Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gitarens lydegenskaper påvirker sluttresultatet, men former du mye på lyden i programmet så er det ikke alltid like gjenkjennelig.

--

Har ikke satt meg noe godt inn i line6 sine plug'n'play lydkort, vet noen hvilke fordeler guitarport har ovenfor UX1 og UX2? Bruker de ikke noe av den samme programvaren?

8158834[/snapback]

Tror de bruker akkurat det samme. Forskjellen er vel at Guitarport kun er til èn gitar, mens UX1 / UX2 også er med en egen mic inngang, slik at man kan ta opp to spor samtidig.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker C- dur, er det et halvt trinn mellom e og f, og mellom h og c.

Således er eksempel en riktig.

Nå finnes det mange flere skalaer enn durskalaen, så i andre skalatyper vil de to halve trinnene være på andre steder.

Andre skalatyper er anderledes. Tolvtoneskalaen, for eksempel, har bare halve trinn.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Hei,

noen som har opplevd at de har spilt VELDIG mye, slik man blir sår på tuppen av fingerene (på venstrehånden)? Må øve til en konsert, men vet ikke om det er lurt å fortsette når man har vondt. Noe som hjelper (helst ikke: "ikke spill på en stund", ganske uaktuelt.)?

Er ikke fysisk sår.. tror det ligger "under" huden på fingertuppene... eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å kjøpe meg en el-gitar. Fra før har jeg en akustisk gitar. Disse er jo veldig enkle, da man ikke trenger noe tilleggsutstyr for å bare spille på hobbybasis. Men el-gitarer er litt mer kompliserte ...

Jeg har tenkt å kjøpe en Les Paul. Å kjøpe en ekte Gibson Les Paul blir nok litt i dyreste laget til mitt bruk, som bare kommer til å bestå av hobbyspilling hjemme og sammen med kamerater. Tenker derfor på å kjøpe en Epiphone Les Paul til en rundt 4000,-. fra USA. Grei pris for en god gitar til mitt bruk. Men siden min erfaring med el-gitarer fra før er dårlig, kan jeg lite om hva man ellers trenger. Så derfor:

1. Trenger jeg noe mer enn gitaren og en grei og liten forsterker for å begynne å spille? Tenker da ikke på ekstrautstyr som reim, plekter osv, dette kommer selvsagt utenom. Forstår jeg det riktig når jeg sier at det bare er til å kjøpe gitaren og forsterkeren, koble dem til, og spille?

2. Fungerer alle forsterkere til alle elektriske gitarer? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg er n00b når det kommer til gitarforsterkere. :p

3. Følger det med kabel når jeg kjøper forsterker? Hvis ikke, hvor kan jeg kjøpe og hvilken pris snakker vi?

4. Har noen en god forsterker å anbefale til maks 2500-3000,-?

Takk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...