Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke meningen man kan bruke en umbraco-nøkkel i hullet på midten, da?

8851463[/snapback]

Det kan være. Har ikke funnet noen umbraco-nøkkel enda, men skal se hva jeg får til. :)

ta en tang og ses om du får skrudd med det.

8851891[/snapback]

Har allerede prøvd. Den satt helt dønn fast. :-/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Vanskelig å se på bildet, men det ser ut som sekskantet inni, ja. Umbraconøkkel fikser nok problemet.

Lenke til kommentar
De er nok banket ned, så skruene bør ned igjen, og så legger man noe i mellom nedre bolt og høydejusteringsskruen, (en umbrako-nøkkel eller noe annet som tåler litt) slik at man ved vektstangprinsipp prøver å løfte hele greia opp uten å ødelegge hverken delene eller gitaren.
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting jeg sikkert burde visst, men leg lurer nå på det likevel da :blush:

Når du spiller med plekter, når du spiller melodier eller soloer eller alt sånt der du bare slår en og en steng og sånn, er det meniga at håndleddet skal ligge stille på gitaren eller er det meninga at håndleddet skal være fritt? At siste stedet du er ordentlig borti gitaren er albuen?

Eksempler:

Green Day - Wake me up when september ends (i begynnelsen av sangen)

Green Day - Good Riddance [Time of Your Life]

(Ja, jeg er Green Day fan...)

Åssen skal du ha håndleddet? :hmm:

Lenke til kommentar
Her er starten, fort og gæli tabbet av undertegnede. Introen som du ser er det samme som kompet på starten av verset. Så to takter intro, og så går du til verset.

*batz chordz*

Sikkert ikke perfekt, men det så bra som jeg får det uten å stresse. Teksten klippet jeg fra nettet, så jeg vet ikke om den er riktig.

Edit: La på EADGHe foran strengene.

Geir :)

8772922[/snapback]

Må bare si tusen takk. Fint at noen gidder å hjelpe!

Gjorde den bare om til å spille med powerchords, så nå funker den bra...!

Takk :)

Lenke til kommentar

Kan heilt sikkert få kjøpt inlays i "laus vekt", men det er liksom ikkje noko du berre limer på heller. Du må ha ein profesjonell gitarmann til å frese og plassere dei inn i gripebrettet. Dette er ein operasjon som utan tvil koster pengar...

Lenke til kommentar
Kan heilt sikkert få kjøpt inlays i "laus vekt", men det er liksom ikkje noko du berre limer på heller. Du må ha ein profesjonell gitarmann til å frese og plassere dei inn i gripebrettet. Dette er ein operasjon som utan tvil koster pengar...

8855108[/snapback]

ja du har vel rett i det ja... :hmm:

når jeg tenker meg om så er det vel en del arbeid :ermm:

Får vel lete litt på nettet og se hva jeg finner ut da :p

Lenke til kommentar

Sånn runde "inlays" kommer som stenger, og så borer man ut et helt rundt hull på helt rett sted, sager av en bit av stangen som er litt for lang, limer den fast i hullet og pusser den ned så den flukter med gripebrettet. Man bør kanskje øve et par ganger på noe annet før man går løs på et gripebrett..

Lenke til kommentar
Sånn runde "inlays" kommer som stenger, og så borer man ut et helt rundt hull på helt rett sted, sager av en bit av stangen som er litt for lang, limer den fast i hullet og pusser den ned så den flukter med gripebrettet. Man bør kanskje øve et par ganger på noe annet før man går løs på et gripebrett..

8855162[/snapback]

ok...

noen ideer om hvor jeg kan få tak i disse? el. noe lignende?

Lenke til kommentar
De to hjulene sitter dønn fast. De er helt runde, uten "tenner" til å få tak i, så

det virker ikke som de skal skrus opp.

Sikker på at det ikkje berre er litt "tight fit" og at det berre skal litt lirking til?

8847856[/snapback]

Plekterbrettet går under de to festene, så jeg får ikke lirket det ut.

8850678[/snapback]

Når jeg tenker meg om, har jeg nappet ut to slike på en SG en gang. De var bare presset ned i treet. Løsningen var å finne en metallstang (skrutrekker eller lignende), som har samme diameter som hullet i midten, og rugge veldig forsiktig fra side til side. Da løsnet det etter hvert. Får man den 1 mm ut, får man mye bedre tak med en tang, og den kan ras forsiktig rett ut. En annen mulighet er å kjøpe en grispikk, eller skrueutdrager. Den er linksgjenget, og kan settes i hullet i midten. Den setter seg fast, og da har man noe å dra i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...