Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Anbefales ikke.

Ibanez gitarer under 5xx serien er ikke å anbefale.

Tremoloene er kopier av high-end utgavene. Powersound humbuckere har jeg ikke prøvd selv, men skal visstnok ha en helt røten lyd. Halsen kommer helt ann på smak og behag. Følelsen av kvalitet er etter min mening helt fraværende på billigere Ibanez gitarer.

Se om du finner en brukt ibanez du :p*hint, hint*

Men sånn helt seriøst, så anbefaler jeg virkelig å se etter noe brukt. Du får MYE mer igjen for pengene dine.

Jeg har en Ibanez RG 420, og jeg mener det er en veldig fin gitar å vokse med, på grunn av spillbarheten.

Kropp duger (ikke at jeg har peiling, men den duger), og det sitter en Wizard II hals på den, som jeg er veldig glad i... På selve gitaren syntes jeg at kvalitetsfølelsen absolutt er tilstedeværende.

Drawback med min gitar er først og fremst Lo-TRS II-en, men jeg har satt den opp sånn at det iallefall går an å dive-bombe med den uten at den kreperer. Humbuckerne (Ibanez Infinity) er "greie", men absolutt ikke supre.

Men, både whammy og humbuckere kan byttes med tiden når man vokser, og får man inn et par Evolution og en Floyd Rose Orginal/Proda har man en ganske brukbar gitar.

Menmen, bra brukt er jo enda mer å foretrekke. 420-en er min første(og eneste) gitar og det var min gitarlærer som fant den til meg, brukt.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mulig jeg og en kamerat (han andre gittaristen i bandet) skal reise til sverige for å kjøpe et par Jackson RR3 gitarer :D. (koster vel 6-7K elns.)

hvorfor reise til sverige for å kjøpe RR3? Riff skaffer jo på bestilling, og Marios musikk har jo også RR3. Kjøper du en RR3 Transparant Black så koster den jo bare 4800,- på Marios musikk.

Og du får den gitaren fra 5400,- opp til 6300,- (spørs hvilken farge) ellers i Norge.

Endret av ML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...