Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få sansen for å spille akkustisk gitar nå de to siste ukene. Jeg kan de fleste akkorder og vil gjerne lære meg noen sanger der jeg kombinerer akkorder og fingerspill :) Den siste sangen jeg har begynt å like å spille er Pink Floyd med "Wish you were here". Er det noen her som vet om noen nye sanger jeg kan prøve/bryne meg på nå de neste ukene?

Setter pris på gode svar! :)

8226245[/snapback]

Obligatoriske klassikere;

Nothing Else Matters - Metallica

Tears in Heaven - Clapton

Patience - GnR

Stairway to heaven - Led Zeppelin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har begynt å få sansen for å spille akkustisk gitar nå de to siste ukene. Jeg kan de fleste akkorder og vil gjerne lære meg noen sanger der jeg kombinerer akkorder og fingerspill :) Den siste sangen jeg har begynt å like å spille er Pink Floyd med "Wish you were here". Er det noen her som vet om noen nye sanger jeg kan prøve/bryne meg på nå de neste ukene?

Setter pris på gode svar! :)

8226245[/snapback]

Obligatoriske klassikere;

Nothing Else Matters - Metallica

Tears in Heaven - Clapton

Patience - GnR

Stairway to heaven - Led Zeppelin

8230008[/snapback]

Også har vi Love iv Vain at Stones ;)

Lenke til kommentar

God kveld!

Jeg har bare et spørsmål om det å bestille fra USA.

Hvis jeg bestiller en LTD fra USA som der koster 5500 kroner; hvor mye må jeg regne med å betale alt i alt? Er ca. 8100 kroner godt tippet? Bare lurer på hvor mye jeg vil spare på å kjøpe den (LTD M-1000) i USA.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en Fender Stratocaster (Mexico) som blir fort ustemt ved bruk av

whammybaren. Jeg tenker det muligens er lusne stemmeskruer som er årsaken til problemet. Har dere anbefalinger til gode stemmeskruer? Gjerne med link til butikk.

Øystein :)

Lenke til kommentar

Lama:At den fort blir ustemt ved bruk av tremoloen har ikke noe med stemmeskruene å gjøre. De fleste gitarer blir utstemt ved bruk av tremoloen.

Martin Sama: Tror kanskje det blir nærmere 9000, men dette tror jeg TWFA vet ganske godt

Lenke til kommentar
God kveld!

Hvis jeg bestiller en LTD fra USA som der koster 5500 kroner; hvor mye må jeg regne med å betale alt i alt? Er ca. 8100 kroner godt tippet? Bare lurer på hvor mye jeg vil spare på å kjøpe den (LTD M-1000) i USA.

8235327[/snapback]

Er 23% Moms man må legge til er det vel? Siden musikkinstrumenter et tollfritt?

Lenke til kommentar
God kveld!

8235327[/snapback]

Er 23% Moms man må legge til er det vel? Siden musikkinstrumenter et tollfritt?

8235408[/snapback]

Ja, det er mulig. Meg jeg tenkte på hele pakken, frakt og slikt også. Leste et sted at en grei måte å regne det ut på er; prisen + 1000 *1.25.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...