Tuttebobo Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 *sip* 8333495[/snapback] Ahh.. Høres interessant ut Må testes ut Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) når filmen er på 2,22 er det et riff som høres sykt stilig ut! alle steder jeg har letet etter Aces High tabben, finner jeg bare den andre gitaren... noen som kan tabbe det riffet for meg 8333433[/snapback] Hører ikke noe riff der jeg, bare en divebomb. Det kommer et riff ti sekunder senere? Geir 8333537[/snapback] samma det... den som adrian smith spiller, sammtidig som dickson sier ''FLYYYY TOOO LIIIIVE, AAAACES HIIIIIIIIIIIGH'' hvis det heter divebomb, kan du tabbe den til meg? Endret 8. april 2007 av Valkyria Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Åssen funker sånne sustain pickuper egentlig? Har sett Jackson f.eks selger moen modeller med dette.. 8332980[/snapback] Har en sånn sustainergitar, en Fernandes Retrorocket pro II. http://fernandesguitars.com/sustainer.html Som TWFA skriver, så lager gitaren et magnetfelt som setter strengene i vibrasjon, sånn helt av seg selv, helt uavhengig feedback av forsterkeren. Systemet fungerer helt fint med clean lyd, men "sustainen" kommer fortere med litt vreng. Jeg er litt i tvil om noe av signalet forsterkes og sendes tilbake til strengene, tror systemet er enklere enn som så, jeg tipper det bare lages et magnetfelt med den fremste pickupen. Grunnen til at jeg tror det, er at hvis man ikke passer på å dempe, setter gjerne gitaren en annen streng enn den man slo an i bevegelse. Kan også bekrefte at sustainen er "evig", så lenge det er batteri i gitaren. Det tar aldri slutt.. Angående batteri, gitaren er et batterisluk av de sjeldne. Tror jeg må rigge meg opp med en spesialkabel, så jeg får foret den via en liten strømforsyning. Den simpelthen eter 9 voltsbatterier. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg er litt i tvil om noe av signalet forsterkes og sendes tilbake til strengene, tror systemet er enklere enn som så, jeg tipper det bare lages et magnetfelt med den fremste pickupen. Grunnen til at jeg tror det, er at hvis man ikke passer på å dempe, setter gjerne gitaren en annen streng enn den man slo an i bevegelse. Kan også bekrefte at sustainen er "evig", så lenge det er batteri i gitaren. Det tar aldri slutt.. 8334006[/snapback] Litt usikker på hvor (om) vi er uenige her. Et eller annet må jo trigge disse vibrasjonene (sette dem igang), og det må være det siste anslaget, ellers ville jo strengene vibrere hele tiden? At magnetfeltet ikke er selektivt er greit nok, det ville da også være nokså umulig å lage et magnetfelt som bare rettet seg mot en streng. Geir Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Skulle sikkert ha nevnt at man ikke trenger å slå an en tone. Setter man en jack inn i gitaren (spenning på), og setter den fra seg, vil den "stå og spille for seg selv", helt uten forsterker eller behov for klimpring. Er litt i tvil på hva som "trigger" starten på tonen, men en lyd i rommet kan være nok. Blir som en vanlig gitar støttet opp mot en forsterker, det. Uansett er dette en liten detalj, men var for å fortelle at systemet er ganske simpelt, det er ikke rettet mot en og en streng, for eksempel. PS. Skulle du slumpe på å være i nærheten av Hamar noen gang, er du hjertelig velkommen til en kaffekopp, og å teste gitaren. Endret 8. april 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 når filmen er på 2,22 er det et riff som høres sykt stilig ut! alle steder jeg har letet etter Aces High tabben, finner jeg bare den andre gitaren... noen som kan tabbe det riffet for meg 8333433[/snapback] Hører ikke noe riff der jeg, bare en divebomb. Det kommer et riff ti sekunder senere? Geir 8333537[/snapback] samma det... den som adrian smith spiller, sammtidig som dickson sier ''FLYYYY TOOO LIIIIVE, AAAACES HIIIIIIIIIIIGH'' hvis det heter divebomb, kan du tabbe den til meg? 8333843[/snapback] *bump* Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 samma det...den som adrian smith spiller, sammtidig som dickson sier ''FLYYYY TOOO LIIIIVE, AAAACES HIIIIIIIIIIIGH'' hvis det heter divebomb, kan du tabbe den til meg? 8333843[/snapback] Nei, det er ikke det "samma