Jørnan Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hehe ... De hadde foresten den perfekte nerd-gitaren der Har ikke bilde av den, men det var en vanlig el-gitar, men bak var det en skjerm på rundt 8-9 tommer som var berøringsfølsom. Inni var den en datamaskin og Windows XP. Sikkert praktisk hvis du skal bruke Guitar PRO eller ta opp det du spiller Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Så genialt. Men det hadde jo egentlig ikke vært så vanskelig å lage selv? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Tar jeg mye feil hvis jeg tror at en Pod XT kan brukes med et 9-volts batteri uten strømadapter, kan ikke finne noe på nett som bekrefter det. Her sitter jeg og fikk 7000 som jeg hadde glemt at jeg skulle ha og er såå nær på å enten kjøpe en Pod XT eller en Vox Tonelab og klarer ikke å bestemme meg... Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har straks bursdag:) og har tenkt meg en ny el. Gitar... noe lignendes en Les Paul Clasic Custom. Men så mye penger får jeg nok ikke ^^ så lurte på er Epiphone Custom en bra kopi? (i forhold til spillbarhet og lyd?) Lenke til kommentar
Erti Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei, jeg vil lære meg å spille gitar, har funnet frem den gamle 'BigSound' gitaren jeg fikk for ... *telle*.. 12 år siden... har kjøpt strenger og ordnet så den er 'hel' igjen. Det beste jeg har funnet hittil er http://fuv.hivolda.no/prosjekt/hunstmo/ på nett for å lære meg 'the basics'. er det andre gode sider der ute? Etterhvert er det jo elektrisk som er spennende, men det får vente til lommeboka tillater innkjøp, og evnene blir bedre.. På den siden jeg ser på er det nokså oversiktlig, men jeg har problemer med å se hvilke bånd som benyttes til de forskjellige akkordene.. fx står det hvilke strenger som skal holdes nede, men ikke hvor på halsen til gitaren.. noen som har en oversikt over dette? Erti Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 tjaa... Jeg ville nok tatt meg frihet til å få en Gitar Lærer, eller spørre en venn som spiller Gitar, Mye lettere å lære av en annen en over internett! men kan ramse opp Hvilke bånd noen er i: Vanligvis så står det 3 fr (3rd, Fret tror jeg det står for) eller noe hvis det er i 3 bånd men nesten alle(untatt Barè grep) er starter i de 2 første bånd, og er innen for de 3 første båndene. på Em, så er der de to dottene i 2. bånd håper det var til litt hjelp Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Har et lite skala.relatert problem her: Hvis dere ser på denne siden: http://www.theorylessons.com/pentpos.html Der er det er bilde av 5 bokser, som hver inneholder en del av av pentaton-skalaen. Greit nok. Men, hvorfor er det 12 noter i hver inndeling, når det skal være en 5-toners skala? Eller er det jeg som ikke tar skjemaene på den siden helt? Skal alle boksene spilles fra mørk E-streng til lys E-streng, eller skal jeg begynne med rotnotene? Forsåt ingenting Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Den er femtoners. Frå prim til oktav spelar du 5 tonar. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Den er femtoners. Frå prim til oktav spelar du 5 tonar. 8019229[/snapback] Takker. Ble klarere nå. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg vil gjerne har mer rock-lyd ut av gitaren min. En venn av meg sier at det er forsterkeren min som gjør det, og at jeg burde få en bedre forsterker. Men vil det hjelpe? Eller må jeg bytte pickups og slikt? Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hvilken gitar/forsterker har du? Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg har en Ibanez GSA60 og en Alfwood 20W. Alt jeg vet om de. Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Vet ikke mye om forsterkeren, og google gir meg ingenting. Men det du gjør er at du velger humbuckeren og på forsterkeren skrur du alt som har med gain å gjøre i været. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ok! Takk for svar. Er veldig nybegynner på gitar. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Nokon som har akkordane til Into the sea av sivert høyem? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Noen som har noen fine 12-strengers gitarer å anbefale? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg vil ha talk-box! Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg vil ha talk-box! 8022305[/snapback] Ka e da? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Instant Bon Jovi. Ooo-a-wooo-a-woah-woah! Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 talk box virke litt stress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå