tørrfisk Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hvordan går det med uploadingen SG ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tenkte jeg skulle poste litt om min kommende gitarprosjekter. Først: Til min 50-årsdag skal Henki (som laget min Tux Thinline) får bygge en strat. Opprinnelig hadde jeg tenkte på dette designet: Trestykket som er brukt i montasjen her er et stykke Koa jeg skulle kjøpe av en fyr i USA. Desverre kom det en fyr på døra for å kjøpe noen annet, og så solgte han det til ham istedet. Koa er et vakkert men sjeldent treslag. Det vokser bare på Hawaii og er fredet, så det kommer bare på markedet når de har hatt storm og trær har blitt revet overende. Det er forøvrig ikke gitarbyggere/møbelbyggere som er skyld i at det har blitt så sjeldent, men skogrydding for jordbruk. Om jeg ikke får tak i Koa, så må jeg finne et annet treslag. Flammelønn hadde vært vakkert, men det er for tett til å bygge en hel gitarkropp av, lyden blir lett for skarp. På gitarer med flatt design kan man lage et tynt "lokk" i lønn, men straten har avrundede kanter og arm/tummy-utskjæringer, og da fungerer ikke det så bra. Vi får se. Pickupene skulle egentlig være Joe Barden. Men han er desverre out of business, og det ser ikke ut som han kommer tilbake igjen. De selges på eBay av og til, men prisene er nokså absurde blitt. Det er mulig jeg går for EMG istedet. Merk PU-plasseringen, som er inspirert av Robbie Robertson. (Han flyttet midt-PUen helt ned til stolen for å få en humbucker-effekt av de to.) Jeg vil beholde litt avstand for utseendets skyld. (Symbolet mellom PUene er tilfeldig valgt for illustrasjonens skyld, aner ikke hva det betyr om noe i det hele tatt.) Halsen bli antagelig lønn og gripebrettet ibenholt. Flere prosjekter følger. Geir Lenke til kommentar
icer Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) min favorit tab side er www.guitartabs.cc Synd naalga ble lagt ned men klarte å sikre meg filen Andre gitar produsenter er takamine.. Har en takamine pt05 som jeg er svært fornøyd med. Når det gjelder strenger er earnie ball å anbefale Ligger fortsatt på nett.... husker ikke hvor jeg fant den menne... Bare søk på nålga på DC... sikker plenty av folk som har den... Zip fil... tom waits for alice: Nydelig sak Endret 25. mai 2005 av icer Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Yey! Nice prosjekt Geir! Gleder meg til å se oppdateringene her! Kan jeg spørre hva budsjettet ditt ligger på? Sånn cirkus Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Vet ikke om dette kan være av interesse for noen..men her er uansett et bittelite videoklipp jeg tok opp idag.. Spillingen er litt utight, men poenget var bare å demonstrere det raske løpet mot slutten. Enjoy.. LINK Nydelig sang, og nydelig spillt. Kan du si litt mer om "economypicking"? Det var nytt for meg. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 TWAS: Hva slags finish skal du ha på Koaen? Laga en Tele med topp i Koa på Honduras mahogny bunn en gang, og den var små-komplisert å lakke. Hadde ikke binding på den, så jeg endte med å olje den (Tung-olje) og etterpolere med bivoks. Ble aldeles nydelig silkeaktig med et helt utrolig figurspill. (kunden var overfornøyd) Brukte rein Honduras mahogny i min egen Tele, fant et stykke med flammer i. Litt småskulpting ved kontrollene, samt profil rundt cutaway'en. Samme finish - tung-olje og bivoks. Bruker samme finish på halsen. Hadde jeg hatt kamera...... T'Weed BTW - en stund siden sist, men jeg skaffa Joe Barden via www.stewmac.com - verdt et forsøk, kanskje.... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) TWAS: Hva slags finish skal du ha på Koaen? Laga en Tele med topp i Koa på Honduras mahogny bunn en gang, og den var små-komplisert å lakke. Hadde ikke binding på den, så jeg endte med å olje den (Tung-olje) og etterpolere med bivoks. Ble aldeles nydelig silkeaktig med et helt utrolig figurspill. (kunden var overfornøyd) Brukte rein Honduras mahogny i min egen Tele, fant et stykke med flammer i. Litt småskulpting ved kontrollene, samt profil rundt cutaway'en. Samme finish - tung-olje og bivoks. Bruker samme finish på halsen. Hadde jeg hatt kamera...... T'Weed BTW - en stund siden sist, men jeg skaffa Joe Barden via www.stewmac.com - verdt et forsøk, kanskje.... Finish har jeg ikke riktig bestemt. Men det var en rød en eBay for et år siden som jeg angrer fælt på at jeg ikke kjøpte, og som inspirerte denne. Skal se om jeg finner et bilde av den og poste det senere. Bardens er nok helt umulig nå, annet enn på eBay. Selv Fender får ikke tak i flere til