det". En divebomb er ikke noe å tabbe. Du holder bare samme tonen/akkorden, rykker litt i vib-armen og så presser du den langsomt helt i bånn. (Det fordrer selvsagt at du har floyd-vib eller lignende på gitaren.) *bump* 8334901[/snapback] [Moderator-hatten på] Bumping er i strid med retningslinjene for forumet, med mindre det går minst 24 timer mellom hver. Vi har et liv utenfor forumet alle sammen, og det er ikke noe poeng i å mase på folk som svarer for å være snille. Geir Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 ok... men hvordan gjør man den divebombingen? det høres ut som om han tar 2 toner der den første er ca 3 toner lavere enn den andre, og på den andre rykker han i vib-armen, mens tonen daler... (hvorfor daler tonen, når han holder gitaren i ro?) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 ok... men hvordan gjør man den divebombingen?det høres ut som om han tar 2 toner der den første er ca 3 toner lavere enn den andre, og på den andre rykker han i vib-armen, mens tonen daler... (hvorfor daler tonen, når han holder gitaren i ro?) 8335251[/snapback] Når du trykker på vib-armen, heves bakenden av stolen, og dermed slakkes strengene. Jo mer du trykker, jo slakkere blir de. Dermed synker tonen. Prøv en gitar med vib, så skjønner du fort hvordan det virker. Geir Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 har vib på gitaren min jeg lurer bare på hvordan han lager tonen... den kommer ikke av at han bare bruker vib-armen. hva er det han gjør? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hm- synes det er godt beskrevet, da, men kan være at han bruker det som på nynorsk heter "Natural harmonics", dvs at man bare setter fingeren ned på strengen der du naturlig avbryter strengens naturlige svingninger. Ikke klemme den ned mot gripebrettet. Så slår du an tonen. Sjekk Justinguitar for nøye instruksjon. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 hva er så spessielt med de floyd vib-armene egentlig? hører mange snakker om at de er så god, men hva er forskjellen på floyd-vib-arm og helt vanlig vib-arm? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) har vib på gitaren min jeg lurer bare på hvordan han lager tonen... den kommer ikke av at han bare bruker vib-armen. hva er det han gjør? 8335709[/snapback] Han bruker bare vibarmen, der, høres det ut som.. Er jo bare en divebomb? Edit: "Dive-bomb".. xD Endret 8. april 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 det kommer ikke lyd av at han rister i vib-armen. med vib-armen får han lyden til å gå opp og ned Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er en divebomb.. Er ikke bare å riste i armen, men slakker strengene såpass langt ned at den lyden kommer.. Hør på Van Halen - Eruption så skjønner du hva jeg mener Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 jeg får det ikke til... selv med fult volum. det du mener er at vi ikke skal berøre strengene? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Joda, skal berøre strengene, ikke bland saker og ting her nå.. Du spiller tonen du skal, og "diver".. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) http://www.vintagegitar.no/content/blogcategory/77/109/ ÅÅH! Har lyst på hollowbody med vinglepinne =(( Endret 8. april 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 http://www.vintagegitar.no/content/blogcategory/77/109/ ÅÅH! Har lyst på hollowbody med vinglepinne =(( 8336899[/snapback] Olala! Er Reverend Gitarene noe å skryte av? Grei pris på dem hvertfall Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Har Arne tatt dei inn er dei i alle fall ikkje dårlege. Har høyrt mykje bra om dei fra før og. Jakta på den ultimate overdriven er forresten igjen påbegynt, og pedalarsenalet blir straks oppgradert med ein Bixonic Expandora. http://www.godlyd.no/default.asp?page=19&p...ct=257&p257_v=1 Då treng eg berre den ultimate distortion'en i tillegg, så burde alt vere i boks. =P Lurer på å anskaffe ein Radial Tonebone Classic etter kvart. Då burde eg klare meg med dei to, pluss T-Rex Alberta. Kanskje ein Fulltone '69 for klassisk fuzz saman med ein god up-octaver. Dæven, effekter er moro. ^^ Endret 8. april 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå