Kjekssjokolade Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Dette her var faktisk ganske fint å høre på. Han spiller jo nesten gitaren som et piano. http://www.youtube.com/watch?v=M1AXBo9pqrk 8624519[/snapback] Det var råflott, ikke minst teknikken Lenke til kommentar
pwnde Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Dette her var faktisk ganske fint å høre på. Han spiller jo nesten gitaren som et piano. http://www.youtube.com/watch?v=M1AXBo9pqrk 8624519[/snapback] Hah, digger kommentarer på youtube only fags play guitar like that Sjøl så syntes jeg det var jævlig bra, utrolig fint å høre på. Eric Mongrain har litt av samma teknikken, men på akustisk http://www.youtube.com/watch?v=AxdOq-wifUc Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Hva med Tommy Emmanuel? Har noen nevnt han før i denne tråden? Han spilte i Oslo i høst, og jeg angrer bittert på at jeg ikke var synsk og visste om det på forhånd. Fikk vite det et par uker etterpå. Video av han på Soria Moria her: Selv jobber jeg med å lære meg Classical Gas. Utrolig morsom sang å spille når man først kan litt. Jeg kommer vel meg rundt et minutt ut eller noe sånt. edit: får frysninger av den videoen. Han begynner på Classical Gas rundt 4:04. Så skal jeg innrømme at han improviserer "litt" også da. Det er varemerket hans. Aldri i verden om jeg kan ett minutt av sånt. Endret 16. mai 2007 av Steffenm Lenke til kommentar
Seian Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hva med Tommy Emmanuel? Har noen nevnt han før i denne tråden? 8625066[/snapback] Jepp. Mens anbefaling av gitarister er i vinden som aldri før, slenger jeg og meg på bølgen ved å anbefale . Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Mens anbefaling av gitarister er i vinden som aldri før, slenger jeg og meg på bølgen ved å anbefale . 8625691[/snapback] Jordan er jo ein legende. Sjekk også ut kontrabassisten som han ofte spelar saman med. Dyktig fyr. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Sjekk også ut kontrabassisten som han ofte spelar saman med. Dyktig fyr. 8626488[/snapback] Har en DVD av Stanley fra Montreal der det er en som spiller kontrabass og el-bass om jeg ikke tar helt feil. Er det denne bassisten du snakker om? Lenke til kommentar
aemil Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Noen? 8610933[/snapback] Nå vet ikke jeg mye om gitarer, men den ene gitaristen i bandet har en Razorback Two-Tone, og jeg synes den både låter og ser knall ut. Lenke til kommentar
ferrgott Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Noen som har noe særlig erfaring med merket "Guyatone"? Tror det er noe japansk styr. En venn av meg har en far (tenk det da!) som har en Guyatone LG 480 eller noe i den dur, og han hevder også det har vært Åge Aleksandersen sin Den er deeeilig å spille på! Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Sjekk også ut kontrabassisten som han ofte spelar saman med. Dyktig fyr. 8626488[/snapback] Har en DVD av Stanley fra Montreal der det er en som spiller kontrabass og el-bass om jeg ikke tar helt feil. Er det denne bassisten du snakker om? 8626620[/snapback] Mest sannsynleg. Veit at Will Lee spelar ein del ilag med Stanley, men om det er på kontrabass også, veit eg ikkje. Sikkert samme mannen. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Nå vet ikke jeg mye om gitarer, men den ene gitaristen i bandet har en Razorback Two-Tone, og jeg synes den både låter og ser knall ut. 8626788[/snapback] Two-Tone'n er den kuleste av Razorback-finishene etter min mening, men det er visstnok Dixie som er best. Jeg liker ikke en finish med masse dilldall på, så om jeg skulle hatt en RB skulle det vært TT'en. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Berre meg som tykkjer Razorback ser heilt jævlig ut? Slår til og med værstingane til BCR imo. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Tja, de ser litt spesielle ut. Litt homse-patrulje over de på litt harry måte. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 En gitar kan se ut som sengestolpen til Liberace for min del, om noen liker den og det får dem til å begynne å spille gitar så sier jeg ingenting. Man vokser fort nok opp og begynner å sikle på "voksne" gitarer. Min eldste sønn startet med en vanlig stratpakke, når han skulle få velge sin første gitar selv så valgte han en Ibanez Iceman. (Etter gitaristen i favorittbandet på den tiden.) Jeg synes ikke det var drømmegitaren av flere grunner, men det var han som skulle like å spille på den. Idag er den gitaren historie og han spiller telecaster. Iceman'en solgte han til en guttunge oppe i nord som ville ha en slik gitar. Så gjorde den nytten en gang til. BTW: Kanskje jeg skulle få homsepatruljen til å designe min neste gitar. Hadde neppe blitt noe rarere enn om jeg skulle lage en poll her på forumet for å bestemme hvordan den skal se ut. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Iceman er jo tøff som toget. =D Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ja, jeg gleder meg sykt til jeg får telecasteren min i posten. Håper jeg blir fornøyd, da den lettet meg for nærmere 6k. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Highway1? Ser eg feil, eller har dei slutta å bruke vintage-type bru på Tele? Ser nesten ut som sadlar i nikkel òg. Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Iceman er jo tøff som toget. =D 8629930[/snapback] Ja, Iceman er rå! http://www.themusiczoo.com/icemanK785250combo.jpg http://www.guitariste.com/materiel/img/3783.jpg Endret 16. mai 2007 av huf Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Iceman er jo tøff som toget. =D 8629930[/snapback] Tøff å se på, men ubalansert som juling (nytter ikke å slippe halsen på den, da peker den mot Kina på et øyeblikk) og ikke spesielt god å spille på, selv etter at jeg fikk Henki til å justere på den. Det var i grunne det som bekymret meg mest med den, at han skulle gå lei fordi den ikke var noe god å spille på. Men bedre å ta sjansen enn at han ikke skulle gidde å spille i det helel tatt. (Ikke at det hadde vært noen katastrofe.) Vi bestilte den fra USA, fordi den ikke ble importert til Norge av Norsk Musikk(?) Dermed fikk han ikke prøvd den før han kjøpte. Geir Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Highway1?Ser eg feil, eller har dei slutta å bruke vintage-type bru på Tele? Ser nesten ut som sadlar i nikkel òg. 8629973[/snapback] Nei, det er ikke Highway 1. Det er vel en '68 reissue på en måte Fender Japan TL68-83BC Endret 16. mai 2007 av TPRTPR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå