lassaron-jon Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Liten snutt med Petrucci. 8001018[/snapback] høver det med ein liten LOL no? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg begynte på gitarkurs idag (jeg er kjempe n00b) I avisen stod det at dette var et jazzgitarkurs, og at vi ikke trengte noen forkunnskaper. perfekt for n00bs tenker jeg. det viste seg at læreren vår forventet at vi kunne navn på alle akordene, og vite hva en oktav (og en annen ting som jeg ikke husker navnet, men den går under samme kategori som en oktav) og f eks hva en C-dur er. som sagt så er jeg kjempe-n00b, og trenger litt hjelp til å hvertfall få vite navnene på de forskjellige tingene... kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) På hagstrøm i Bergen i kveld ble det arransjert en gitarkonkuranse hvor førstepremien var en Swede hagstrøm gitar... jeg mødte opp for å se en kompis, Pål, spille. Det var ganske mange som hadde meldt seg opp, men bare 4 av de oppmeldte kom, og 2 andre som ikke var oppmeldt spillte. Alle fikk 30 sek til å hvise hva de kunne, men da alle var ferdig bestemte "jurien" seg for at alle skulle få en sjangse til, da de mente lyden var for pinglete. Reglene var enkle. Alle måtte spille på en Svart Hagstrøm Swede, og de fikk ikke lov å spille det samme i finalen. Det vil si at ingen av deltakerene hadde spillt på gitaren før opptreden. Den hadde 0.9 strenger om jeg hørte riktig. Pål hadde tatt med seg sin hvite Alexi Laiho Esp, men fikk vite der at alle skulle stille likt. Etter første opptreden fortalte han meg at han ble helt sjokkert over giteren de måtte spille på. Den var ikke så god som den svenske hagstrøm-levrandøren fortalte i et slideshow om Hastrøm Guitars dør konkurransen. Pål slo til med i første runde( begge forsøkene, men fikk det skikkelig til i andre.) Han kom til finalen sammen med en kar som var meget flink, og hadde en bra SRV cover. den 3. finalisten var en Jente som kom litt for sent til konkuransen, og hadde løpt i kulden helt fra Busstasjonen. Hun hadde hele Hagstrøm-Crewet i ryggen, og det virket nesten som hun kom til finalen fordi hun var "kald på fingrene" i første ommgang. I Finalen spillte Jenten et Grieg stykke, mens Pål og SRV improviserte, og desverre trakk SRV det lengste strået Sistnevnte, kom på tredje. Kameraten min på andre, og Blues man på 1. Om jeg hørte riktig skal det sendes på Nrk i morgen halv 7. Endret 22. februar 2007 av Slettet+1242 Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 I was there Pål sku ha vinni Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 $1500 electric guitar made from 1/3 of a $15 Ikea table Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) I was there Pål sku ha vinni 8002882[/snapback] Jepp. Men så besto jurien av kvalifiserte folk, så det er vel ikke så mye å krangle på Men med tanke på at det var 100% improv og an holdt ut det hele minuttet, mot 30 sec og cover, syntes jeg avgjørelsen var feil Endret 22. februar 2007 av Slettet+1242 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg begynte på gitarkurs idag (jeg er kjempe n00b)I avisen stod det at dette var et jazzgitarkurs, og at vi ikke trengte noen forkunnskaper. perfekt for n00bs tenker jeg. det viste seg at læreren vår forventet at vi kunne navn på alle akordene, og vite hva en oktav (og en annen ting som jeg ikke husker navnet, men den går under samme kategori som en oktav) og f eks hva en C-dur er. som sagt så er jeg kjempe-n00b, og trenger litt hjelp til å hvertfall få vite navnene på de forskjellige tingene... kan noen hjelpe? 8001465[/snapback] *bump* Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg begynte på gitarkurs idag (jeg er kjempe n00b)I avisen stod det at dette var et jazzgitarkurs, og at vi ikke trengte noen forkunnskaper. perfekt for n00bs tenker jeg. det viste seg at læreren vår forventet at vi kunne navn på alle akordene, og vite hva en oktav (og en annen ting som jeg ikke husker navnet, men den går under samme kategori som en oktav) og f eks hva en C-dur er. som sagt så er jeg kjempe-n00b, og trenger litt hjelp til å hvertfall få vite navnene på de forskjellige tingene... kan noen hjelpe? 