sin Danny Gatton Tele og har begynt å bruke Bill Larence designed rail PUs istedet. Synd at ingen reddet Barden ut av knipa, det var sikkert ikke store penger det sto om. (Han hadde en utro tjener som "stakk av med kassa".) Jeg bruker mahogny i min Twangbucker Esquire. Halsen er mahogny med cocobola(?) gripebrett: Den skal jeg bruke mahognyrød lakkbeis på. Når jeg bare får tid... Geir Endret 25. mai 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Yey! Nice prosjekt Geir! Gleder meg til å se oppdateringene her!Kan jeg spørre hva budsjettet ditt ligger på? Sånn cirkus Takk. Vanligvis kan jeg slippe unna med noen få tusen for en gitar om jeg kjøper delene fra USA og gjør monteringen selv. (Du kan få det ennå billigere, men jeg er litt kresen på pickuper, halser osv.) Denne blir nok ikke så billig, siden den skal håndlages. 50 blir man bare en gang. Geir Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Vet ikke om dette kan være av interesse for noen..men her er uansett et bittelite videoklipp jeg tok opp idag.. Spillingen er litt utight, men poenget var bare å demonstrere det raske løpet mot slutten. Enjoy.. LINK Nydelig sang, og nydelig spillt. Kan du si litt mer om "economypicking"? Det var nytt for meg. Economypicking = At du på en måte beveger plekteret så lite som mulig, derav navnet "economy" (du sparer tid, energi osv. og kan dermed picke raskere) Har du f.eks akkurat slått nedover på G-strengen, og skal slå an en note på A-strengen, beveger du hånda oppover, og slår an strengen oppover. GTS kan sikkert utdype det litt mer Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Bardens er nok helt umulig nå, annet enn på eBay. Selv Fender får ikke tak i flere til sin Danny Gatton Tele og har begynt å bruke Bill Larence designed rail PUs istedet. Synd at ingen reddet Gatton ut av knipa, det var sikkert ikke store penger det sto om. (Han hadde en utro tjener som "stakk av med kassa".) Nå, mener du vel Barden? D. Gatton er jo som silden, død. Regner med du har hørt Roy Buchanan? (død han også, forresten) D. Gattons versjon av Theme from Simpsons er kongelig. Hele plata er forsåvidt kongelig når jeg tenker meg om. T'Weed Edit: Og hvis du liker "to the bone" gitarspilling vil jeg anbefale albumet "Stolen Moments" med John Hiatt. Smakfulle saker. Endret 25. mai 2005 av Tumbleweed Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Tørrfisk! Her ligger bildene: http://www.freewebs.com/firebird7000/fiskekake.jpg og http://www.freewebs.com/firebird7000/valgjerd.jpg fornøyd? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Nå, mener du vel Barden? D. Gatton er jo som silden, død.Regner med du har hørt Roy Buchanan? (død han også, forresten) Ooops. Rettet. Gatton hadde ikke så mye penger han heller, det var vel en mare i livet hans at han ikke gjorde kommersiell suksess. Jeg kjøpte mine første Buchanan-plater på 70-tallet når han var på høyden kommersielt. Solgte den som så mange andre for penger til øl for 25-30 år siden. Har ham på CD. Geir Lenke til kommentar
GTS Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kan du si litt mer om "economypicking"? Det var nytt for meg. Economypicking.. Stemmer som SGE sier. Man picker på en måte som er mest energi og bevegelsessparende. Spille rman en tone med ndeover-pick på f.eks. E strenger, og etterpå skal spille en tone på A strengen, fortsetter man med nedpicket man startet på i tonen på E strengen. Derfor er det fordelaktig å plassere tonene i grupper på 3 på hver streng. Kanskje litt kronglete forklart, men søk litt på nett, så finner du ut mer. Det er en slags gjennomtenkt alternatepicking-stil. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Takker SG for opplasting Her er et udrag fra min gitarsamling (gitarene som jeg synes er verdt noe) og mine yndlingseffekter. DB01 og Endret 25. mai 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 bildene phunka ikke tørrfisk... Mulig det er min browser som er uggen men Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Det er SG som har uploada de, ikke skyld på meg Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 det er freewebs jeg uploada til, ikke skyld på meg Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Ingen som vet hvor det er tab til Wig Wam - In my Dreams ??? Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ingen som vet hvor det er tab til Wig Wam - In my Dreams ??? den vil jeg ha og.... q: Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Laget av Gnome på gitarnorge.no http://home.no/emilkm/priv/In%20My%20Dreams.gp4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå