KimNK Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Tja, den er sikkert heilt grei. Ibanez har eigenteleg ikkje gjort det så stort på effektar dei siste par tiåra, bortsett frå eit par klassikarar. Kanskje ei grunn? Ikkje veit eg, har aldri prøvd dei der. Men likevel så hadde eg hatt mine tvil med å dra med meg eit lass med plastpedalar på gig. Hvis du skal ha billeg og god fuzz og pakka di endå ikkje er sendt, så kan du få tak i brukte big muff pedalar til 5-600kr. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
[space] Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Noen som har peil på hva som er best av en gibson LP studio og en epiphone LP Standard / Custom / Elite ? Alle typer går jo relativt rimelig på ebay... Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
[space] Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Så vidt jeg vet har Gibson bedre pickuper enn Epiphone som standard. Det kan godt hende jeg driter på leggen der. 8488088[/snapback] Jo, det stemmer vel det. Elektronikken i Gibson er bedre enn i epiphone. Tenkte litt på kroppen, halsen osv. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Epi Custom over Gibson Studio anyday. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 skal komfirmere meg om en uke. lovte mamma at jeg skal spille en sang til opning av festen. luerer på hvilkee sang forslag? har tenkt på gary moore - the loner, må vere en sang som det ikke hørest domt ut å spille alene. har soundtrack til the loner som jeg spiller til. det er et must. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 skal komfirmere meg om en uke. lovte mamma at jeg skal spille en sang til opning av festen. luerer på hvilkee sang forslag? har tenkt på gary moore - the loner, må vere en sang som det ikke hørest domt ut å spille alene. har soundtrack til the loner som jeg spiller til. det er et must. 8491617[/snapback] Synge også? Spill Johnny B Good, da blir det iallefall liv i festen Lenke til kommentar
drugis Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 skal komfirmere meg om en uke. lovte mamma at jeg skal spille en sang til opning av festen. luerer på hvilkee sang forslag? har tenkt på gary moore - the loner, må vere en sang som det ikke hørest domt ut å spille alene. har soundtrack til the loner som jeg spiller til. det er et must. 8491617[/snapback] Synge også? Spill Johnny B Good, da blir det iallefall liv i festen 8491651[/snapback] kan desverre ikke synge så det blir nok utelukket Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Vet ikke om denne har vært her før, men dere burde se dette! No hands guitar player Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Vet ikke om denne har vært her før, men dere burde se dette! No hands guitar player 8494483[/snapback] OLD! Men blir aldri lei av han mannen der Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 OLD! Men blir aldri lei av han mannen der 8495424[/snapback] Hehe, var ingen bombe akkurat Utrolig at man kan ha så stor kontroll over føttene sine. Så en urmaker som brukte tærne sine, utrolig! Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Vet ikke om denne har vært her før, men dere burde se dette! No hands guitar player 8494483[/snapback] OLD! Men blir aldri lei av han mannen der 8495424[/snapback] Veit... Men uansett, det er jo bra at folk gjer nåke istenden for å bitche over at dei har mista henda sine Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Noen som kan "lage" et rytme-arrangement til denne tabben? Akkorder ellernoe? Lenke til kommentar
Laman Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hei. Jeg har planer om å kjøpe en Jazzmaster-gitar. Er det noen som har erfaring med American Vintage `62 serien til Fender? Får man gitar for pengene her? Øystein Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 noen som kunne tabbe Derick and the Dominos - Layla til meg? da tenker jeg bare på det andre riffet i sangen (som Clapton spiller), for det høres så inmari stilig ut har letet på bl a ultimate-guitar, men alle verisjonene høres helt feile ut. det høres ut som om de spille tonene for lavt. jeg har improvisert slik at jeg får det til å høres riktig ut, men er det noen som kunne tabbet det for meg, slik at jeg er sikker? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 God kveld! En venn av meg lurer på å begynne med instrument. Han vet ikke om han vil spille gitar eller bass, eller bare begge deler. Men vi lurer litt på hvordan det fungerer med bassgitar i en vanlig gitarforsterker? Er det noen som er bedre egnet til dette enn andre? For å slippe å kjøpe to typer forsterkere. Som gitar tenkte jeg han kunne begynne med squire for å spare litt penger, hvilke bassgitarer er å anbefale i den billigere prisklassen egentlig? Takk på forhånd - Martin Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Edit: fjernet innledningen. squire jazzbass er en billig allround bass. Er ikke noe bassist selv, men har en slik en som jeg jammer litt på i ny og ne. Edit: Jeg prøvde forresten squire sin fretless JB for noen dager siden, den var grisefet! Endret 2. mai 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Du kan utmerket godt kjøre en bass på en gitarforsterker. Dog vil ikke alle effektene i en moderne gitarforsterker virke spesielt bra med en bass, siden de er laget for høyere frekvenser. Men forøvrig går det greit, en forsterker er en forsterker. Det viktigste problemet er høyttalerne, de kan få den store "skjelven" (i mangel av et bedre ord) om du spiller for høyt. Spesielt med store høyttalere i et åpent kabinett. Vi bygget de første basskabinettene våre selv, en gang for 30-35 år siden, de hadde 18" Celestion høyttalere i åpne kabinetter, ut fra den populære tanken at større er bedre når det gjelder basshøyttalere. (Det er ikke riktig, store høyttalere gir bra "bånndrag" men klarer ikke å henge med i svingene når de intrikate overtonene skal gjengis, så lyden blir dump.) De høyttalerne var ikke glade når vi guffet på. Så det er ikke nødvendigvis ideelt. Men det går. Og i motsetning til hva mange tror vil ikke en bass sprenge en gitarforsterker. Et annet alternativ er å kjøpe en bassforsterker og kjøre både bass og gitar på den. Mange store gitarister har gjort det, spesielt med Fenders berømte Bassman fra slutten av 50-tallet. Da får du selvsagt det motsatte problemet med effekter og simuleringer. Og siden basskabinetter stort sett er lukket bak (for å unngå den nevnte skjelvingen) vil det låte litt anderledes, på godt og vondt. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå