apegryn Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 joda stemmer det. Du kan se det er et kryss foran C i skalaen. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) dersom du fortsetter skalaen, ser du at kryssene til venstre passer inn med notene. (C og krysset som hører til C har jeg markert med grønn) Endret 14. mars 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Får 2 stk. EMG(81/85) plass i en Ibanez RG321MH? Hvis det gjør det, blir nok dette mitt neste gitarkjøp eg vet ikke sikkert om pickupene vil passe eller ikke, men etter hva jeg fostår så går disse på batterier og det vet jeg ikke om du har plass til på den gitaren. Men jeg er ikke sikker, noen andre vil antagelig gi deg et bedre svar 8153326[/snapback] Hørte at det var en spesielt kropp på denne mahogony eller noe slikt, har lest på nettet om folk som hadde planer om å sette inn EMG, men har ikke sett noe ferdig produkt ennå Noen andre som kan svare? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Edit: Så i teorien er E# og F det samme, og Fb er det samme som E. Skjønner? 8153866[/snapback] Jeg har aldri hørt at man kan si E# siden det likevel er en halvtone mellom E og F. I Norge har vi en tendens til å skrive mest med # og vi legger da til en 'iss i uttalen. Ciss, Ess, Fiss osv. Husk at bokstavene har opprinnelse i C-dur og at det i mellom bokstavene E-F, C-B ikke er heltone, men halvtone! 8153935[/snapback] Feil, Ess = Eb. Endret 14. mars 2007 av Seian Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Edit: Så i teorien er E# og F det samme, og Fb er det samme som E. Skjønner? 8153866[/snapback] Jeg har aldri hørt at man kan si E# siden det likevel er en halvtone mellom E og F. 8155721[/snapback] Det kommer an på skalaen. Hvis du spiller i Diss moll (D# moll) så er det unaturlig å bruke F fordi du også får F#. Det ville bli: D# - F - F# - G#... Da er det riktigere å si at det er kryss for E (siden det faktisk er det det er): D# - E# - F# - G#... Om du derimot sier at det er Ess moll, som er akkurat samme skalaen, sier du F, fordi da blir tonerekken: Eb - F - Gb - Ab... Geir Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Edit: Så i teorien er E# og F det samme, og Fb er det samme som E. Skjønner? 8153866[/snapback] Jeg har aldri hørt at man kan si E# siden det likevel er en halvtone mellom E og F. Jo det kan man. Det er når man spiller F# og F i samme takt. isteden for å bruke oppløsningstegne og # hele tiden skriver man E#-F#-E-F isteden for F-F#-F"oppløsningstegn"-F#-F"oppløsningstegn" Jeg har til og med sett 2 # og 2 b'er på samme tone som blir da hel tone opp og ned... akkurat dette blir litt gresk for meg hvorfor man gjør. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Man gjør det som regel fordi man allerede har et fortegn fra før på grunn av tonearten, og ønsker å heve/senke tonen et trinn utover dette. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Ja men man setter oppløsningstegn på fast fortegn også, men når det er begge deler i samme takt eller frase blir det feil å sette oppløsningstegn Endret 14. mars 2007 av Hidephix Lenke til kommentar
ngk Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Men det kunne vært løst MYE enklere, og billigere med en balansert impedansetilpasset kopling. Men seff kult å reklamere med digital teknologi... ngt: Hvor var MIDI-porten? 8151000[/snapback] ok kanskje ikke akkurat innebygd i gitaren..... skal du ha MIDI må du ha en omformer etter digital boksen Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Her kommer tøffe tøffe tøffe tøff! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Her kommer tøffe tøffe tøffe tøff! 8157207[/snapback] Burde jeg ikke hatt en sånn i Tele-samlingen min? Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Absolutt. Så selge til meg når du går lei av den. ;D Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) En tele synest jeg skal ha tele headstock, men foruten det er det snobegitar Endret 14. mars 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Akkurat på den der passar 70's headstocken utmerka. Du får Custom-utgave med vanleg tele-headstock òg, men då med singlecoil i bridge. Er jo eigenteleg berre kroppen som er tele med den der. Endret 14. mars 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Seian Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Det kommer an på skalaen. Hvis du spiller i Diss moll (D# moll) så er det unaturlig å bruke F fordi du også får F#. Det ville bli: D# - F - F# - G#... Da er det riktigere å si at det er kryss for E (siden det faktisk er det det er): D# - E# - F# - G#... Om du derimot sier at det er Ess moll, som er akkurat samme skalaen, sier du F, fordi da blir tonerekken: Eb - F - Gb - Ab... Geir 8155881[/snapback] Haha, der røyk min tillit til korpsteorien min ;( Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Har lurt på å kjøpe litt utstyr slik at jeg kan ta opp el gitar. Har fra før en halvakustisk kassegitar som jeg bruker til opptak. Vil ha el gitar for å legge på litt soloer og tyngre ting. Har sett på Line6 GuitarPort, men finnes det andre (kanskje bedre) løsninger? Vil ha et "komplett" opplegg dvs med valg av forskjellige amper, med effekter og vil ha det så enkelt som mulig. Amplitube og GuitarRig er jo gode plugins, men er vel en god del dyrere? Og har kvaliteten på gitaren noe å si når jeg tar opp på denne måten? Eller har det ingenting å si pga at det kun er simulering av forsterkere og ikke gitaren koplet inn i en ekte forsterker. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Absolutt. Så selge til meg når du går lei av den. ;D 8157450[/snapback] Jeg tenkte det nå heller motsatt jeg. Geir Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Gitarens lydegenskaper påvirker sluttresultatet, men former du mye på lyden i programmet så er det ikke alltid like gjenkjennelig. -- Har ikke satt meg noe godt inn i line6 sine plug'n'play lydkort, vet noen hvilke fordeler guitarport har ovenfor UX1 og UX2? Bruker de ikke noe av den samme programvaren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå