Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ang sound1, er det en side man kan stole på? Ang leveringstid, support og slikt? Og forresten, er _D_E_T_T_E_ et godt tilbud? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Tenkte jeg skulle begynne litt på gitar igjen Har både el-gitar og akustisk, tror dette blir gøy igjen Har iallefall motivasjonen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ang sound1, er det en side man kan stole på?Ang leveringstid, support og slikt? Og forresten, er _D_E_T_T_E_ et godt tilbud? 9111744[/snapback] Jeg stoler fullt og trutt på sound1.no, gitarlæreren min har handlet en del der, men jeg vet ingenting om leveringstid of support, m.m. Den gitaren skal du nok fint få ned i kr 3500. Har samma gitaren i en anna farge. Gå og snakk med din lokale gitarforretning! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Noen som vet hvor Gibson Les Paul Standard (IKKE faded) er billigst? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Har ikkje oversikta no, men du er akkurat litt seint ute. No har prisane gått opp igjen. I vår var enkelte modellar nede i 16k. Bruktprisane har antagelegvis stege òg, men eg anbefalar deg likevel å sjå etter ein pent brukt fra etter 2004. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Husker rundt juletider i fjor.. Da gikk standardene som varme hvetebrø på sound1.no til rundt 12-13 k.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ellers ser det ut som de går for rundt 1500 dollar på eBay for tiden. Dollarkursen er historisk lav nå, så det kan være et alternativ. 1500 dollar er bare 8600 kroner nå. Legg til frakt og moms så får du en til Norge for 13000 kroner. Ikke så lett å reklamere hvis du ikke er fornøyd da, selvsagt... Geir Lenke til kommentar
greiven Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Av el-gitar har jeg nå en Morgan LEGEND Series. Min eneste el-gitar, kjøpte den da jeg var ganske så ny. Ikke så mye peiling på gitar, men hva synes dere om denne? Endret 21. juli 2007 av Kiimmeen Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Der som er relevant er vel kva du tykkjer om den? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ganske lenge siden jeg har spilt den, grei nok for meg i mine guitar skills Lenke til kommentar
greiven Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Noen som vet hva tab siden der det sto "Power tabs" bak hver sang heter? Er IKKE powertabs.net(com?). Du kan laste ned filer til Guitar Pro der. EDIT: Fant ut, var firetabs.com! Bra side! Endret 21. juli 2007 av Kiimmeen Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 www.ultimate-guitar.com -------------------------------- Ville det vært fryktelig feil av meg å kjøpe en forsterker til "kun" 1000? Hva har jeg å velge i på den prisstigen - noe å anbefale? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Sjekk ut www.Sound1.no, veldig mye bra der. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Denne var ganske søt. Har dere noe negativt / positivt å si om denne? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) *deleted* Det var visst feil forsterker jeg tenkte på Fint lite å si på den. Liker lyden i Cube-forsterkerne. Eneste er størrelsen for min del Endret 22. juli 2007 av Blikeng91 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Burde kanskje nevne at dette er en forsteker til helt nybegynners bruk. Skal kun ha til øving på rommet. Den skal gå sammen med en Epiphone Les Paul Custom om det har noe å si. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Cube 15 er en grei forsterker til en uslåelig pris. Problemet med den er at den er den eneste(?) Cube-modellen som ikke har innebyggede effekter, så om du ønsker chorus, flanger og så videre må du investere i pedaler ved siden av, og det blir fort penger. Selv ville jeg vurdert en MicroCube. Desverre er ikke rabattene like gode på dem, så de koster noen hundre ekstra i forhold til Cube-15. MicroCuben har lavere effekt, men til hjemmebruk er ikke det så viktig. Den store fordelen er at Micro'en har de nevnte innebyggede digitale effekter. Så det kan bli billigere i lengden. Merk at det er kommet nye og forbedrede modeller: 15X, 20X og 30X, med blant annet "Power squeezer" som visstnok gir bedre sustain ved lavere effekt/volum. (Greit ved hjemmebruk. Men jeg har ikke testet dette selv...) Går du opp til den nye 20X får de digitale effektene, men da er du oppe i 1500 kroner. Det kunne være et godt valg om du har råd. Så du har fire hovedmuligheter om du skal gå for en Cube: 1. Skal du "bare" ha noen med lyd i, så er Cube 15 billigst, 790 kroner på Sound1. Eventuelt den nye 15X til 890. Det er en hundrelapp jeg ville spandert på meg. (Men du får fortsatt ikke digitaleffektene.) 2. Vil du ha effekter og ikke er så opptatt av effekt, så får du MicroCuben for 1090 kroner. Den er lett å ta med seg, og kan til og med brukes på batterier. Blåser ikke ut trommehinnene på noen, men låter fett. 3. Vil du ha mer effekt, bedre sustain og effektene, ++, så velger du 20X til 1520 kroner. 4. Om du ser for deg at du skal spille sammen med folk etterhvert og vil investere for fremtiden får du en Cube-30X for 2150 kroner. Du får også "gamle" Cube-30 for 1690 så lenge det varer, men det ville ikke vært mitt førstevalg. Watt er ikke alt... Geir Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Skal du være sparsom samtidig som du vil ha mye for pengene ville jeg gått for en 20x. Mye likt som 30x foruten 10w og 2" mindre høyttaler. På det sparer du rundt 600 kr. Endret 22. juli 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Jeg vet ikke hva de forskjellige effektene gjør, engang. Jeg vet heller ikke om jeg noen sinne vil få bruk for dem. Problemet mitt er at jeg er i den alderen hvor bil begynner å bli svært aktuelt, så derfor er budsjettet lovlig stramt. Det frister selvsagt med en Cube 20x, men samtidig vet jeg egentelig ikke hva jeg betaler det dobbelte for. (effektene) Ang. Micro Cube, er ikke den veldig-veldig liten? En ting til, er det mulig å koble til headset til noen av disse cubene? (Veldig kjekt på natterstid slik at husfreden beholdes!) ;p Endret 22. juli 2007 av Anathema Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jo, den er veldig liten, men det er da kun en positiv ting? Med batterier inni er det en veldig kurant forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå