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Jeg vurderer en ny gitar, men om det blir noe jeg bestiller eller en gammel falcon fra en venn av meg vet jeg ikke.

 

Har siden jeg begynte med gitar hatt lyst på denne Men finner ikke noe som likner så altformye.. Noen som vet om noen, eller om hvor man får de der, og hva de evt koster?

9205487[/snapback]

 

Dette er en Suhr gitar. Ifølge ryktene skal Mark Knopfler og gitarmakeren John Suhr ha diskutert over en kopp kaffe, og notert på en seviett. Dessverre kommer aldri gitaren til å bli reprodusert etter Knopflers ønske. Suhr gitarer er meget dyre.

 

Jørgen

Lenke til kommentar

Nja, jeg tillater meg å påstå noe annet. John Suhr bygget gitaren mens han jobbet for Rudy Pensa, derav navnet, og det var Rudy Pensa som tegnet gitaren på en serviett. Og begge to vil lage en tilsvarende gitar om du ønsker, såvidt jeg vet. Jeg mener faktisk at Knopfler for noen år siden var med på å designe en versjon 2 (MK2) av Pensa-gitaren som kan bestilles hos Pensa. Og det var en kopi av originalen - laget av Suhr - på eBay for bare noen måneder siden.

 

Men du må regne med å betale nærmere 50 000 for en slik en hos Suhr.

 

Edit: Link til MK1 og MK2 hos Pensa Guitars: Link.

 

Og carved top hos Suhr: Link.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...