Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Hey

Har tenkt og kjøpe en akustisk gitar, fant en bra pakke på denne siden: http://www.gdg.no/tilbud.html den pakke til 1.195

Er dette noe bra gitar, er det fin lyd i den. noe som har den.

Husk at dette er nylonstreng-gitar. Tenkte jeg skulle si fra dersom du ikke var obs på dette. Personlig ville jeg gått for en stålstrengsgitar pga klangen, but that's me I guess..

Stålstrenger gir en skarpere, klarere lyd mens nylon gir en mer hul og rund lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey

Har tenkt og kjøpe en akustisk gitar, fant en bra pakke på denne siden: http://www.gdg.no/tilbud.html den pakke til 1.195

Er dette noe bra gitar, er det fin lyd i den. noe som har den.

Husk at dette er nylonstreng-gitar. Tenkte jeg skulle si fra dersom du ikke var obs på dette. Personlig ville jeg gått for en stålstrengsgitar pga klangen, but that's me I guess..

Stålstrenger gir en skarpere, klarere lyd mens nylon gir en mer hul og rund lyd.

Vet du om noe akustiske gitare men stål strenger, som er bilig og bra.

til rundt 1000-1600 kr. kan noe gi meg noe linker til de

Lenke til kommentar
Vet du om noe akustiske gitare men stål strenger, som er bilig og bra.

til rundt 1000-1600 kr. kan noe gi meg noe linker til de

Hm... Vel, jeg kan ikke si at jeg veit om noen konkrete gitarer i den klassen som er bra (Det finnes sikkert!). Men personlig ville jeg kanskje prøvd å legge inn littegrann mer i kjøpet. Husk at gitar er en ting du skal ha glede av i (forhåpentligvis) lang tid! Det er en investering sånn jeg ser på det!

Uansett... Var jeg deg så hadde jeg gått til en sjappe som selger gitarer der dem har litt peil. Snakk med folka i butikken og hør på tips. Test flere gitarer sånn at du vet at du er komfortabel med både lyd, spilleegenskaper og utseende. Ikke noe er så kjedelig som å kjøpe noe du bare er halveis fornøyd med!

Men samtidig må du ha i bakhodet at mannen som står i musikkbutikken kanskje er gitarfrelst fanatiker og som mener at kun det beste er godt nok. Så ta det han forteller deg med en klype/bøtte salt. Han er tross alt selger ;)

Ønsker deg lykke til med gitarkjøpet ditt!

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg ny forsterker nå om ca en mnd, og har nesten bestemt meg. Det blir enten en JCM 800 eller JCM 900 + kabinett. Men noen som vet om jeg bør velge 50w eller 100w? Har hørt fra noen kilder at 50 watterne kan være bedre?! Regner med at jeg må ut med ca 10k

Forresten vil jeg bare adde en side med Motorpsycho tabs. Husker jeg ble så sinnsykt glad da jeg fant den. Ingen andre sider i verden som har noe særlig med tabs fra MS, so here u go:

Motorpsycho guitar tabs

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg ny forsterker nå om ca en mnd, og har nesten bestemt meg. Det blir enten en JCM 800 eller JCM 900 + kabinett. Men noen som vet om jeg bør velge 50w eller 100w? Har hørt fra noen kilder at 50 watterne kan være bedre?! Regner med at jeg må ut med ca 10k

Ingen Marshall-ekspert, så jeg vet ikke om det er noen forskjell på dem lydmessig. Men skal du ha en rørforsterker så skal du kjøpe den så liten som du kan klare deg med. Rørforsterkere låter best når du driver dem litt. Å ha en forsterker som du aldri spiller på mer enn 40-50% av max volum er lite vits i. 50 Watt er normalt mer enn nok til de fleste spillejobber. Til hjemmebruk kan man godt ha mye mindre enn det også...

Når jeg spilte i gamle dager hadde jeg en 60 Watt, og den dugde mer enn bra nok til klubbspillinger.

Har idag en 45 Watt Mesa i hjemmestudioet, og ønsker den bare var halvparten. En vintage Fender Princeton Reverb eller noe sånt hadde egentig passet meg ypperlig.

Geir :)

Lenke til kommentar
Er John Petrucci verdens beste gitarist?

Har ikke hørt noen som er bedre enn han, ikke flame meg, sier det bare fordi jeg ikke hvet bedre :p

Nei.. da tar du nok feil! Verdens beste gitarist er meg! :cool:

Jeg er raskere enn Yngwie Malmsteen og John Petrucci, bedre teknikk enn Joe Satriani og Steve Vai, mer feel enn Eric Clapton og Gary Moore, mer innlevelse enn Slash.. jeg er rett og slett best!

..det dumme er at jeg er altfor sjenert til å stå frem! Liker ikke oppmerksomhet ifra media, desverre.. ..og noe gitar-vm er jo ikke holdt, som det ble sagt..

Tenkte bare jeg skulle informere dere om det.. Men, ikke si det videre! Som sagt; vil unngå å få bildet mitt i avisa, eller noe..

:whistle::p

Lenke til kommentar
Er John Petrucci verdens beste gitarist?

Har ikke hørt noen som er bedre enn han, ikke flame meg, sier det bare fordi jeg ikke hvet bedre :p

Nei.. da tar du nok feil! Verdens beste gitarist er meg! :cool:

Jeg er raskere enn Yngwie Malmsteen og John Petrucci, bedre teknikk enn Joe Satriani og Steve Vai, mer feel enn Eric Clapton og Gary Moore, mer innlevelse enn Slash.. jeg er rett og slett best!

..det dumme er at jeg er altfor sjenert til å stå frem! Liker ikke oppmerksomhet ifra media, desverre.. ..og noe gitar-vm er jo ikke holdt, som det ble sagt..

Tenkte bare jeg skulle informere dere om det.. Men, ikke si det videre! Som sagt; vil unngå å få bildet mitt i avisa, eller noe..

:whistle::p

å jeg som trodde jeg var alene... dette var betryggende ;D

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...