KompleX Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jaja, kan se ut som om det blir en RG2550 på meg, med Tremol-no ferdig innstalert. Najs Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 1. Kor god er egentleg Epiphone LP Standard? Kva er den god på og kva er den ikkje god på? 2. er Yamaha APX500 og YAmaha APX700 gode i sin prisklasse? Kva er forskjellen på dei? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Noen som kan finne noen akkorder ut av denne sangen? http://www.myspace.com/acres Sangen Walking Next to You. Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Skal selv kjøpe en RG321MH, men skal erstatte mikkene med EMG 85/81 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Skal selv kjøpe en RG321MH, men skal erstatte mikkene med EMG 85/81 8279283[/snapback] Er ikkje de pickupene litt dyre til å sette på en såpass billig gitar? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Du kan jo alltids ta ut pickupene igjen og sette inn de originale når du skal selge gitaren, så det gjør ikke noe. Bedre pickuper gjør en bedre gitar i de fleste tilfelle, det gjelder selv en billig en. Men det er selvsagt mindre vits i dersom den ikke er tålelig god å spille på... Geir Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Ahhh ... nå kan jeg endelig lese på forumet igjen. Er hjemme alene og huset er ikke helt i form tror jeg; varmtvannet funker ikke, nettet funker ikke (koser meg med naboens usikrede 20Mb linje for øyeblikket) og DVD-spilleren fungerer ikke. Gitaren funker heldigvis. Endret 1. april 2007 av EvenT Lenke til kommentar
Eilertn Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har spilt gitar i snart 5 år nå, og har nå tenkt å kjøpe meg en Epiphone G-400 eller den samme modellen bare faded. Noen som har noe bra/dårlig å si om denne gitaren? Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Du kan jo alltids ta ut pickupene igjen og sette inn de originale når du skal selge gitaren, så det gjør ikke noe. Bedre pickuper gjør en bedre gitar i de fleste tilfelle, det gjelder selv en billig en. Men det er selvsagt mindre vits i dersom den ikke er tålelig god å spille på... Geir 8280350[/snapback] Jepp, det er sant! Men jeg er GANSKE komfertabel med Ibanez gitarene(spesielt RG serien), og med EMG, tror jeg at jeg har sounden min. Prisen kommer på ca. 5000 med EMG inkl. En billig gitar betyr ikke at den er dårligere, hadde de hatt EMG inni den, kunne de sikkert solgt den for 5999,- eller noe slikt, men det gjør ikke gitaren til en bedre gitar TWFA, vet du forresten hvor det er best å plassere 81/85'en? Det er 2 plasser til hvor man skal sette dem, høres 85 best ut nede, eller oppe? Gitaren har forresten mahogony kropp, har hørt at EMG og mahogony er i harmoni, noe sant i dette? Endret 2. april 2007 av SaintedThomas Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) På sound1.no så var faktisk cube30 vesentlig billigere enn 30x. Det er ikke så stor forskjell på de heller... 8265406[/snapback] Cube30x har så vidt jeg vet litt mer effekter enn 30, også har den innebygd tuner 8272299[/snapback] Forskjellene er en simpel innebygget tuner, powersqueezer og dyna amp. Ellers er forsterkerene helt like. I mine øyne synest jeg absolutt ikke dette kan forsvares med et pristillegg på over 450 kr (over 20% dyrere mao. | sound1.no). Veil. pris som de gjerne opererer med i vanlige butikker er det ikke stor forskjell på likevel. Er på noe rett over 100 kr. Dette er altså mine vurderinger tatt til hensyn med økonomi da Endret 2. april 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 TWFA, vet du forresten hvor det er best å plassere 81/85'en? Det er 2 plasser til hvor man skal sette dem, høres 85 best ut nede, eller oppe?Gitaren har forresten mahogony kropp, har hørt at EMG og mahogony er i harmoni, noe sant i dette? 8290498[/snapback] "Alle" heavy gitarister setter 81 i stolen og 85 ved halsen, EMG-81 har kraftigere signal og egner seg til solo. Noen unntak finnes, f. eks. Kirk Hammet bruker to stykk 81, men akkurat det er et oppsett som bare egner seg til en ting. Med en av hver får du et større spenn i toneutvalget. Mahogny (som det skrives på norsk, mahogany på engelsk) er i grunnen en utmerket tresort for alle typer pickuper. EMG'er er aktive pickuper med en forforsterker som former signalet, og er egentlig relativt lite avhengig av treverket i forhold til andre pickuper. Men om noe er mahogny et "varmt" treslag tonemessig, og hindrer at tonen blir for skrikete. Og treverket betyr en del for sustainen, som mahogny har mye av. Med forbehold om at Ibanez/EMG type gitarister ikke er helt i min gate... Geir Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 You continue to amaze me Takk for tips og tricks Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Gi meg ei skei, og eg skal ète den opp på 1-2-3. Namm. Endret 2. april 2007 av huf Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 har ikke helt sansen for overdrevet slitte gitarer. Skal det der være naturlig slitt/brukt? Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 har ikke helt sansen for overdrevet slitte gitarer. Skal det der være naturlig slitt/brukt? 8295384[/snapback] Den er naturlig ja. '72. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Merkelig fenomen det der, med ferdigslitte gitarer. Synes jeg ser for meg prisliste hos bilforhandleren: NÅ! Ferdig AGED bil: - Bulk i dør fra kr 2000.- - Steinsprut, denne uken kr. 500 - Riper i lakken, 50 kroner pr. cm - Sprek i støtfanger, 3500.- Tviler på at det er så mange som slår til.. Endret 2. april 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Men no har det seg slik at den der ikkje var ferdigslitt da... Men jeeez eg tar poenget ditt. Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Noen som har en god måte å få til pinch på, får det ikke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå