Sperzel Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Takker. Det virket som det var gode effekter der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Han som presenterte forsterkeren virket ikke helt god. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Han som presenterte forsterkeren virket ikke helt god. 8934740[/snapback] Det gjør ingenting, er ikke han som skal spille på den hos meg. Uansett, så må jeg beklage av den LP 100 gitaren jeg prøvde sugde baller. Men har hørt at de gitarene skal være veldig forksjellig fra gitar til gitar. Noen kan være dårlige mens andre kan være gode. Personlig ville jeg satset på Ibanez hvis du skal ha en begynner-gitar. De har som oftest god kvalitet uansett pris. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Alle kommentarene på gitaren ga 5/5 i poeng da. Ibanez? Har du noen eksempler. Helst fra riff.no og i samme prisklasse som LP 100? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hvis du bare går litt opp i pris får du en gitar som har fått mye skryt. Ibanez RG 321MH, tror det skal være en fin fin nybegynnergitar! - Martin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hva er den kvalitetsmesssige forskjellen på disse gitarene? Synes LP 100 har et utrolig pent utseende. Er den virkelig så dårlig som Midi sier? Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg kan ikke garantere at Epiphone-gitaren er dårlig, jeg bare sier at den jeg har prøvd var ikke bra. Men gå i en butikk og prøv gitaren. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg er naa i Ukraina og har funnet mange billige gitarer, og det etterlater to spoersmaal for meg: 1) Jeg lurer paa hva jeg boer se etter naar jeg leter etter den riktige gitaren? (Jeg har faktisk tenkt meg en tolvstrenger.) 2) I post-soviet land er leverandoer saa lite interresant for folk som alt annet. Derfor er ikke noedvendigvis en Gibson en Gibson; Er dette "farlig" hvis jeg finner en gitar som faller i smak? Saa kan jeg jo faa litt grunnleggende info om tolvstrengere i samme slengen. (Tenkte dette var bedre innlegg enn det som ble oversett to ganger i sted) Lenke til kommentar
Nuust Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Noen som kan anbefale meg noen gode gitar teori bøker/hefter/blader (uansett), og hva jeg burde begynne med av teori. Har ikke vært så rutinert på den teoretiske delen, men føler at jeg virkelig trenger teori nå, hvis jeg skal kunne heve meg opp på noen videre nivåer. 8917354[/snapback] Har ikke sett etter om du fikk svar, men jeg kan anbefale å lese gjennom "Musikklære" av Finn Benestad i begynnelsen. Jeg har nettopp bestilt den fra TANUM (ingen bokhandlere eller musikkforretninger i byen som har boka ), og gleder meg som en liten unge. Trommisen i bandet lånte meg boka for et par dager og det så lovende ut. Endret 25. juni 2007 av Nuust Lenke til kommentar
kalli Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Fungerer dette som en nybegynner/vidrekommende-"pakke"? Epiphone Les Paul 100 Marshall RB-15 ROCKBOX 4.290 kr Takker for svar. Stig 8934660[/snapback] Vet ikke noe om den forsterkeren der, men har selv en Epi Les Paul 100 bare i en annen farge, og er veldig fornøyd med den... Den kan ikke sammenlignes med dyrere Les Paul'er, men jeg vil si du får det du betaler for... Er også enig at den ser kul ut, og selv mener jeg den er god å spille på...! Så mitt tips er å prøve en Les Paul 100 i en butikk før du kjøper den... Da vet du bedre om det er en gitar som passer for deg eller ikke. + at hvis det faktisk er forkjell på kvalitet på de gitarene, er det best å prøve den du skal kjøpe først... Så kjøp heller fra en butikk, enn en nettbutikk! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvor mye var Gibson Les Paul standard nede i rundt juletider og januar? Husker at den var rimelig billig da.. Kommer det til å skje igjen? Nå er det jo oppe i 20 k igjen.. Noen som har en link/selger en Gibson Les Paul standard til rundt 10-13 tusen kroner? