hylo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Tihi. Det sitter EMG Sv pickups på den (med hvite pickupcover. Liker ikke svart på Strat.) Også er det or i kroppen, lønnehals, gripebrett i lønn, locking tremolo (faktisk). Det er en American Deluxe Fat Strat. Men på de er det en humbucker og to siglecoils, det har jeg gjort noe med. - På min er det tre singlecoils. (Emg'ene.) Byttet ut fordi jeg ikke likte humbucker/to singlecoils lyden. Endret 18. mai 2005 av Hylo Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Se her ja Nice Hva kosta vidunderet? Endret 18. mai 2005 av knutmarius Lenke til kommentar
hylo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Se her ja Nice Hva kosta vidunderet? Ifølge en pen faktura: 21 321 kr. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det som er dumt er at jeg aldri bruker den. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det som er dumt er at jeg aldri bruker den. Det hørtes jo litt horribelt ut ja... Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det som er dumt er at jeg aldri bruker den. Det hørtes jo litt horribelt ut ja... Hvorfor ikke? Jeg er bassist. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg er bassist. Aha Men, men... Det er vel ingen dum ting å ha i huset uansett! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 mulig jeg og en kamerat (han andre gittaristen i bandet) skal reise til sverige for å kjøpe et par Jackson RR3 gitarer . (koster vel 6-7K elns.) hvorfor reise til sverige for å kjøpe RR3? Riff skaffer jo på bestilling, og Marios musikk har jo også RR3. Kjøper du en RR3 Transparant Black så koster den jo bare 4800,- på Marios musikk. Og du får den gitaren fra 5400,- opp til 6300,- (spørs hvilken farge) ellers i Norge. det forandrer kanskje saken litt (mente at de koster 6-7K pr. stk.). Men jeg vil helst prøve gitaren først, ikke det at jeg tviler på at jeg kommer til å like den. Har du en link til et (norskt) nettsted som selger RR3? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 mulig jeg og en kamerat (han andre gittaristen i bandet) skal reise til sverige for å kjøpe et par Jackson RR3 gitarer . (koster vel 6-7K elns.) hvorfor reise til sverige for å kjøpe RR3? Riff skaffer jo på bestilling, og Marios musikk har jo også RR3. Kjøper du en RR3 Transparant Black så koster den jo bare 4800,- på Marios musikk. Og du får den gitaren fra 5400,- opp til 6300,- (spørs hvilken farge) ellers i Norge. det forandrer kanskje saken litt (mente at de koster 6-7K pr. stk.). Men jeg vil helst prøve gitaren først, ikke det at jeg tviler på at jeg kommer til å like den. Har du en link til et (norskt) nettsted som selger RR3? Tihi. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 hehe, fant ut av det ja . Nå ligger RR3 en på toppen av min ønskeliste (av gitarer). Er det noen som kan komme på en eller flere grunner til at jeg ikke skal kjøpe denne gitaren? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Fordi du kan skaffe deg ein flamenco gitar til 540$ Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Nå ligger RR3 en på toppen av min ønskeliste (av gitarer). Er det noen som kan komme på en eller flere grunner til at jeg ikke skal kjøpe denne gitaren? Den er stygg som pokker? Endret 19. mai 2005 av kaiern Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 skaff deg explorer, andesam Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Pøh, gjør som Satrucci her, kjøp Strat! Endret 19. mai 2005 av kaiern Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 strat er kjedelig ^^ Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Jeg vil ikke anbefale RR3 av en del grunner. Tremoloen er en billig floyd kopi av diskutabel kvalitet, så viss floyden er viktig for deg så er nok ikke denne gitaren det du er ute etter (Licensed floydene på koreanske og japanske jacksons er for tighte og ligger ikke godt i hånden syns jeg, men er vel en smakssak) Duncan design mikkene er litt gjørmete. Jeg anbefaler heller RR5 viss du ikke er avhengig av floyd og er villig til å betale litt mer, da får du en bedre gitar(syns jeg) og bedre pickups. Men alt kommer jo an på hva du er ute etter og hvor kresen du er Jeg vil og anbefale SLSMG soloist, dette er den beste gitaren jeg har prøvd under 10 000, kjøpte en brukt en i vinter og slengte inn EMG ZW (1000KR fra usa!) , og nå bruker jeg den gitaren nesten hele tiden. Den er minst like spillbar som sine amerikanske brødre som henger på veggen, men ikke like jålete (satin finish som jeg liker veldig godt), den har ibenholt jumbo gripebånd og mother of pear inlays som amerikanerne (små dog) Det greieste med den er at man kan skifte tuning "on the fly" noe man ikke kan med floating trems og emg'ene sørger for merkbart mer attack enn straten og hylende overtoner. Hva enn du velger. så anbefaler jeg deg til å kjøpe brukt og se på alle slags gitarer og ringe hver butikk som fins for å høre hva de har på lager! Lykke til og husk det viktigste er at du er fornøyd med "børsa" di Endret 19. mai 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 strat er kjedelig ^^ Ikke enig... Syns strat har den formen som (i mine øyne) en el-gitar skal ha. Veldig fornøyd med min egen! Både utseendemessig, lydmessig og med tanke på spilleglede Lenke til kommentar
MKej Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Hey Har tenkt og kjøpe en akustisk gitar, fant en bra pakke på denne siden: http://www.gdg.no/tilbud.html den pakke til 1.195 Er dette noe bra gitar, er det fin lyd i den. noe som har den. Tenkt og kjøpe den svarte: Endret 20. mai 2005 av MKej Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Når det gjelder akustiske gitarer går det et hovedskille kvalitetsmessig på selve lokket. De fleste økonomi-utgavene har lokk av laminat, mens noe dyrere gitarer bruker heltre i lokket. Av de siste finner man selve perlene - altså kvalitetsgitarer som faktisk blir bedre med årene. Ellers finner man de største kvalitetsforskjellene i type treverk, finish, hardware og evt. pickups. Om man vil teste gitaren for lyd, bør man finne et rom uten forstyrrende elementer, og gjerne sette seg med fronten inn mot et hjørne. Og man kan endre lydkarakteristikken ganske mye bare ved å eksperimentere med ulike strengesett. T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå