Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK, here we go.

Ikkje heilt ferdig, men eg klarar ikkje å holde meg lenger. :green:

'bilde'

Japan Vintage (JV) '62 Relic Strat, Lindy Fralin Woodstock, RS-kit.

8810459[/snapback]

Gitaren ser nydeleg ut Kim.

Eg lurer på å selje min strat å kjøpe meg ein eldre vintage.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å lære seg å spille på gitar, ved hjelp av opplæringsmateriale som dvd'er, internett osv?

8830538[/snapback]

Tja... det kommer annpå hvor god du har lyst til å blï hehe. Har selv spilt gitar i en 3-4 år og er ikke noe særlig god, men koser meg alikevel med gitarspillingen. Spiller også i band og det gïr gitarspïllingen enda en dimensjon etter min mening (pluss at det er veldig lærerikt).

Hvis du har lyst til å blï god og kunne spille raske soloer og slikt, så må du ha en god dose disiplin og helst øve noen timer per dag, men det er fullt mulig å bli god bare ved hjelp av det opplæringsmaterialet som du nevner. Og husk at det tar tid, man blir ikke god bare ved å spille i en måned.

Men kommer du deg over den første kneiken (greier å øve en del i 2-3 måneder) så skal du se at det fort blir veldig morsomt når du faktisk får til å spille noe skikkelig.

Så det du må gjøre for å lære deg å spille gitar er å øve mye. Finn deg noen sanger du liker som ikke er så alt for vanskelige og sett i gang-

Lenke til kommentar

Det er et litt vanskelig spørsmål, da det er kjipt å bruke en bunke tusenlapper hvis du gir deg etter en kort stund.

Jeg kjøpte en nybegynnerpakke til 3000 kr med forsterker, gitar og slikt og det gikk ikke mer enn 1 år før jeg kjøpte ny gitar. Så jeg ville nok brukt en rundt 5000 kr på en første gitar hvis du vil ha glede av den en stund (hvis vi snakker el-gitar her).

Lenke til kommentar

Bertelsen: Det er et vanskelig spørsmål å svare på, men jeg ville sagt, så mye du føler deg trygg å bruke på det, og sleng gjerne på en lilla eller to til oppå det.

Det er ingenting som heter at en nybegynner må begynne med en begynnerpakke. Er en ekstremt usikker på om gitar bare er en måneds-interesse og en i tillegg har lite penger, så kjøper en gjerne det billigste å få tak i. Men er du bevisst om hva du vil, og har motivasjon til å fortsette, ser jeg ingen grunn til å ikke svi av minst 5-6 tusen, annet enn det økonomiske. Kjøper du noe bra nå, får du gleden av det lengre :)

Lenke til kommentar

Min første gitar (som jeg fortsatt bruker) var en PRS Santana SE, som da var litt dyr gitar for en n00b. Når jeg møtte den første kneika etter et par måneder tvang jeg meg selv til å spille mye, jeg var pent nødt til når jeg brukte så føkkings mye på gitaren :p

Vurderer å kjøpe en ny gitar nå, men siden jeg er så fornøyd med gitaren jeg allerede har skal jeg ikke selge den. Er jo uansett bare fett med flere gitarer :D

Lenke til kommentar

Mine topp 5 gitarister:

1. Kirk Hammett (Metallica)

2. Torgrim Torve (Stonegard)

3. Ronny Flissundet (Stonegard)

4. Matt Haefy (Trivium)

5. James Hetfield (Metallica)

Rhoads, FlyingV/KingV og Explorer er kule former på gitarer!

Jeg har forresten en Epiphone Goth Explorer som jeg er veldig fornøyd med! :D

Lenke til kommentar
Mine topp 5 gitarister:

1. Kirk Hammett (Metallica)

2. Torgrim Torve (Stonegard)

3. Ronny Flissundet (Stonegard)

4. Matt Haefy (Trivium)

5. James Hetfield (Metallica)

8844443[/snapback]

Joda...det er jo ikke verdens råeste det der, men, man har jo andre ting som avgjør favoritter :)

8844813[/snapback]

Nei. For mange er vel ikke de de råeste, men de spiller i mine yndlings band og de er gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...