Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale meg noen gode gitar teori bøker/hefter/blader (uansett), og hva jeg burde begynne med av teori. Har ikke vært så rutinert på den teoretiske delen, men føler at jeg virkelig trenger teori nå, hvis jeg skal kunne heve meg opp på noen videre nivåer.

8917354[/snapback]

Chord Chemistry av Ted Greene.

Lenke til kommentar

For såpass mye penger kan du velge og vrake i utrolig mange gode bruksgitarer. Tviler på at du får en direkte dårlig gitar for 5000 kroner.

Da er det bare smak og behag som avgjør hva som er den rette gitaren for deg. Hvis du kan fortelle noe om hva du liker, hva du vil spille og slikt, er det sikkert mulig å "peke i en retning".

Lenke til kommentar

Skjønte at det var lite populært å spørre om erfaringer/tanker angående spesifikke LTD M-gitarer... Men jeg kan gjøre spørsmålet mitt litt anderledes! :)

Jeg har tenkt til å bytte ut min Ibanes SA-260FM denne sommeren. Jeg spiller for det meste hard rock/metal. Jeg liker veldig godt den overdrive/distortion-lyden til Kirk Hammett. Jeg har også lyst til å kunne spille litt andre sjangere, blues, rock o.s.v. Men kjøpes primært til metal; vil gjerne ha Floyd Rose bridge og 24 XJ frets.

Jeg hadde ikke planer om å kjøpe nytt i Norge, kanskje brukt, men hadde planer om å kjøpe i Tyskland. Har 4000-6000 å rutte med.

Vet ikke om det er relevant å nevne det, men jeg har en VoX AD30VT.

Noen som kan tipse om gitarer?

-

Martin :cool:

Lenke til kommentar

Om Floyd Rose og 24XJ-frets er ei nødvendigheit, blir det såklart mykje mindre å velge i.

Er det virkeleg nødvendig?

Eg foreslår at du ser på Les Paul iom at du skal spele mykje hard musikk. Sirkulerar mange billige pent bruke LP'ar om dagen.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Er veldig glad i min LTD KH 202.

Kjøpte den for 2 år siden på Hagstrøm i Bergen for 6000.

Da får du vel "delvis" lyden til Kirk Hammett, 24 bånd og floyd rose.

Den er også veldig god å spille på :)

Så den kan jeg anbefale. Vet ikke noe om LTD M serien egentlig så kan ikke si noe om den.

Lenke til kommentar
Om Floyd Rose og 24XJ frets er ei nødvendigheit, blir det såklart mykje mindre å velge i.

Er det virkeleg nødvendig?

Eg foreslår at du ser på Les Paul iom at du skal spele mykje hard musikk. Sirkulerar mange billige pent bruke LP'ar om dagen.

8924790[/snapback]

Ja, jeg vil gjerne ha det. I tillegg til hard musikk er jeg også glad i musikken til Satch og Vai. Syntes det er stilig med noen feite divebombs og annet snacks man kan få til med flytende bro :)

Er dessuten ikke like glad i LP'ene sitt utseende som jeg er i pene superstrater alla: ESP , Ibanez RG, LTD-M ++.

Det er vel en del å velge mellom uansett? :)

-

Martin

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor jeg kan finne Kenny Loggins - Danger Zone i form av Guitar Pro MED soloen? har prøvd på ultimate guitar, men de to som er der er uten solo  :scared:

8928007[/snapback]

http://www.gprotab.net/search_tabs.php?act...age=1&=Go#22140

Gprotab.net er en veldig bra side for GP-tabs som alle "GP'ere" burde bruke. Denne siste versjonen (som jeg lastet ned for å høre) har i hvert fall en solo.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal kjøpe meg ny gitar nå. Det er en Custom strat spesialbygd av Sammy Sanchez. Han har bygd gitarer til bla. Carlos Santana, Lenny Kravitz, Kiss, Motley Crue osv. Muligens den eneste Sanchez gitaren som finnes i Norge. Den er hvit i stratform, standard strat headstock, svart hardware, original floyd rose, ibenholt brett, EMG 85/SA/89. Koster 5000kr brukt. Koster 15000-20000 ny. :love:

post-98660-1182615750_thumb.jpg

post-98660-1182615798_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Forsterker

Tenkte å kjøpe denne forsterkeren men har enda ikke bestemt meg for gitar. Tenkte meg noe i prisklassen 4-5 kanskje 6 for gitaren. Noen anbefalinger? Ibanez?

8924467[/snapback]

For såpass mye penger kan du velge og vrake i utrolig mange gode bruksgitarer. Tviler på at du får en direkte dårlig gitar for 5000 kroner.

Da er det bare smak og behag som avgjør hva som er den rette gitaren for deg. Hvis du kan fortelle noe om hva du liker, hva du vil spille og slikt, er det sikkert mulig å "peke i en retning".

8924530[/snapback]

Så kan du evt bruke penger på litt andre (bedre) pickups enn det som står i gotaren originalt også. Det er jo alltid en mulighet. 5000 for en gitar å 2000 for noen sløye pickups. Venn av meg brukte 10.000på en gitar, så brukte han en god del kroner på å sette inn bedre elektronik, altså picups og potmeter

Lenke til kommentar
Tror jeg skal kjøpe meg ny gitar nå. Det er en Custom strat spesialbygd av Sammy Sanchez. Han har bygd gitarer til bla. Carlos Santana, Lenny Kravitz, Kiss, Motley Crue osv. Muligens den eneste Sanchez gitaren som finnes i Norge. Den er hvit i stratform, standard strat headstock, svart hardware, original floyd rose, ibenholt brett, EMG 85/SA/89. Koster 5000kr brukt. Koster 15000-20000 ny.  :love:

8928915[/snapback]

20000ny, å du får den for 5000, kjøp da man!

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe den, men er i Litauen for øyeblikket. Kommer hjem på tirsdag, og da skal jeg avtale nærmere med han.

Men en ting jeg lurer på. Jeg har ikke annledning til å dra å se på den, og det jeg da lurer på er om det er en veldig stor risk å bestille den usett?

Lenke til kommentar

Så kan du evt bruke penger på litt andre (bedre) pickups enn det som står i gotaren originalt også. Det er jo alltid en mulighet. 5000 for en gitar å 2000 for noen sløye pickups. Venn av meg brukte 10.000på en gitar, så brukte han en god del kroner på å sette inn bedre elektronik, altså picups og potmeter

8929258[/snapback]

Det er da ingen grunn til å skifte pickuper i en så dyr gitar hvis man liker de som sitter der? Det er da ikke slik at alle originalpickups er noe dritt.

Det å tro det er de bare pickupprodusenter son tjener fett på.

Noen skifter fordi de vil ha en annen lyd, og en del skifter fordi "alle andre gjør det".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...