8001465[/snapback] *bump* 8003279[/snapback] Her er en fin liten sak, de fleste, alle grepene iallefall Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei, har funnet ut av at min "stemmeboks" stemmer litt feil. Stemte gitaren med den før jeg skulle ned til en kamerat som skulle lære meg å spille litt. Så plugga jeg den i han sin stemmeboks, som er mye større og dyrere (inneholder også no effekter osv) som viste at den ikke var stemt riktig. Etter jeg stemte den etter den hørtes den bedre stemt ut og. Så da jeg lurte jeg på om noen av dere vet om noen bra gratis stemmeprogrammer til pcen, vis man bare kopler på gitaren i lydkortet. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hmm. lurer på å kjøpe ein akkustisk gitar med stålstrengar. Spørsmålet er kor mykje eg skal legge i den. og kva for ein eg skal kjøpe. Kva er foreksempel best for 4000,- 5000,- Kor mykje meir får eg for penga om eg går frå 4-5 tusen eller 6 tusen? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei, har funnet ut av at min "stemmeboks" stemmer litt feil. Stemte gitaren med den før jeg skulle ned til en kamerat som skulle lære meg å spille litt. Så plugga jeg den i han sin stemmeboks, som er mye større og dyrere (inneholder også no effekter osv) som viste at den ikke var stemt riktig. Etter jeg stemte den etter den hørtes den bedre stemt ut og. 8005629[/snapback] Rent bortsett fra at stemmeboksen din faktisk kan være dårlig, kan det være greit å ha et par ting i mente: 1. Dersom batteriet er gåent vil du får unøyaktige resultater. 2. Gitarstrengene påvirkes av temperaturen. Går du ute i vinterkulda med en gitar vil stemmingen endre seg. Den kan ha vært riktig hjemme og blitt feil på veien til kameraten din. Og den endrer seg igjen når du kommer innendørs. Den må få tid til å venne seg til temperaturen inne igjen før du stemmer. Før du kasserer stemmeboksen din ville jeg bedt kameraten din ta med sin stemmeboks over til deg, og så prøve begge (og med nye batterier.) Geir Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Takk Geir, skal prøve det du har skrevet. Er ikke så veldig lenge siden min onkel hjalp meg med å få bytta strenger så kan sikkert ha noe med det å gjøre og. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Vet noen hvordan en Squier Bullet (sq) fra 83 (Japan) er? Er den fra den tida Squier lagde sine beste modeller? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg begynte på gitarkurs idag (jeg er kjempe n00b)I avisen stod det at dette var et jazzgitarkurs, og at vi ikke trengte noen forkunnskaper. perfekt for n00bs tenker jeg. det viste seg at læreren vår forventet at vi kunne navn på alle akordene, og vite hva en oktav (og en annen ting som jeg ikke husker navnet, men den går under samme kategori som en oktav) og f eks hva en C-dur er. som sagt så er jeg kjempe-n00b, og trenger litt hjelp til å hvertfall få vite navnene på de forskjellige tingene... kan noen hjelpe? 8001465[/snapback] *bump* 8003279[/snapback] Her er en fin liten sak, de fleste, alle grepene iallefall 8004013[/snapback] så hva betyr de tingene jeg spør om? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Lyst til å se noe spesielt? Har nettopp sett verdens første el-gitar. Den var stygg Laget i 1931 og er utenfor USA for første gang i verden nå. Bilde (jaja, jeg er elendig til å ta bilde og hadde heller ikke annet en mobilen til kamera ): Endret 23. februar 2007 av jornan Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Opprinnelsen! All hail! Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Den der er ikke stygg! Det er jo en Rickenbacker "Frying pan" Endret 23. februar 2007 av eewar Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hehe. Det stod noe i den dur på den, ja Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Feilpost Endret 23. februar 2007 av eewar Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Lurer på hvordan den er å spille sittende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå