KimNK Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ibanez RG. Oppfyller alt bortsett fra at forma er mykje penare enn X, V Z, Q-form og kafan. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 det var formen jeg hadde satsa mest på Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei! Er det noen som vet om en gitar som likner ESP KH-2 serien? Jeg bare lurer på om det finnes én, fordi dødningshodene på KH-2 serien er litt harry syntes jeg. Så hvis noen vet om gitarer som likner, med EMG pickups, og samme prisklasse som KH-202/602 (6000-12000), gi meg noen tips! For de som ikke vet hvordan den ser ut, så er det denne: Klikk på meg Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har et lite spørsmål angående en framførelse av en sang.. Skal fremføre på fredag.. Vi skal spille "Hallelujah", og den går sånn: C, Am, F, G, om jeg ikke tar feil.. Men så har det seg slik at vi skal spille den i G, og da lurer jeg på, hva blir akkordene gjennom hele sangen (vers, refreng, hele pakka), da? Veit bare at det hele starter med C, da xD Takker for svar 7936246[/snapback] snip Geir 7940700[/snapback] Fant en som gikk i G på nettet, og ba musikklæreren min litt om hjelp til finpussing.. Resultate ble rimelig likt som hos deg, egentlig.. Tusen takk Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 det var formen jeg hadde satsa mest på 7943164[/snapback] Er formen på en gitar viktig? Jeg har prøv å spille på slike "kule" gitarer, synes ikke det var så komfortabelt. Kanskje bare for at det var uvant, men..ja Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Slike "kule" gitarer får man ofte mindre igjen for også. En stk gitar til 3000 + kul fasong = 7500 Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei! Er det noen som vet om en gitar som likner ESP KH-2 serien? Jeg bare lurer på om det finnes én, fordi dødningshodene på KH-2 serien er litt harry syntes jeg. Så hvis noen vet om gitarer som likner, med EMG pickups, og samme prisklasse som KH-202/602 (6000-12000), gi meg noen tips! For de som ikke vet hvordan den ser ut, så er det denne: Klikk på meg Ingen som kan hjelpe meg? 7943262[/snapback] ESP M-II vel prikk lik. Men prisen (i norge) veit jeg ikke. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Ingen som kan hjelpe meg? 7943262[/snapback] Dersom du ikke MÅ ha EMG81/85/floyd men kan ha noe tilsvarende skjekk Ibanez RG prestige, Jackson Solist, Jackson Dinky, LTD M250. De jeg kommer på foreløpig. Ikke så veldig lett å få tak på Jackson i Norge dog. Endret 14. februar 2007 av NorthWave Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Noen som er flinke til å høre tabs (evt. akkorder) ? Skulle gjerne hatt noe for "Christer Wulff - Jolene" På forhånd takk Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) ESP M-II vel prikk lik. Men prisen (i norge) veit jeg ikke. 7944488[/snapback] Ja, den er ganske lik, men tror den er noe dyrere. Men takk for tipset Dersom du ikke MÅ ha EMG81/85/floyd men kan ha noe tilsvarende skjekk Ibanez RG prestige, Jackson Solist, Jackson Dinky, LTD M250. De jeg kommer på foreløpig. Ikke så veldig lett å få tak på Jackson i Norge dog. 7944519[/snapback] Skulle veldig gjerne ha Floyd rose/Edge og EMG altså Endret 14. februar 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Schecter Omen Extreme FR Latterlig god gitar til en god pris. Gode pickups (blir enda bedre hvis du spanderer enten Dimarzio eller Seymour Duncan pickups på den), floyd rose systemet er glatt som en drøm. Dessuten ser den killer ut, og er akkurat perfekt dimensjonert. Forstår ikke at du har ikke ennå sett på dette merket. Denne knuser kirk hammet mumbo-jumboet imo Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Finnes det slike små forsterkere som man kan f.eks. henge i beltet? Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Finnes det slike små forsterkere som man kan f.eks. henge i beltet? 7946167[/snapback] Kan jo ta en titt på Marshall MS2, 355 spenn på Sound 1. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Fant et par nå Marshall MS-4 MICRO STACK MS-2 MICRO AMP Noen som har prøvd slike? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nokon som klarer å finne tab eller akkordskjema til Robben Ford - Misunderstood? Eg gir opp den jævla plukkinga, fyren er FOR smart. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei! Er det noen som vet om en gitar som likner ESP KH-2 serien? Jeg bare lurer på om det finnes én, fordi dødningshodene på KH-2 serien er litt harry syntes jeg. Så hvis noen vet om gitarer som likner, med EMG pickups, og samme prisklasse som KH-202/602 (6000-12000), gi meg noen tips! For de som ikke vet hvordan den ser ut, så er det denne: Klikk på meg Ingen som kan hjelpe meg? 7943262[/snapback] Hehe, husker at du sa at du ikke syntest det jeg Uansett, har du bestemt deg for å velge floyd rose gitar? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nokon som klarer å finne tab eller akkordskjema til Robben Ford - Misunderstood? Eg gir opp den jævla plukkinga, fyren er FOR smart. 7946506[/snapback] Det er en gammel klassiker fra Nina Simone, som ble en hit for Animals i sin tid. Har ingen tabs for Robben Ford, men akkordene er sikkert ikke så langt unna Animals-versjonen: Animals - Don't let me be misunderstood Noe å starte med i alle fall. Geir Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) *snip*Geir 7940700[/snapback] Jeg spiller den slik jeg: G-Em7-G-Em7-C-D-G-Em7 I head there was.... G-C-D-Em7-C-D-H Well it goes.... C-G-C-G-D-G Hallelujah.. Her er ikke teksten plassert sammen med akkordene riktig i timingen, det er bare for å gi en pekepinn om hvilket akkordsett som brukes hvor. Dette er ikke Cohen-versjonen, men ligner mer på Jeff Buckley sin, og er den jeg anser som best til å sjarmere damer med. Endret 15. februar 2007 av Marley Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nokon som klarer å finne tab eller akkordskjema til Robben Ford - Misunderstood? Eg gir opp den jævla plukkinga, fyren er FOR smart. 7946506[/snapback] Ja, herregud, eg har ein gammal VHS her med den fyren. Heilt fantastisk stil. Syns å huske at det følgte med eit hefte med tabs til den filmen... Skal sjå om Misunderstood var i det. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Fant et par nå Marshall MS-4 MICRO STACK MS-2 MICRO AMP Noen som har prøvd slike? 7946205[/snapback] Du bør sjekke ut Roland Mini Cube, hvis det ikke er et problem at den akkurat er litt for stor for å ha i beltet. Mener å huske den er på 5 watt, og den kan gå både på batterier og vanlig 220-230V strømkrets. Fet lyd - ikke helt oppe i Cube 30, men visstnok betydelig bedre enn Cube 15. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå