Erelend Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg hadde uten tvil gått for denne- http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10...7abcCpUee732028 Gitaren er mye bedre enn alle billigpakker, og det er med alt du trenger. Forsterkeren er også bra, og overgår alt av billige "øvingsforsterkere". Løp og kjøp! Effektpedalen er også av anerkjent merke. Ikke noe å lure på.. Ble nesten litt fristet selv.. 8873094[/snapback] Den pakken tror jeg han kunne fått en del mer for... et kupp for nybegynnere! Bedre en elkjøps el gitar pakke ihvertfall :!: Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Enig. Hadde ikke reagert hvis han hadde forlangt fem tusen for den. Gitaren koster jo 4k ny, det samme gjør forsterkeren. Dette er ikke noen typisk "nybegynnergitar", men en anstendig bruksgitar. Endret 16. juni 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Æsj, det eneste han hadde igjen var forsterker og pedal. Hva ellers fra den listen kan dere anbefale? Endret 16. juni 2007 av Flaringo Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Av de du linket til, ville jeg sett nærmere på squire showmaster + microcube til 2000, det er en meget pen pris dersom utstyret er som det skal: http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10...028&WT.svl=tabs eventuelt kanskje ibanez RG321MH til 1700, en grei billiggitar (dog ikke min favoritt). Trenger forsterker i tillegg da: http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10...7abcCpUee732028 Endret 16. juni 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg tror kanskje jeg ville kjøpt den Randall forsterkeren til han du har kontaktet + den Ibanez RG321MH til 1700 Lykke til! Lenke til kommentar
oOF Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jau, idag fikk jeg en Epi LP custom, men det var litt skurring på tone/volumkontrollene, noe som gjøres kjapt og enkelt med det. F.eks 5-56 eller lignende, eller må man lodde slikt? Ellers er gitaren bedre å spille på enn min Epi LP100. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Tror jeg handlet en spesiell elektronikkspray. 5-56 er litt fet til potmetre. Noen ganger kan det renses med godt resultat, andre ganger nytter det ikke, og kntringen komer tilbake etter ganske kort tid. Det er forsøket verdt, det er bare å prøve. Husk å bruke "så lite som mulig", en ultrakort dusj er mer enn nok. Og så vrir du fram og tilbake på potmeterene med en gang etterpå. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Spørsmål: Hvor langt ifra gripebrettet er strengene deres plassert? Mine er nemlig usedvanlig nærme (tror jeg), noe som jeg gjør at jeg muligens får en litt annen lyd (dårligere) enn vanlig. Noen som vet sånn ca hvor langt fra de skal være? Martin Endret 17. juni 2007 av Martin AF Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det varierer fra gitar til gitar. Kalles action og måles fra 12 båndet opp til strengen. Strengene bør ligge så høyt at de ikke tar borti noen andre bånd når du spiller. Tar de i noen andre bånd vil strengene klirre. Dette kan du sjekke ved å spille opp og ned på alle båndene på alle strengene, og høre om du får slik ulyd. Skjer det, må du enten justere action (I form av thrussrod'en, sadelen eller stolen. Noen gitarer kan også justere vinkelen fra halsen til gitarkroppen) eller slipe/bytte båndene. Evt. drite i det og leve med det Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Av de du linket til, ville jeg sett nærmere på squire showmaster + microcube til 2000, det er en meget pen pris dersom utstyret er som det skal:http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10...028&WT.svl=tabs 8876087[/snapback] Hmm, er den forsterkeren noe tess da? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Det er jo litt relativt, og litt etter hva du vil ha ut av forsterkeren din, men tatt i betraktning prisen ville jeg sagt; ja, microcuben er ingen dårlig forsterker. Men den er som navnet tilsier liten og spiller dermed ikke like høyt som andre øvingsforsterkere. Litt dauere i lyden og lavere volum grunnet mindre element og forsterker. Den har likevel flere effekter og muligheter enn f.eks. cube 15x. nesten på høyde med cube 30x. edit: dessuten er det jo litt stilig med batteridrift. Kan ta den med ut i sola å fyre av en liten solo Endret 17. juni 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Lurer på om jeg skal bruke litt penger på en ny gitar.. Blir enten en Epiphone G 1275 (hvis det blir denne tror jeg at jeg bytter pickuper på den nederste delen av gitaren, i allefall), en akustisk 12-strenger, en vanlig akustisk gitar (begge to med eleketriske muligheter, selvsagt), eller en brukt Gibson eller Fender.. Med andre ord, jeg er ganske åpen for det meste.. Hva foreslår folket? Endret 17. juni 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hvis det er din første gitar, slå fra deg double neck og 12str. i alle fall. Edit: Var kanskje ikkje din første nei. Me3n alikevel er ein dobbelhalsgitar og ein 12str. ting du kun kjøper hvis du trenger det. Du kjøper deg ikkje ein 12str. hvis du skal ha ein allroundgitar liksom. Endret 17. juni 2007 av KimNK Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er absolutt ikke min første, nei.. Og jeg har god erfaring fra både double neck og 12-strengere.. Men er litt usikker.. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvis det er din første gitar, slå fra deg double neck og 12str. i alle fall.Edit: Var kanskje ikkje din første nei. Me3n alikevel er ein dobbelhalsgitar og ein 12str. ting du kun kjøper hvis du trenger det. Du kjøper deg ikkje ein 12str. hvis du skal ha ein allroundgitar liksom. 8880512[/snapback] Nei.. Fatter poenget ditt der, og det er det jeg har tenkt på selv og.. Men jeg må innrømme at jeg er usedvanlig svak for lyden fra en god 12-strenger.. Men kanskje jeg finner meg en brukt Gibson Les Paul Standard.. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Microcuben er jo en transistorforsterker, og er har vel ikke helt den feteste lyden (jeg har prøvd den), men den holder mer enn nok, og som tronni sier, det er jo fett med batteridrift. 8880272[/snapback] Kan du nevne mange øvelsesforsterkere i den prisklassen og størrelsen som IKKE er transistor? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) @Haakon: Skal du ha 12-strenger så kjøper du heller en skikkelig akustisk (eller elektrisk om det er den distikte lyden du er ute etter) istedenfor G1275. Doubleneck er (imo) mest gimmick med mindre du har bruk for det på scene. Gode 12-strengere er fett som juling. Endret 17. juni 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Microcube er DRITkul og fungerer DRITfett som øvingsforsterker til å ha på DRITrommet. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 @Haakon:Skal du ha 12-strenger så kjøper du heller en skikkelig akustisk (eller elektrisk om det er den distikte lyden du er ute etter) istedenfor G1275. Doubleneck er (imo) mest gimmick med mindre du har bruk for det på scene. Gode 12-strengere er fett som juling. 8880926[/snapback] Ja.. Men om jeg tar 1275'en får jeg både i pose og sekk, og det er drittøft på en scene.. Noen som har linker til bruke Les Paul standarder til en rimelig pris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå