Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Ang sound1, er det en side man kan stole på?

Ang leveringstid, support og slikt?

Og forresten, er _D_E_T_T_E_ et godt tilbud?

9111744[/snapback]

Jeg stoler fullt og trutt på sound1.no, gitarlæreren min har handlet en del der, men jeg vet ingenting om leveringstid of support, m.m.

Den gitaren skal du nok fint få ned i kr 3500. Har samma gitaren i en anna farge. Gå og snakk med din lokale gitarforretning! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikkje oversikta no, men du er akkurat litt seint ute. No har prisane gått opp igjen. I vår var enkelte modellar nede i 16k. Bruktprisane har antagelegvis stege òg, men eg anbefalar deg likevel å sjå etter ein pent brukt fra etter 2004.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva tab siden der det sto "Power tabs" bak hver sang heter? Er IKKE powertabs.net(com?).

Du kan laste ned filer til Guitar Pro der.

EDIT: Fant ut, var firetabs.com! Bra side!

Endret av Kiimmeen
Lenke til kommentar

Cube 15 er en grei forsterker til en uslåelig pris. Problemet med den er at den er den eneste(?) Cube-modellen som ikke har innebyggede effekter, så om du ønsker chorus, flanger og så videre må du investere i pedaler ved siden av, og det blir fort penger.

Selv ville jeg vurdert en MicroCube. Desverre er ikke rabattene like gode på dem, så de koster noen hundre ekstra i forhold til Cube-15. MicroCuben har lavere effekt, men til hjemmebruk er ikke det så viktig. Den store fordelen er at Micro'en har de nevnte innebyggede digitale effekter. Så det kan bli billigere i lengden.

Merk at det er kommet nye og forbedrede modeller: 15X, 20X og 30X, med blant annet "Power squeezer" som visstnok gir bedre sustain ved lavere effekt/volum. (Greit ved hjemmebruk. Men jeg har ikke testet dette selv...)

Går du opp til den nye 20X får de digitale effektene, men da er du oppe i 1500 kroner. Det kunne være et godt valg om du har råd.

Så du har fire hovedmuligheter om du skal gå for en Cube:

1. Skal du "bare" ha noen med lyd i, så er Cube 15 billigst, 790 kroner på Sound1. Eventuelt den nye 15X til 890. Det er en hundrelapp jeg ville spandert på meg. (Men du får fortsatt ikke digitaleffektene.)

2. Vil du ha effekter og ikke er så opptatt av effekt, så får du MicroCuben for 1090 kroner. Den er lett å ta med seg, og kan til og med brukes på batterier. Blåser ikke ut trommehinnene på noen, men låter fett.

3. Vil du ha mer effekt, bedre sustain og effektene, ++, så velger du 20X til 1520 kroner.

4. Om du ser for deg at du skal spille sammen med folk etterhvert og vil investere for fremtiden får du en Cube-30X for 2150 kroner. Du får også "gamle" Cube-30 for 1690 så lenge det varer, men det ville ikke vært mitt førstevalg. Watt er ikke alt...

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva de forskjellige effektene gjør, engang. Jeg vet heller ikke om jeg noen sinne vil få bruk for dem. Problemet mitt er at jeg er i den alderen hvor bil begynner å bli svært aktuelt, så derfor er budsjettet lovlig stramt. Det frister selvsagt med en Cube 20x, men samtidig vet jeg egentelig ikke hva jeg betaler det dobbelte for. (effektene)

Ang. Micro Cube, er ikke den veldig-veldig liten? :)

En ting til, er det mulig å koble til headset til noen av disse cubene? (Veldig kjekt på natterstid slik at husfreden beholdes!) ;p

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...