Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spurte tidligere her i tråden om gitarer som likner ESP-KH 2 serien, bare uten dødningshodene. Og ESP M-II er jo helt lik.

Det jeg lurer på er om M-II og KH-202/602 er lik å spille på? Jeg vet ikke om noen fysiske butikker som har M-II. Da er det vanskelig å prøve den. ;)

Og er det en god gitar? Spiller mye metal, rock, hard rock, og lurer på om dette kan være min " kanskje skal kjøpe "billlig"drømmegitar." Jeg syntes nemlig den ser temmelig rå ut! ;) Noen meninger?

EDIT! ESP LTD M-1000 var også veldig lekker, la meg vite hvis noen har, eller har prøvd en av disse! :thumbup:

-

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Nå står jeg mellom to valg:

Fender Stratocaster:

http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=4894

eller B.C. Rich junior V:

http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=3832

jeg vet at alle vil svare at stratocasteren er best, og kjøp den uten å nøle, men det har seg slik at jeg synest V-gitarer er så vanvittig stilige at jeg ikke klarer å bestemme meg! Når det gjelder å spille på gitarene, hva vil dere gi i karakter til lydkvalitet, lettspillhet og utseende? (bruk X/10)

og et spørsmål: hva er best av stratocasteren og Dean Dimo-O-Flame? http://www.musikkinstrumenter.no/product_d...&pkProduct=3670

(karakter)

tusen takk :D

Lenke til kommentar

Fenderen vil absolutt gi mer for pengene på alle måter. Resale value, altså hvor mye du får igjen når du skal selge den, spillekomfort (V-gitarer er grusomme å spille på sittende), kvalitet på materialer, byggekvalitet etc.

Dersom du har råd til å spytte inn litt til kan du klikke deg inn på www.marios.no gå inn på "Gitar/Bass" og "Fender" og deretter "Standard Series" under Mexican Stratocaster. Mexican Standard Fat Strat vil gi deg et ekstremt godt utgangspunkt for de fleste typer musikk, og særlig Maiden etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Er det noen som gidder å hjelpe meg i søken etter navnet på denne nydelige gitaren som meatloaf bruker på dette bildet?

MTL_Header_01.jpg

MTL_Header_04.jpg

Edit : Bildet er tatt fra www.meatloaf.net og jeg vet det er en B.c Rich, men noe mer finner ejg ikke ut :(

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Jeg spurte tidligere her i tråden om gitarer som likner ESP-KH 2 serien, bare uten dødningshodene. Og ESP M-II er jo helt lik.

Det jeg lurer på er om M-II og KH-202/602 er lik å spille på? Jeg vet ikke om noen fysiske butikker som har M-II. Da er det vanskelig å prøve den. ;)

Og er det en god gitar? Spiller mye metal, rock, hard rock, og lurer på om dette kan være min " kanskje skal kjøpe "billlig"drømmegitar." Jeg syntes nemlig den ser temmelig rå ut! ;) Noen meninger?

EDIT! ESP LTD M-1000 var også veldig lekker, la meg vite hvis noen har, eller har prøvd en av disse!  :thumbup:

-

Martin

7964051[/snapback]

Ingen erfaringer med enten ESP M-II, eller ESP LTD M-1000?

Lenke til kommentar
hva er egentlig best/forskjellen på en standar stratocaster og en mexican stratocaster?

7969761[/snapback]

Standard strats lages både i Mexico og i USA. Den amerikanske har noe bedre utstyr, (stemmeskruer etc.), men koster også dobbelt så mye. Byggekvaliteten er minst like god på de meksikanske, etter min mening, så de gir mer for pengene. Om budsjettet er litt stramt ville jeg vurdert de meksikanske. Men først ville jeg prøvespilt dem begge.

Om noe synes jeg pickupene på Mexico-straten er noe pinglete, men det er en smakssak. Og om du kjøper en meksikansk kan du alltids bytte pickupene, og fortsatt ha noen tusenlapper til overs...

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er en meksikansk standard. De amerikanske heter American Standard, mens Mexico-modellene bare heter Standard.

Gitaren du linker til er en veldig god gitar, men den har såkalte single coil-mikrofoner i alle tre posisjoner, noe som gir en lyd som er bedre egnet til stilarter som ikke krever fullt så mye vreng som Iron Maiden-type metal.

Derfor ville jeg sjekket ut gitaren jeg tipset om på forrige side, det er også en Mexico-strat, men med en såkalt humbucker-mikrofon i tillegg til to single coils. Denne passer bedre til metal.

Lykke til uansett hva du kjøper!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...