Pepsi Max Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en el-gitar og en forsterker. Det er som er problemet er at når jeg har på forsterkeren at det høres ut som en helt vanlig kassegitar, men når jeg var til en venn hadde han samme lyd på gitaren som f.eks ACDC osv. Kan jeg få sånn lyd jeg å?, viss ja kan du si meg hvordan ? jeg har en sånn her forsterker: Marshall MG15cdr ¨ Informasjon: http://www.musiciansfriend.com/product/Mar...rc=00633&247SEM Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Bare å leke seg med overdriven det. Du trykker på den svarte knappen ganske langt mot venstre(ved kabelinngangen) og vrir knappen det står "gain" ved ganske langt mot høyre. Volume, som er til høyre for den igjen bør du være forsiktig med så du ikke ødelegger ørene. Burde ikke være for vanskelig å få til Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Det er obligatorisk når du kjøper deg ny forsterker, å trykke og justere så mye du kan så du lærer deg hvordan den funker. Trykk inn den svarte knappen mellom Volum og Gain. Sett gain på full guffe, volum justerer du alt etter (suprise suprise) volumet du ønsker. skru opp bass tremble og contour leker du med, hør hva du liker best. Reverb kan du skru ned helt. Da skal du verfall få noenlunde distortion uansett hvilken gitar du bruker. Men sånn ellers, lek med alle knappene heller.. Lenke til kommentar
ferrgott Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Geir, hva synest du om Steve Vai sin "Tender Surrender" og "For The Love of God"? =) Prøvd å spille noen av de? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Trur i alle fall at Geir er kjempefan av Vai. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) tronni_87: Memmingen og Minstrel Hall av Blackmore's Night. Dei er middelalderinspirerte og dermed ganske forskjellig frå Classical Gas musikalsk sett, men liknar jo i måten å spele på.. 8682997[/snapback] Takk for tips, men ikke helt den type musikk jeg er ute etter. Det var en smule melankolsk. Mine akustiske gitarer står å støver bort, vil gjerne lære meg noen flotte låter i samme leiet som classical gas, eller egentlig noe som bare er stilig (eller merk. gøy) å spille akustisk. Har noen forslag? Gjør ikke noe om det er vanskelig, jeg tar en utfordring. (edit: m.a.o. ikke alt for lett) (sry for bump) Endret 28. mai 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er det noen som kan navnet på noen gitarbutikker i Sandefjord? Bor i Tønsberg, men kunne tenkt meg en med litt større utvalg enn den vi har her.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Geir, hva synest du om Steve Vai sin "Tender Surrender" og "For The Love of God"? =)Prøvd å spille noen av de? 8719601[/snapback] Trur i alle fall at Geir er kjempefan av Vai. 8719779[/snapback] Hvem er Steve Vai? For meg er ikke gitaren målet med musikk, men middelet. Jeg vet de er dyktige alle disse gitaristene, men jeg kjøper ikke platene deres. Høres kanskje dumt ut fra en som har hatt 15-20 gitarer i årenes løp, men sånn er det. Målet er musikkglede. Og derfor hører jeg heller på Springsteens Seeger Sessions (anbefales) enn på G3 - live. Det er derfor jeg er så glad i Mark Knopfler, det er geniale poplåter først og fremst, og smakfullt gitarspill som en bonus. Men jeg hørte på smakebiten på "For The Love of God" på iTunes. Og om den er representativ for hele låten tror jeg nok jeg skulle klare å plukke den på en god dag... Edit: Jeg kjøpte den like godt og prøvde å spille med. Det fikk greit det, de første 3 minuttene. Men fort-fort soloen som følger kan jeg bare glemme, gammel og giktisk som jeg er så er det ikke vits i å late som om jeg kunne fikse det. Aldri kunnet spille så fort, og aldri brydd meg om å kunne det. Den andre låta måtte jeg nok kanskje hatt tabs for å finne ut av, og hadde nok trengt mere tid enn jeg har til å øve på den. Geir Lenke til kommentar
Misunne Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hallo dere. Jeg vurerer å prøve å lære å spille El-Gitar. Har ingen som kan lære meg, så jeg må lære meg det selv. Men, hvor starter jeg henn? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Langt ned skal jeg pusse da jeg skal lakke om en gitar? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 http://www.thehighwaystar.com/thsblog/2007...nbow-unplugged/ http://www.thehighwaystar.com/thsblog/2007...eathmatch-1993/ "He's a giant among guitar players, but he's an intellectual dwarf" "He's bigger than me, probably a better fighter ... so I'm going to do it with a few friends of mine - probably swedish - and we'll beat him up" Ritchie Blackmore Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hallo dere. Jeg vurerer å prøve å lære å spille El-Gitar. Har ingen som kan lære meg, så jeg må lære meg det selv. Men, hvor starter jeg henn? 8722068[/snapback] Lese "Gitartråden for begynnere" og følge linkene og rådene der er en god start. Svært mange av rådene er gode. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Langt ned skal jeg pusse da jeg skal lakke om en gitar? 8722506[/snapback] Av med alt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jupp. Dersom du skal lakke i en mørkere og ikke transparent farge går det selvsagt rent teknisk an å pusse den bare litt og spraye over den gamle lakken, men er det en brukandes gitar ville jeg gjort ordentlig arbeid. Mange mener også at et tykt lag med lakk demper klangen i gitaren, spesielt om man bruker polylakk eller akryl, uten at jeg skal ta den diskusjonen her. Hva slags gitar er det? Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hmm.. Kom vi fram til at det var ein Korea eller Japan? Hvis det er Japan, så drit i å refinishe den. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hmm.. Kom vi fram til at det var ein Korea eller Japan?Hvis det er Japan, så drit i å refinishe den. 8725306[/snapback] Det husker jeg ikke, for fant ikke ID nummeret på den... Hmm.. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hmm.. Kom vi fram til at det var ein Korea eller Japan?Hvis det er Japan, så drit i å refinishe den. 8725306[/snapback] vil det si at gitarer fra Korea er bedre, eller motsatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå