Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånne såkalte billiggitarer er det som oftest ikke mye info ute om.

Men så lenge det er strenger på den og den holder stemmingen og du får lyd i amp så holder det jo som nybegynnergitar ;)

EDIT- Aria Pro, ja.. :hmm:

Endret av edge
Lenke til kommentar
Heisann!

Etter mye leting har jeg endelig funnet en gammel el-gitar som jeg har fått låne. Den er av typen Asia Pro II, noen som vet noe om den?

//Nybgynner som ikke har snøring på gitarer!

7987843[/snapback]

Aria Pro, ja. Står det eit serienummer elns. på den? Evt. kvar den er laga. Er den frå Japan i rett tidsrom kan det vere ein kjempegitar.

Lenke til kommentar

Låter gjør det jo ;p Jeg er på ingen måte verdig en gitar enda, la alene en elgitar.. Viser orker jeg ikke spille, jeg trenger noe enkelt som kan gi meg litt mestingsfølelse, jeg :blush:

Til nå har jeg spilt Patterns In the Ivy fra Opeth, dog bare de 2 første linjene av tabben hvis man ser på Guitar Pro. (Gav meg en enorm mestingsfølelse da jeg hørte det låt som det skulle, men nå er liksom den rusen forbi)

Dermed trenger jeg noe nytt, forslag? Har sett på forslagene i nybegynner tråden, men noen var litt vanskelige, andre var litt lite "tiltalende" for meg.. PFT :]

Edit: Aria Pro, ja! hehe, det var jammen ikke lett å se at det var en "R" isteden for en "S".. Har et serienummer på den: 8072819 ellers står det svært lite på den

Endret av Jerix
Lenke til kommentar

Metallica - Nothing else matters er jo en klassiker.

Ellers kan du jo titte på Beatles, f.eks Let it Be, Yesterday eller Here comes the sun.

Det du ellers kan gjør er å høre på musikken du liker og finne fram gitartabs/akkorder. Om det ser for vanskelig ut hopper du jo over det, eller jobber med det til det sitter. Denne metoden er den jeg bruker stort sett :p

EDIT- Red Hot Chili Peppers - Otherside, og Californication er og greie sanger.

Endret av edge
Lenke til kommentar

Nothing else matters er vakker, og jeg har lært meg litt av den :]

Forslagene du nevner er midt i min gate, i allefall hva angår musikk. Har sett endel på Opeth sine tabs så langt, og de var litt vanskelige.

Skal ta en titt på de fra RHCP. Vinkle gjerne forlagene ned metal-gata om det finnes noe der! :]

Lenke til kommentar
Edit: Aria Pro, ja! hehe, det var jammen ikke lett å se at det var en "R" isteden for en "S".. Har et serienummer på den: 8072819 ellers står det svært lite på den

7987961[/snapback]

Hvis eg har forstått Aria sitt nummersystem rett, så er det ein Japan-produsert gitar fra 1980. Bør vere gode greier, i alle fall i treverk og håndarbeide.

Lenke til kommentar
Automatiske stemmeskruar? GE har dei. Kostar mangfoldige tusen.

7988310[/snapback]

Hørtes egentlig jævelig tungvint ut.. Hehe..

7988376[/snapback]

Tungvindt?

Trykke på ein knapp, så stemmer gitaren seg sjølv akkurat som du vil.

Handy.

7988428[/snapback]

Hvis det er så lett ja.. Da er det sikkert handy

Lenke til kommentar
En ting til! Har en kompis som har spilt i rundt 3 år nå, og han mener bestemt på at det er veldig dumt å lære seg gitar på den måten jeg driver med, altså hoppe over akorder læring osv. Hva syns dere?

Selv tror jeg det vil komme etterhvert som jeg spiller.

7988443[/snapback]

Enig med kompisen din.

Lenke til kommentar

I see.. Han snakket om at akorder ikke var så viktig innenfor nyere gitarspilling, da de fleste bare spilte halv-akorder (Er litt usikker på om det var slik han sa det..)

Hva er helt konkret problemet med å hoppe over den "kjedelige" delen? (akordpugginga) Kommer jeg da til å møte veggen senere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...