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 ingen selger vel gibson lp std til 20'000. Tror de fleste butikker og nettbuikker selger de fra 11-15 alt etter hvilken modell og tilbud o.l. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvor mye var Gibson Les Paul standard nede i rundt juletider og januar? Husker at den var rimelig billig da.. Kommer det til å skje igjen? Nå er det jo oppe i 20 k igjen.. Noen som har en link/selger en Gibson Les Paul standard til rundt 10-13 tusen kroner? 8943644[/snapback] Gibson Les Paul Standard til 12k Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Liker ikke Standard Faded-finishen.. Synes den virker litt.. Billig? Men i allefall, må være vanlig standard. Men takk for linken Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Panzerhanssen Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Har nå en Roland Cube 60W og en Squier fender stratocaster deluxe stående på rommet. Synes nå at den gir ikke helt den feelen jeg gjerne vil ha, selv etter utallige forsøk på ulike kombinasjoner av lyd (har prøvd andre gitarer, ikke noe i veien med meg! det er gitaren altså! EoD!). Den blir litt spinkel opp mot høyden og litt uklar i dybden, særlig med palm-mute. Jeg har prøvd forskjellige teknikker, prøvd frem og tilbake med Gibson og denne Squieren på samme forsterker, og jeg liker bare Gibson mer og mer da den er bedre enn Squieren på alle nevnte punkter. Men jeg har ikke helt bestemt meg hvilken Gibson jeg har lyst på bortsett fra at jeg ser nøye gjennom en Gibson LP BFG. Jeg liker punk, rock, metall, alt fra Rise Against, GnR og Slipknot/In Flames og det må også nevnes at Slash/Steve Vai er de 2 gitaristene jeg setter høyest av alle. Så spørsmålet er da om noen har noen erfaringer med BFG'en eller innskudd å komme med som kan hjelpe meg. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Så, LP 100 er god nok som en nybegynner-gitar? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 spar litt og kjøp standard isteden. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Har nå en Roland Cube 60W og en Squier fender stratocaster deluxe stående på rommet. Synes nå at den gir ikke helt den feelen jeg gjerne vil ha, selv etter utallige forsøk på ulike kombinasjoner av lyd (har prøvd andre gitarer, ikke noe i veien med meg! det er gitaren altså! EoD!). Den blir litt spinkel opp mot høyden og litt uklar i dybden, særlig med palm-mute. Jeg har prøvd forskjellige teknikker, prøvd frem og tilbake med Gibson og denne Squieren på samme forsterker, og jeg liker bare Gibson mer og mer da den er bedre enn Squieren på alle nevnte punkter. Men jeg har ikke helt bestemt meg hvilken Gibson jeg har lyst på bortsett fra at jeg ser nøye gjennom en Gibson LP BFG. Jeg liker punk, rock, metall, alt fra Rise Against, GnR og Slipknot/In Flames og det må også nevnes at Slash/Steve Vai er de 2 gitaristene jeg setter høyest av alle. Så spørsmålet er da om noen har noen erfaringer med BFG'en eller innskudd å komme med som kan hjelpe meg. Takker for alle svar 8944692[/snapback] Det du savner er nok ikke en Gibson, det er nok hovedsaklig humbuckere. Heelt annen lydkarakter enn singlecoils, som sjeldent blir brukt noe særlig til musikken du digger mest. Har ikke noen efaring med gitaren du vurderer, men ville bare informere om at det kanskje er andre gitarer som også kan gi deg det du ønsker. Fikk en del tilbake på skatten jeg, så det ser ut til at jeg kjøper meg en ny gitar. Blir nok en Schecter hardtail, Omen6 Extreme kanskje, ikke noe fancy eller dyrt noe men. Endret 26. juni 2007 av NorthWave Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Liker ikke Standard Faded-finishen.. Synes den virker litt.. Billig? Men i allefall, må være vanlig standard. Men takk for linken 8943921[/snapback] Den koster deg da heller ikke mer en 12000kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå