Valkyria Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 noen som vet hvor tung en American Stratocaster er? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Spørs jo heilt på gitaren det. Men mellom 3 og 4.5kg er normalt. Endret 12. juni 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=4906 denne Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Spørs jo heilt på gitaren det. Men mellom 3 og 4.5kg er normalt. 8846007[/snapback] Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 og vekten på akkurat den gitaren var? tviler på at fender lager et produkt med varierende masseforskjell på 66% Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 tviler på at fender lager et produkt med varierende masseforskjell på 66% 8846233[/snapback] Jo. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 seriøst??!?! hvordan er det mulig å kunne være SÅ unøyaktig i produsering.... "her har vi en bil på 1,5 tonn.... her er identisk med akkurat samme innhold til 2 tonn" Er det slik det fungerer? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er faktisk ganske stor forskjell på vekten av treverk, sånn litt etter hvor på treet det er tatt, og hvor mye metaller det er i jordsmonnet der treet har vokst. Mener å ha lest noe om noen veldig tunge Gibson- gitarer et eller annet sted. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jepp. Det er jo ingen tre som har heilt samme vekt/massetettleik. Vekta kjem alt an på treet emnet er skore ut frå. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Vurderer å gå til innkjøp av en 7-strenger i nærmeste framtid, men bor dessverre i Bodø som har noe labert med muligheter når det gjelder å få prøvd noen, så derfor trenger jeg noen tips. For øyeblikket har jeg sett på Schecter Omen 7 og Ibanez RG7321, men tar gjerne imot andre gode tips. Budsjettet er på i overkant av 4000. Har fra før gode erfaringer med Ibanez, men ser at begge får god omtale, selv om Schecters er litt mer varierende.. Kan bli aktuelt å bytte pickuper i ikke voldsomt fjern fremtid, så ikke legg kjempestor vekt på dem. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 No er det ei stund sidan eg dreiv og leita etter 7-strengar sjølv, men eg kom fram til at 7321 ikkje var så god som forventa. Schecter Omen virka derimot til å vere ein svært god gitar til prisen. Lenke til kommentar
Laman Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hei! Jeg har en Epiphone Flying V der mikrofonen som ligger ved halsen ikke virker som den skal. Når jeg bytter fra bridge-mikrofonen til neck-mikrofonen mister jeg lyden. Men om jeg skrur opp volumet på forsterkeren litt, så kan jeg høre at det er noe lyd i mikrofonen. Nå hadde jeg tenkt å ta av pletkterbrettet for å se om koblingene og alt sånn henger sammen under der, men plekterbrettet sitter fast! Jeg har skrudd ut alle skruene som går rundt plekterbrettet, og jeg får løftet det opp litt her og der. Det ser ut som det sitter fast der broen sitter (bilde vedlagt). Jeg har fått tatt av selve broen og de to "skruene" der broen ligger på, men det hjalp ikke stort. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Mulig at det er skrudd fast i noe elektronikk, slik at den sitter ekstra godt på grunn av at det er trangt? Du kan ikke ta et bilde å legge opp heller? Lenke til kommentar
Laman Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Mulig at det er skrudd fast i noe elektronikk, slik at den sitter ekstra godt på grunn av at det er trangt? Du kan ikke ta et bilde å legge opp heller? 8847164[/snapback] Det er rundt her det sitter fast. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Sikker på at det ikkje berre er litt "tight fit" og at det berre skal litt lirking til? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg har aldri tatt plekterbrettet av en V-gitar, men: Jeg mistenker at du må skru ut de to justeringsmutterne (hjulene) som fortsatt sitter i hullene for pinnene til stolen. Jeg antar at de er skrudd ned i treverket under brettet, ellers hadde jo stolen bare vært festet i plasten, og det høres ikke særlig solid ut. Stolen skal jo forplante svingningene i strengen til gitarkroppen. Geir Lenke til kommentar
Laman Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) De to hjulene sitter dønn fast. De er helt runde, uten "tenner" til å få tak i, så det virker ikke som de skal skrus opp. Sikker på at det ikkje berre er litt "tight fit" og at det berre skal litt lirking til? 8847856[/snapback] Plekterbrettet går under de to festene, så jeg får ikke lirket det ut. Endret 13. juni 2007 av Laman Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Magnet? :!: Hvordan er standard tuning på en 7-strengers gitar? Lenke til kommentar
aemil Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 B/E/A/D/G/B/E tror jeg. Ser forresten etter en sju-strenger til en venn av meg, da gjerne en Schecter. Kan en Demon FR-7være et godt kjøp? Han har ca 4-5k å bruke. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Plekterbrettet går under de to festene, så jeg får ikke lirket det ut. 8850678[/snapback] Skru dei ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå