GNUfan Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Anbefales ikke. Ibanez gitarer under 5xx serien er ikke å anbefale. Tremoloene er kopier av high-end utgavene. Powersound humbuckere har jeg ikke prøvd selv, men skal visstnok ha en helt røten lyd. Halsen kommer helt ann på smak og behag. Følelsen av kvalitet er etter min mening helt fraværende på billigere Ibanez gitarer. Se om du finner en brukt ibanez du *hint, hint* Men sånn helt seriøst, så anbefaler jeg virkelig å se etter noe brukt. Du får MYE mer igjen for pengene dine. Jeg har en Ibanez RG 420, og jeg mener det er en veldig fin gitar å vokse med, på grunn av spillbarheten. Kropp duger (ikke at jeg har peiling, men den duger), og det sitter en Wizard II hals på den, som jeg er veldig glad i... På selve gitaren syntes jeg at kvalitetsfølelsen absolutt er tilstedeværende. Drawback med min gitar er først og fremst Lo-TRS II-en, men jeg har satt den opp sånn at det iallefall går an å dive-bombe med den uten at den kreperer. Humbuckerne (Ibanez Infinity) er "greie", men absolutt ikke supre. Men, både whammy og humbuckere kan byttes med tiden når man vokser, og får man inn et par Evolution og en Floyd Rose Orginal/Proda har man en ganske brukbar gitar. Menmen, bra brukt er jo enda mer å foretrekke. 420-en er min første(og eneste) gitar og det var min gitarlærer som fant den til meg, brukt.. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 appropos gitarlærer - burde kanskje "skaffe meg" en snart Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Har tenkt å selge bassen og ellers alt eg ikkje bruker og kjøpe meg ein skikkelig Stratocaster no. Det blir skoj. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 mulig jeg og en kamerat (han andre gittaristen i bandet) skal reise til sverige for å kjøpe et par Jackson RR3 gitarer . (koster vel 6-7K elns.) Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Jeg trenger en brukt rør preamp, noen som vet om noen? Maks 1600,- Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Har tenkt å selge bassen og ellers alt eg ikkje bruker og kjøpe meg ein skikkelig Stratocaster no. Det blir skoj. Nice Hvaslags strat da? Amerikaner? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Sansynligvis, ja. Har jævlig lyst på ein SRV sign. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Hva må du ut med for en sånn da? Kjøpe nytt eller brukt? Det er ikke en av dem som har hardware i gull? Så en slik på finn.no for en uke siden ca Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Joda, det er den. Må ut med ca 12k inkl mva. og frakt ny fra statene. Edit: http://www.music123.com/Fender-Stevie-Ray-...at-i54085.music Endret 17. mai 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Aiai. se her ja Men 12 laken virker jo ikke så grusomt for en sånn masterpiece Edit: Fant denne på finn.no nå: Link Endret 17. mai 2005 av knutmarius Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Noen som vet om andre filmer med "gitar-dueller", sånn som crossroads? eller fins det helt ordinære gitar-dueller som jeg burde sjekke ut ? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Aiai. se her ja Men 12 laken virker jo ikke så grusomt for en sånn masterpiece Edit: Fant denne på finn.no nå: Link Der har vi den, ja. Men betaler heller 12.000 for ein ny. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Der har vi den, ja. Men betaler heller 12.000 for ein ny. Ja det kan jo forstås. Når man først skal ut med såpass mye penger så vil man helst at den skal skinne i henda dine tenker jeg Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Nettopp det. Ingenting som slår lukta av fersk gitar. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Nettopp det.Ingenting som slår lukta av fersk gitar. Ingen ting som man kan nevne uten å få advarsel hvertfall hehe Lenke til kommentar
ML Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) mulig jeg og en kamerat (han andre gittaristen i bandet) skal reise til sverige for å kjøpe et par Jackson RR3 gitarer . (koster vel 6-7K elns.) hvorfor reise til sverige for å kjøpe RR3? Riff skaffer jo på bestilling, og Marios musikk har jo også RR3. Kjøper du en RR3 Transparant Black så koster den jo bare 4800,- på Marios musikk. Og du får den gitaren fra 5400,- opp til 6300,- (spørs hvilken farge) ellers i Norge. Endret 18. mai 2005 av ML Lenke til kommentar
hylo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Nettopp det.Ingenting som slår lukta av fersk gitar. Ikkenoe slår lukta av custom made strat. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Å, hold kjeften på deg! Endret 18. mai 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Ikkenoe slår lukta av custom made strat. Give us a picture, mate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå