Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å gå til innkjøp av en 7-strenger i nærmeste framtid, men bor dessverre i Bodø som har noe labert med muligheter når det gjelder å få prøvd noen, så derfor trenger jeg noen tips.

For øyeblikket har jeg sett på Schecter Omen 7 og Ibanez RG7321, men tar gjerne imot andre gode tips.

Budsjettet er på i overkant av 4000.

Har fra før gode erfaringer med Ibanez, men ser at begge får god omtale, selv om Schecters er litt mer varierende..

Kan bli aktuelt å bytte pickuper i ikke voldsomt fjern fremtid, så ikke legg kjempestor vekt på dem.

Lenke til kommentar

Hei! :)

Jeg har en Epiphone Flying V der mikrofonen som ligger ved halsen ikke virker som den skal. Når jeg bytter fra bridge-mikrofonen til neck-mikrofonen mister jeg lyden. Men om jeg skrur opp volumet på forsterkeren litt, så kan jeg høre at det er noe lyd i mikrofonen. Nå hadde jeg tenkt å ta av pletkterbrettet for å se om koblingene og alt sånn henger sammen under der, men plekterbrettet sitter fast!

Jeg har skrudd ut alle skruene som går rundt plekterbrettet, og jeg får løftet det opp litt her og der. Det ser ut som det sitter fast der broen sitter (bilde vedlagt). Jeg har fått tatt av selve broen og de to "skruene" der broen ligger på, men det hjalp ikke stort.

Er det noen som kan hjelpe?

post-25325-1181684585_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg har aldri tatt plekterbrettet av en V-gitar, men: Jeg mistenker at du må skru ut de to justeringsmutterne (hjulene) som fortsatt sitter i hullene for pinnene til stolen. Jeg antar at de er skrudd ned i treverket under brettet, ellers hadde jo stolen bare vært festet i plasten, og det høres ikke særlig solid ut. Stolen skal jo forplante svingningene i strengen til gitarkroppen.

Geir :)

Lenke til kommentar

De to hjulene sitter dønn fast. De er helt runde, uten "tenner" til å få tak i, så

det virker ikke som de skal skrus opp.

Sikker på at det ikkje berre er litt "tight fit" og at det berre skal litt lirking til?

8847856[/snapback]

Plekterbrettet går under de to festene, så jeg får ikke lirket det ut.

post-25325-1181735605_thumb.png

Endret av Laman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...