KompleX Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Gule tortex, hva ellers? Har også et par hvite fra ESP som jeg liker ganske godt. I tillegg til det har jeg også noen oransje Tortex som er ganske shnæx. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 holder meg til 0,73 tortex Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Bruker Jazztone 204 og 205 til elektrisk solo, 0.73 Tortex til all round bruk, løvtynne haifinn til akustisk strumming. Ellers har jeg litt av hvert av plektere liggende å slenge... Brukte generelt tynnere plektere før enn nå, og mer haifinn den gangen. For ikke å snakke om colakorker og andre metallobjekter når jeg var i det lunet. Brukte filtplektere til bass i gamle dager, men nå spiller jeg helst fingerspill der. Geir Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Bruker ensfargede, ikke merkede, oransje plektre med tykkelse på .88 Har godt over 1400 av de liggende, og jeg digger dem Lenke til kommentar
haarod Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Nysgjerrig; hvordan holder dere plekteret? Når dere spiller power chords, og soloer? 8362952[/snapback] Når jeg spiller soloer så holder jeg pekefingertuppen mot tommelfingertuppen og løfter de siste tre fingrene litt opp i hvert fall. Og når jeg spiller rytmebiter så har jeg en tendens til å putte tommelen litt lenger opp på pekefingeren og "krølle" resten av fingrene inn i håndflaten. Det er i hvert fall slik jeg gjør det, om det er "riktig" er nå en annen sak 8366191[/snapback] Ok, ca. sånn jeg gjør også, bare at jeg lar de tre siste fingrene (under soloer) ligge på gitaren og støtte opp hånda (på en måte). Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Mens vi er inne på dette med plekter - hvor tykt bruker dere her til en elektrisk gitar? 8366246[/snapback] Jeg har laget mine egne plekter av 0.8mm kobberplate siden starten av 90-årene. Kobber er mykere enn gitarstrenger, så derfor er det alltid et støv av kobber rundt bridge-pickup, samt at jeg må lage nye plekter etterhvert som tuppen slites. Kobberplekterne gir full presisjon, siden de ikke flekser. Jeg bruker standard Dunlop tortex som mal når jeg lager dem. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Rød Jazz III 8369203[/snapback] Edit: Shawn Lane plektret: Mjauuu Tenkte jeg skulle kjøpe finger plekter imorgen, så har jeg noe nytt å kose meg med i helgen. Var usikker på hvilke, men ender nok opp med de billigste :!: Endret 12. april 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Bruker svarte Jazz III. Har gjort det ganske lenge, tortex er også gode. Jazz-plektrene blir ikke gode før de er slitt, så har ett Jazz III jeg har brukt i snart fire år . Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hæ? Kjøp Jazz I / II istedet da vel. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Enig med Kim. Jazz III er de skarpeste, så II'ern og den sløveste er Jazz I. Et fire år gammelt plekter hørtes ... gammelt ut. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 er det ikke bare tuppen som er forskjellig på I II III? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 er det ikke bare tuppen som er forskjellig på I II III? 8372065[/snapback] Jo, det er det. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du skjønner jeg får ikke kjøpt jazz-plekter der jeg bor så det ble sånn. Skal se på I/II når jeg får sjansen, tenkte det var tykkelsen som var forskjellen. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 de fåes i ulik tykkelse også.. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Noen som har positive/negative komentarer om Gibson Les paul Standard Faded? Har hatt en i noen måneder nå og må si jeg er meget fornøyd Lenke til kommentar
Laman Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hva kan man gjøre med en Mexico-strat som blir ustemt ved bruk av whammybaren? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Selv bruker jeg Tortex Duniop 0.73mm på nesten alt av gitarspilling, de kan slites litt for da. Andre plekteret er Ibanez rød og hvit (mest hvit) som jeg liker, disse har sånne digge greier for at ikke fingeren skal skli (sandpapir eller sånne "klumper" som detter av med en gang, men disse blir utsolgt på dagen nesten så jeg har nesten slutta med de. Harley Davidson plekterne er litt kule og da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå