lassaron-jon Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kor mykje skal det til for å sprenge ein Roland cube 30 watt? Eg har ikkje peiling på kor høgt eg kan spele foreksempel når eg har på instillinga som heiter metall.... Kva skal til for å sprenge ein slik forsterkar? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei! Er det noen som vet om en gitar som likner ESP KH-2 serien? Jeg bare lurer på om det finnes én, fordi dødningshodene på KH-2 serien er litt harry syntes jeg. Så hvis noen vet om gitarer som likner, med EMG pickups, og samme prisklasse som KH-202/602 (6000-12000), gi meg noen tips! For de som ikke vet hvordan den ser ut, så er det denne: Klikk på meg Ingen som kan hjelpe meg? 7943262[/snapback] Hehe, husker at du sa at du ikke syntest det jeg Uansett, har du bestemt deg for å velge floyd rose gitar? 7946766[/snapback] Jeg prøve den litt i butikk og syntes dødningshodene var litt harry... Men syntes resten av gitaren er kjempedeilig, derfor jeg lurer Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kor mykje skal det til for å sprenge ein Roland cube 30 watt?Eg har ikkje peiling på kor høgt eg kan spele foreksempel når eg har på instillinga som heiter metall.... Kva skal til for å sprenge ein slik forsterkar? 7949746[/snapback] Jeg mener å huske jeg har spilt på full guffe, og den lever i dag. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 *snip* 7946841[/snapback] Takk, men skulle helst hatt tab på Robben Ford-versjonen. Akkorane gikk relativt greit og å improvisere lead-stemma er heller ikkje for vanskeleg, men han har ein par-tre-åtti triks som eg gjerne skulle ha funne ut av. =/ Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kor mykje skal det til for å sprenge ein Roland cube 30 watt?Eg har ikkje peiling på kor høgt eg kan spele foreksempel når eg har på instillinga som heiter metall.... Kva skal til for å sprenge ein slik forsterkar? 7949746[/snapback] Jeg mener å huske jeg har spilt på full guffe, og den lever i dag. 7950285[/snapback] Full guffe, full gain? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kor mykje skal det til for å sprenge ein Roland cube 30 watt?Eg har ikkje peiling på kor høgt eg kan spele foreksempel når eg har på instillinga som heiter metall.... Kva skal til for å sprenge ein slik forsterkar? 7949746[/snapback] Jeg mener å huske jeg har spilt på full guffe, og den lever i dag. 7950285[/snapback] Full guffe, full gain? 7950370[/snapback] Metal, full gain, full volum. Vanlig EQ. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Når vi skulle spille på UKM stod det to Roland Cube 30 w på scenen, og vi sa at det går ikke! Det er vannvittig gode øvingsforsterkere, men vi fant oss ikke i å bruke dem på anlegg. Vi kjørte hjem til gitaristene i bandet jeg er med, og drog med oss en god Marshall 100w og Vox... Da ble det saker! Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Fant et par nå Marshall MS-4 MICRO STACK MS-2 MICRO AMP Noen som har prøvd slike? 7946205[/snapback] Du bør sjekke ut Roland Mini Cube, hvis det ikke er et problem at den akkurat er litt for stor for å ha i beltet. Mener å huske den er på 5 watt, og den kan gå både på batterier og vanlig 220-230V strømkrets. Fet lyd - ikke helt oppe i Cube 30, men visstnok betydelig bedre enn Cube 15. 7948795[/snapback] Jeg har Micro Cuben og den holder i bøtter og spann for min gitarspilling og batteriene holder leeeenge etter min erfaring. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Må bare tipse folket at du nå kan få kjøpt en svært billig Vox Tonelab hos Sound1.no.. Tilbudet ligger på forsiden.. Prisen er forøvrig 1940,-.. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Fant et par nå Marshall MS-4 MICRO STACK MS-2 MICRO AMP Noen som har prøvd slike? 7946205[/snapback] Har prøvd mikrostacket.. Middelmådig lyd, selvsagt, lav (1-- eller 2 watt?) Anbefales egentlig ikke.. Lenke til kommentar
ngk Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 *snip* 7946841[/snapback] Takk, men skulle helst hatt tab på Robben Ford-versjonen. Akkorane gikk relativt greit og å improvisere lead-stemma er heller ikkje for vanskeleg, men han har ein par-tre-åtti triks som eg gjerne skulle ha funne ut av. =/ 7950305[/snapback] Her er jaffal noen Ford trix vist det er til noen hjelp http://truefire.com/guitabulary/lessons/robben.pdf Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 http://www.musikkinstrumenter.no/product_d...&pkProduct=3672 eller http://www.musikkinstrumenter.no/product_d...&pkProduct=3335 prisen er jeg ikke så nøye på, men har fått anbfalt av en venn å gå for Dean gitaren, men samtidig så liker jeg ikke motivet på den Begge er jo tøffe i form, men Dean'en har ''feile farger''... Dette kan jo selvsagt ommales, men noen som vet et sted i bergen dette kan gjøres? Og som sagt, hvilken av gitarene er best? gi gjerne +/- karakterer på dem (oversiktelig) tusen takk Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 http://www.musikkinstrumenter.no/product_d...&pkProduct=3672 eller http://www.musikkinstrumenter.no/product_d...&pkProduct=3335 prisen er jeg ikke så nøye på, men har fått anbfalt av en venn å gå for Dean gitaren, men samtidig så liker jeg ikke motivet på den Begge er jo tøffe i form, men Dean'en har ''feile farger''... Dette kan jo selvsagt ommales, men noen som vet et sted i bergen dette kan gjøres? Og som sagt, hvilken av gitarene er best? gi gjerne +/- karakterer på dem (oversiktelig) tusen takk 7952691[/snapback] Hvis det var utsene som var viktig for deg, iallefall slik jeg har oppfattet det, tror jeg den Dean gitaren er en bommert. Det må være det styggeste motivet jeg har sett på lenge. Kan ikke uttale meg om noe annet, har prøvd hverken den ene eller den andre... Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 men det kan vel om-males? (re-paint for de som ikke skjønner Norsk ) I Bergen? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Betale masse penger til noen som kan male en gitar som i utgangspunktet er billig? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det koster sikkert like mye å lakkere den om som det koster å kjøpe en ny (litt satt på spisssen, men det koster fort 1500-2000 kjappe), men for all del ... Eneste Dean-gitaren jeg nesten klarer utseende på Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 så hva anbefales? 7953091[/snapback] Anbefalar deg å drite loddrett i sjå-tøff-ut-gitarane, og kjøpe deg ein skikkelig gitar som du vil ha glede av. Anbefalar ein Eph LP eller ein Squire Strat. Alt etter bruk og lyst. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 kjøp deg ein skikkelig gitar som du vil ha glede av. dilemmaet er jo at jeg har bare glede av sjå-tøff-ut gitarene Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) kjøp deg ein skikkelig gitar som du vil ha glede av. dilemmaet er jo at jeg har bare glede av sjå-tøff-ut gitarene 7953248[/snapback] Kjøp deg en Epiphone Goth-serie, da. Svart, og grei om du absolutt skal ha V-gitar. http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=1199 Endret 15. februar 2007 av edge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå