KimNK Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Den ser ut som den har blitt elska hjennom årtier. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 det ser ut som om eieren har mistet den i bakken for mange ganger, og sølt cola på den Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Syns det kan være veldig kult med slitte gitarer (så sant de er slitt på "ordentlig" vis, dvs gjennom vanlig bruk), og generelt så den der fin ut. Men fargen på den var... blæh. Endret 3. juni 2007 av anners Lenke til kommentar
huf Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Der er ein strat slik den skal sjå ut!Original eller CS RI? 8765887[/snapback] Original. Går for $30 000 på eBay. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Syns det kan være veldig kult med slitte gitarer (så sant de er slitt på "ordentlig" vis, dvs gjennom vanlig bruk), og generelt så den der fin ut. Men fargen på den var... blæh. 8769297[/snapback] Fargen på den er slike hvite gitarer ser ut etter 40 år. Sjekk denne skjønnheten, den var opprinnelig hvit. Også en '63, en Custom Telecaster og en original Tweed amp. Hadde sinnsykt lyst på den, men butikken skulle ha 18000 dollar for den for 5 år siden. Sikkert verd 30 000 idag, som straten, så det hadde vært en grei investering. Geir Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det som er litt snodig med gitarer er at jo mer slitt de er, desto mer tiltalende virker de. Spesielt de som er slitt på de rette stedene! Som feks denne som er blitt godt slitt oppe/bak på kroppen! Er forøvrig en '66 modell! Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Syns det kan være veldig kult med slitte gitarer (så sant de er slitt på "ordentlig" vis, dvs gjennom vanlig bruk), og generelt så den der fin ut. Men fargen på den var... blæh. 8769297[/snapback] Fargen på den er slike hvite gitarer ser ut etter 40 år. Sjekk denne skjønnheten, den var opprinnelig hvit. Også en '63, en Custom Telecaster og en original Tweed amp. Hadde sinnsykt lyst på den, men butikken skulle ha 18000 dollar for den for 5 år siden. Sikkert verd 30 000 idag, som straten, så det hadde vært en grei investering. Geir 8769857[/snapback] Det er slik en Telecaster skal se ut! Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det som er litt snodig med gitarer er at jo mer slitt de er, desto mer tiltalende virker de.Spesielt de som er slitt på de rette stedene! Nja, jeg ville ikke si det om alle gitarer generelt.. Skulle jeg f.eks. kjøpe meg en Ibanez eller en Jackson ville jeg nok ikke likt den slitt. For meg er det en greie med alderen, en ny gitar som er slitt blir bare dumt:) Gode, gamle klassikere er gitarene som kan selges slitt og brukt i min mening Lars Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ja, en gitar som er like pen når den ikke er "pen" lenger. Det er rett og slett tøft. BTW: det er faktisk en av mine fortsatt uoppfylte prosjektplaner, en melkehvit telecaster (som straten) med hvit binding. Geir Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Fikk en guitar av faren min, nå i forrige uke. Han fikk den av en kompis en gang for lenge siden og spiller aldri på den. Eneste jeg vet om den er at det er en Framus. Noen som kunne fortelle meg litt om denne? Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Noen som kunne fortelle meg litt om denne? 8770949[/snapback] Ja, den trenger et strengebytte Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) http://www.framus-vintage.de/modules/model...ellID=459&cl=EN Den ligner litt på Fret jet... Endret 3. juni 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
kalli Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei! Jeg skal ha tak i tabs til sangen "So Good" av "Bratz"... Men finner ingen ting på nett... Har prøvd å søke "bratz - so good tabs" på google men finner ingeting... Noen som vet om en tab til sangen? Eller eventuelt kan tabbe den til meg? Trenger den til en skoleavsluttning vi skal ha på skolen skjønner dere... Så hadde blitt veldig glad om dere hadde klart og finne eller skrive en tab til meg! Her er forøvrig sangen: Bratz - So Good Håper på svar! Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hvorfor vil du egentlig lære sangen? Bare lurer Lenke til kommentar
kalli Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hvorfor vil du egentlig lære sangen? Bare lurer 8772346[/snapback] Som jeg skrev i posten min... Det er til en skoleavsluttning! Altså det er noen jenter som hadde tenkt til å synge den, men de finner ikke sangen uten vokal\tekst... Derfor trenger de noen til å spille den! Men er det noen som vet om tab eller gidder å tabe til meg? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Her er starten, fort og gæli tabbet av undertegnede. Introen som du ser er det samme som kompet på starten av verset. Så to takter intro, og så går du til verset. NY VERSJON: Intro og starten på verset går slik. Ta den som et Am barregrep på 12 båndet: e ------------------------------------------- H --------------12--------------------------- G ---------------------------14------------12 D ------14--------------14------------14----- A --12------12------12------------12--------- E ------------------------------------------- Så i verset etter to takter med Am som over, ta en takt i G som følger: e ------------------------------------------- H --------------10--------------10----------- G ----------12--------------12--------------- D ------12--------------12------------------- A --10---------------10---------------------- E ------------------------------------------- Første par versene med bridge og refreng. Resten av sangen skulle gå på samme akkordene. Am We know how to dare we know how to dream Am Tonight is the night what we wanna be G Will be Dm We're gonna make it through Am Let's conquer the fears take every chance Am Hold back the tears what we wanna be G We'll be Dm We're gonna make it through F Out of our heads into our hearts G E7 Close to the edge ready to start F And it's so good G Dancing on the air Am It feels so good C Nothing can compare F Cuz the beat in our hearts G Is the beat of the charts E7 Am Like a spotlight we're cutting through F It feels so good Am (start tema) Shining here in front of you Sikkert ikke perfekt, men det så bra som jeg får det uten å stresse. Teksten klippet jeg fra nettet, så jeg vet ikke om den er riktig. Edit: La på EADGHe foran strengene. Geir Endret 3. juni 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Bonde92 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Okay, jeg bare lurer på en ting, jeg har ikke spilt gitar så veldig lenge, men jeg kan da en del grep, og når jeg leser tabulatorer så er det en ting jeg ikke skjønner: --- --- --- -0- --- -3- Hvordan skal jeg klare å slå den fjerde og sjette strengen på en gang, uten å treffe den femte strengen? Jeg snakker om ved bruk av plekter her... Dette er et stort mysterium for meg og jeg har tenkt over dette i flere dager. Kan noen være så snill å skrive et fyldig svar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå